Liebherr LTM 1060-3.1
Moderator: Tim
Advertentie post before
Liebherr LTM 1060-3.1
Hallo,
Zo even wat zitten surfen, in aanloop van de Bauma 2013.
Gezien bij Liebherr een nieuwe 60 tonner op drie assen.
Een LTM 1060-3.1.
Groetjes,
Foto-Data
Zo even wat zitten surfen, in aanloop van de Bauma 2013.
Gezien bij Liebherr een nieuwe 60 tonner op drie assen.
Een LTM 1060-3.1.
Groetjes,
Foto-Data
- Bijlagen
-
- LTM_1060-3.1 (1)_13476-0_W300.jpg (15.08 KiB) 5065 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Hallo,
Een foto van de achterkant.
Er is van af vandaag ook een pdf bestand beschikbaar op de website van Liebherr.
Groetjes,
Foto-Data
Een foto van de achterkant.
Er is van af vandaag ook een pdf bestand beschikbaar op de website van Liebherr.
Groetjes,
Foto-Data
- Bijlagen
-
- LTM_1060-3.1 (2)_13477-0_W615H615.jpg (45.77 KiB) 5063 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
-
- Starter
- Berichten: 211
- Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 17:50
- Locatie: eindhoven
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Gelukkig is dat de 2de lierstamgast_2 schreef:kwetsbaar de lier zo
- DafgekCanada
- Forumlid
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
- Locatie: Barneveld/Den Bosch
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
De kraan ziet er mooi uit zo. Ik las net een artical dat deze kraan een 48 meter telescope giek gaat krijgen.
Het zal we een goede kraan worden om in het city centrem te werken, compact op een 3 assige sassie met 48 meter mast. Het einge na dele is dat het wel wat gaat wegen. Het kan kunnen dat deze kraan een motor heeft, waar van het zo een stuk gewicht scheeld.
Off topic, in dat zelfde artikal, zij dat liebherr the LTM1300-6.2 met een motor gaat maken om dat dat gewicht scheeld, dat het kan ook zijn dat ze dat ook met deze kraan gaan doen. Maar kan dit beteken dat de LTM1055-3.1 van de markt gaat verdwijen?
EDIT: LTM1300-6.1 naar LTM1300-6.2, Bedankt Victor
Liebherr BaumaDen Dreiachser 1060 hat Liebherr quasi hervorgezaubert, jedenfalls kommt er laut Hamme "wie Kasper aus der Kiste". Ihn zeichnet ein 48 Meter Teleskopausleger aus, bislang waren bei Geräten dieser Größenordnung höchstens 42 Meter möglich gewesen. Damit erhofft sich Liebherr die Erschließung eines zusätzlichen Marktsegments.
Het zal we een goede kraan worden om in het city centrem te werken, compact op een 3 assige sassie met 48 meter mast. Het einge na dele is dat het wel wat gaat wegen. Het kan kunnen dat deze kraan een motor heeft, waar van het zo een stuk gewicht scheeld.
Off topic, in dat zelfde artikal, zij dat liebherr the LTM1300-6.2 met een motor gaat maken om dat dat gewicht scheeld, dat het kan ook zijn dat ze dat ook met deze kraan gaan doen. Maar kan dit beteken dat de LTM1055-3.1 van de markt gaat verdwijen?
EDIT: LTM1300-6.1 naar LTM1300-6.2, Bedankt Victor
Laatst gewijzigd door DafgekCanada op do 11 apr, 2013 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Gewoon 36 ton, net als elke andere 3-asser.DafgekCanada schreef: Het einge na dele is dat het wel wat gaat wegen
LTM 1300-6.2 is dat dan, want de 6.1 bestond al (=LTM 1300/1 met nieuwe onderwagencabine)dat liebherr the LTM1300-6.1 met een motor gaat maken
- DafgekCanada
- Forumlid
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
- Locatie: Barneveld/Den Bosch
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Dat snap ik maar blijft nog steeds een slechte plek. Toen der tijd op de 1045 en nu op de 55 staat hij boven op.Dr.zoidberg schreef:Gelukkig is dat de 2de lierstamgast_2 schreef:kwetsbaar de lier zo
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
- DafgekCanada
- Forumlid
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
- Locatie: Barneveld/Den Bosch
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
@stamgast,
Je kunt wel zeggen dat de 2de lier op een ongunstige plek, maar het hoeft nooit zwareding te hijsen.
De 2de lier is voor de haak bal (ik weet niet als het een speciale naam heeft) voor de jib/runner. Zo work het hier in Canada/U.S.A gebruikt, die tweede lier hoeft noit meer dan een paar ton gebruikt worden. In Europa zie je de 2de lier niet veel (ze zijn er wel) waar van whij liever de haak in/uit scheren inplaats van met twee lieren zitten te vechten met een hijs. Ook heeft het nadelen dat als je de mast in en uit schuift moet je om twee lieren denken.
Je kunt wel zeggen dat de 2de lier op een ongunstige plek, maar het hoeft nooit zwareding te hijsen.
De 2de lier is voor de haak bal (ik weet niet als het een speciale naam heeft) voor de jib/runner. Zo work het hier in Canada/U.S.A gebruikt, die tweede lier hoeft noit meer dan een paar ton gebruikt worden. In Europa zie je de 2de lier niet veel (ze zijn er wel) waar van whij liever de haak in/uit scheren inplaats van met twee lieren zitten te vechten met een hijs. Ook heeft het nadelen dat als je de mast in en uit schuift moet je om twee lieren denken.
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
en wat heeft jou verhaal te maken met het feit dat de plaats van de lier volgens stamgast op een onhandige plek zit?????DafgekCanada schreef:@stamgast,
Je kunt wel zeggen dat de 2de lier op een ongunstige plek, maar het hoeft nooit zwareding te hijsen.
De 2de lier is voor de haak bal (ik weet niet als het een speciale naam heeft) voor de jib/runner. Zo work het hier in Canada/U.S.A gebruikt, die tweede lier hoeft noit meer dan een paar ton gebruikt worden. In Europa zie je de 2de lier niet veel (ze zijn er wel) waar van whij liever de haak in/uit scheren inplaats van met twee lieren zitten te vechten met een hijs. Ook heeft het nadelen dat als je de mast in en uit schuift moet je om twee lieren denken.
daar in tegen heb je weer wel gelijk over het gewicht dit zal wel veels te zwaar zijn, want bij die 36 ton zit niet alle ballast.
zit net te kijken maar er mag maar 5,5 ton mee op de kraan van de 12.3 ton die er bij hoort .
dus ff rekenen en dat betekent 7.3 ton te zwaar alleen door de ballast, doe daar nog wat hijsgereedschap op en een kist met grote schotten er boven op en dan ben je toch weer 9 ton te zwaar!!! dit had gewoon een 4 asser moeten wezen
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!