Liebherr LTM 1060-3.1

Post hier alles over de Liebherr hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
foto-data
Forumlid
Berichten: 1026
Lid geworden op: zo 16 jan, 2005 21:23
Locatie: Wolvega

Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door foto-data »

Hallo,

Zo even wat zitten surfen, in aanloop van de Bauma 2013.
Gezien bij Liebherr een nieuwe 60 tonner op drie assen.
Een LTM 1060-3.1.

Groetjes,
Foto-Data
Bijlagen
LTM_1060-3.1 (1)_13476-0_W300.jpg
LTM_1060-3.1 (1)_13476-0_W300.jpg (15.08 KiB) 5065 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.

foto-data
Forumlid
Berichten: 1026
Lid geworden op: zo 16 jan, 2005 21:23
Locatie: Wolvega

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door foto-data »

Hallo,

Een foto van de achterkant.
Er is van af vandaag ook een pdf bestand beschikbaar op de website van Liebherr.

Groetjes,
Foto-Data
Bijlagen
LTM_1060-3.1 (2)_13477-0_W615H615.jpg
LTM_1060-3.1 (2)_13477-0_W615H615.jpg (45.77 KiB) 5063 keer bekeken
Kranen tot 200 ton, groot zat, uitzonderingen daargelaten.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door stamgast_2 »

kwetsbaar de lier zo
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Dr.zoidberg
Starter
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 17:50
Locatie: eindhoven

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door Dr.zoidberg »

stamgast_2 schreef:kwetsbaar de lier zo
Gelukkig is dat de 2de lier (Y)

Gebruikersavatar
DafgekCanada
Forumlid
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
Locatie: Barneveld/Den Bosch

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door DafgekCanada »

De kraan ziet er mooi uit zo. Ik las net een artical dat deze kraan een 48 meter telescope giek gaat krijgen.
Den Dreiachser 1060 hat Liebherr quasi hervorgezaubert, jedenfalls kommt er laut Hamme "wie Kasper aus der Kiste". Ihn zeichnet ein 48 Meter Teleskopausleger aus, bislang waren bei Geräten dieser Größenordnung höchstens 42 Meter möglich gewesen. Damit erhofft sich Liebherr die Erschließung eines zusätzlichen Marktsegments.
Liebherr Bauma

Het zal we een goede kraan worden om in het city centrem te werken, compact op een 3 assige sassie met 48 meter mast. Het einge na dele is dat het wel wat gaat wegen. Het kan kunnen dat deze kraan een motor heeft, waar van het zo een stuk gewicht scheeld.
Off topic, in dat zelfde artikal, zij dat liebherr the LTM1300-6.2 met een motor gaat maken om dat dat gewicht scheeld, dat het kan ook zijn dat ze dat ook met deze kraan gaan doen. Maar kan dit beteken dat de LTM1055-3.1 van de markt gaat verdwijen?

EDIT: LTM1300-6.1 naar LTM1300-6.2, Bedankt Victor
Laatst gewijzigd door DafgekCanada op do 11 apr, 2013 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Grt van Tristan Papenburg

Check out my Youtube channel

Gebruikersavatar
Victor
Forumlid
Berichten: 4642
Lid geworden op: do 26 jun, 2008 19:26
Locatie: Oosterhout

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door Victor »

DafgekCanada schreef: Het einge na dele is dat het wel wat gaat wegen
Gewoon 36 ton, net als elke andere 3-asser.
dat liebherr the LTM1300-6.1 met een motor gaat maken
LTM 1300-6.2 is dat dan, want de 6.1 bestond al (=LTM 1300/1 met nieuwe onderwagencabine)

Gebruikersavatar
DafgekCanada
Forumlid
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
Locatie: Barneveld/Den Bosch

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door DafgekCanada »

FOUTJE :roll:
Grt van Tristan Papenburg

Check out my Youtube channel

Gebruikersavatar
stamgast_2
Forumlid
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
Locatie: Bippen (D)
Contacteer:

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door stamgast_2 »

Dr.zoidberg schreef:
stamgast_2 schreef:kwetsbaar de lier zo
Gelukkig is dat de 2de lier (Y)
Dat snap ik maar blijft nog steeds een slechte plek. Toen der tijd op de 1045 en nu op de 55 staat hij boven op.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.

Gebruikersavatar
DafgekCanada
Forumlid
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
Locatie: Barneveld/Den Bosch

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door DafgekCanada »

@stamgast,
Je kunt wel zeggen dat de 2de lier op een ongunstige plek, maar het hoeft nooit zwareding te hijsen.
De 2de lier is voor de haak bal (ik weet niet als het een speciale naam heeft) voor de jib/runner. Zo work het hier in Canada/U.S.A gebruikt, die tweede lier hoeft noit meer dan een paar ton gebruikt worden. In Europa zie je de 2de lier niet veel (ze zijn er wel) waar van whij liever de haak in/uit scheren inplaats van met twee lieren zitten te vechten met een hijs. Ook heeft het nadelen dat als je de mast in en uit schuift moet je om twee lieren denken.
Grt van Tristan Papenburg

Check out my Youtube channel

Gebruikersavatar
bassie
Starter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 19:30
Locatie: nieuwegein

Re: Liebherr LTM 1060-3.1

Bericht door bassie »

DafgekCanada schreef:@stamgast,
Je kunt wel zeggen dat de 2de lier op een ongunstige plek, maar het hoeft nooit zwareding te hijsen.
De 2de lier is voor de haak bal (ik weet niet als het een speciale naam heeft) voor de jib/runner. Zo work het hier in Canada/U.S.A gebruikt, die tweede lier hoeft noit meer dan een paar ton gebruikt worden. In Europa zie je de 2de lier niet veel (ze zijn er wel) waar van whij liever de haak in/uit scheren inplaats van met twee lieren zitten te vechten met een hijs. Ook heeft het nadelen dat als je de mast in en uit schuift moet je om twee lieren denken.
en wat heeft jou verhaal te maken met het feit dat de plaats van de lier volgens stamgast op een onhandige plek zit?????
daar in tegen heb je weer wel gelijk over het gewicht dit zal wel veels te zwaar zijn, want bij die 36 ton zit niet alle ballast.
zit net te kijken maar er mag maar 5,5 ton mee op de kraan van de 12.3 ton die er bij hoort (I) .
dus ff rekenen en dat betekent 7.3 ton te zwaar alleen door de ballast, doe daar nog wat hijsgereedschap op en een kist met grote schotten er boven op en dan ben je toch weer 9 ton te zwaar!!! dit had gewoon een 4 asser moeten wezen
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!

Plaats reactie

Terug naar “Liebherr”