Terex AC 1000/9

Post hier alles over de Terex, Demag en PPM hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
ssl
Starter
Berichten: 64
Lid geworden op: do 1 apr, 2010 19:30

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door ssl »

Vincent84 schreef:Vandaag was ik nog net op tijd om een paar plaatjes te schieten, de kraan stond te wachten op de hulpkraan die er nog niet was om verder afgebroken te worden.
Op vrijdag de 13 ga ik hem verder demonteren,vandaag een andere collega de mast er uit gehaalt ,ik hoop dat alles mee zit ivm de datum :D

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Arie H »

Vergeet niet je fototoestel mee te nemen.
(en dat vrijdag de 13e moet je met een korreltje zout nemen.)
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Vandaag heeft medeforummer; SSL (Ronald) de AC 1000 in opdracht van Steil verder gedemonteerd, met z'n LTM 1095-5.1

Hij heeft vandaag de ''SSL'' (Spanlift) gedemonteerd, en de stempelpoten eraf gehaald, en diverse accessoires geladen.

De SSL weegt 16.0t
Stempelpoten per stuk 7.0t
Ballastopname frame 27,9t; Inclusief drie lieren. H2 (versteldraad beweegbare jib) H1 (Hijslier 1); H3 ( Hijslier 3)

Het 4e (H0) lier bevind zich in de bovenwagen zelf. Deze wordt enkel gebruikt voor het opbouwen en afbouwen van de AC 1000.
Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Achterzijde AC 1000.
Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Een verlengstuk wat aan de telescopeercilinder wordt bevestigd. Om Tele 8 t/m 5 te kunnen telescoperen.
Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Om te voorkomen dat de kraan mogelijk kan wegzakken in het zachte polderlandschap, hebben ze geheid. Om de molen af te bouwen zal der ook weer een kraan komen die +/- 13,5 x 13,5 zal stempelen. Waarschijnlijk een LTM 11200-9.1

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gabriël Seinen op za 14 feb, 2015 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Samen met de LTM 1095-5.1 (Speciaal voor Ronald)

Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Detail mastkop achter de cabine.

Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Terex AC 1000/9

Bericht door Gabriël Seinen »

Een detail hoe het ''speciale kleine hijsblok'' achter de cabine tussen het chassis verdwijnt. Tijdens het monteren of demonteren van de AC 1000 staat de kraan op drie parten ingeschoren. Met transport scheren ze de kraan om naar twee parten. Dit wordt gedaan omdat de ruimte te beperkt is tussen het hijsblok en de kop.
Afbeelding
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Plaats reactie

Terug naar “Terex”