Liebherr LTM1250-5.1
Moderator: Tim
Advertentie post before
- DafgekCanada
- Forumlid
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
- Locatie: Barneveld/Den Bosch
Liebherr LTM1250-5.1
Liebherr heeft aan gekondigd dat ze een LTM1250-5.1 gaan produceren.
Deze informatie komt van Vertikal.net af
Ik heb even op de Liebherr site gekeken, en de LTM1250-6.1 is niet meer in productie die is vervangen door de LTM1300-6.2. Dus de LTM1220 gaat vervangen worden door de nieuwe LTM1250-5.1. Ik denk dat deze kraan een goede komst zal zijn voor de Amerikaanse/Canadese markt. Om dat de kraan het zelfde is als een LTM1220-5-2 (die hier populair is) maar dan meer hijs capaciteit op de het zelfde chassie en het zelfde rij gewicht. En ik dat het ook wat voor de Europese markt zal zijn.
Deze informatie komt van Vertikal.net af
http://www.vertikal.net/en/news/story/23069/Liebherr continues to unveil new crane models at its Customers Days event today, with a 250 tonne five axle All Terrain with single engine, Eco-mode fuel saving system and Variobase outrigger set up system.
The new crane replaces the LTM220-5.2 and is said to offer capacity improvements of between 15 and 20 percent, thanks to an increase in the maximum counterweight from 74 to 88 tonnes. Liebherr claims that this makes the LTM1250-5.1 the strongest five axle All Terrain on the market- something that the Grove GMK 5250 claimed when launched earlier this year.
The main boom remains at 60 metres, as does the bi-fold 12.2 to 22 metre swingaway while the maximum hook height has increased seven metres to 110 metres, reached by adding seven metre inserts, and a connecting section between boom nose and extended swingaway. The 'jib' can be manually or hydraulically luffed by up to 45 degrees.
Ik heb even op de Liebherr site gekeken, en de LTM1250-6.1 is niet meer in productie die is vervangen door de LTM1300-6.2. Dus de LTM1220 gaat vervangen worden door de nieuwe LTM1250-5.1. Ik denk dat deze kraan een goede komst zal zijn voor de Amerikaanse/Canadese markt. Om dat de kraan het zelfde is als een LTM1220-5-2 (die hier populair is) maar dan meer hijs capaciteit op de het zelfde chassie en het zelfde rij gewicht. En ik dat het ook wat voor de Europese markt zal zijn.
- Bijlagen
-
- l_1c302c63ff.jpg (31.78 KiB) 5388 keer bekeken
- deutz-fahr411
- Forumlid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
- Locatie: Hoornaar
Re: Liebherr LTM1250-5.1
Deze kraan heeft een soort schuifbaar ballast hoorde ik vandaag vertellen. Mooie kraan, jammer dat 'ie maar 60m mast heeft ipv de 72m van de vorige ltm 1250...
Laatst gewijzigd door deutz-fahr411 op za 20 jun, 2015 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk
Re: Liebherr LTM1250-5.1
Het aantal assen bepaalt de lengte van de onderwagen en dus ook de lengte van de mast. Het steeds compacter worden van kranen is nu eenmaal de trend.deutz-fahr411 schreef:jammer dat 'ie maar 60m mast heeft ipv de 72m van de vorige ltm 1250...
Re: Liebherr LTM1250-5.1
Wat dacht je van het gemis van een 6e as met 12 ton draagvermogen. Die hoeveelheid ijzer moet je toch 'thuislaten', dus moet je noodgedwongen de giek inkorten.Victor schreef:Het aantal assen bepaalt de lengte van de onderwagen en dus ook de lengte van de mast. Het steeds compacter worden van kranen is nu eenmaal de trend.deutz-fahr411 schreef:jammer dat 'ie maar 60m mast heeft ipv de 72m van de vorige ltm 1250...
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Liebherr LTM1250-5.1
Met een handig trappetje naar de lier toe.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.
Re: Liebherr LTM1250-5.1
dus kunnen we het meer een ltm1250 compact noemen . .