Liebherr LTM 1060-3.1
Moderator: Tim
Advertentie post before
- DafgekCanada
- Forumlid
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 4 apr, 2010 2:02
- Locatie: Barneveld/Den Bosch
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Als je bij alle kranen kijk zie dat ze achter elkaar zit. Het lijkt lelijk om dat het achter elkaar, en dat er zo grote over hang heeft.
- deutz-fahr411
- Forumlid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
- Locatie: Hoornaar
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
tjah, dat wordt rondrijden als 40t of met een kar opstap... beetje jammer...bassie schreef:en wat heeft jou verhaal te maken met het feit dat de plaats van de lier volgens stamgast op een onhandige plek zit?????DafgekCanada schreef:@stamgast,
Je kunt wel zeggen dat de 2de lier op een ongunstige plek, maar het hoeft nooit zwareding te hijsen.
De 2de lier is voor de haak bal (ik weet niet als het een speciale naam heeft) voor de jib/runner. Zo work het hier in Canada/U.S.A gebruikt, die tweede lier hoeft noit meer dan een paar ton gebruikt worden. In Europa zie je de 2de lier niet veel (ze zijn er wel) waar van whij liever de haak in/uit scheren inplaats van met twee lieren zitten te vechten met een hijs. Ook heeft het nadelen dat als je de mast in en uit schuift moet je om twee lieren denken.
daar in tegen heb je weer wel gelijk over het gewicht dit zal wel veels te zwaar zijn, want bij die 36 ton zit niet alle ballast.
zit net te kijken maar er mag maar 5,5 ton mee op de kraan van de 12.3 ton die er bij hoort .
dus ff rekenen en dat betekent 7.3 ton te zwaar alleen door de ballast, doe daar nog wat hijsgereedschap op en een kist met grote schotten er boven op en dan ben je toch weer 9 ton te zwaar!!! dit had gewoon een 4 asser moeten wezen
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Tel daarbij het gewicht van een evt. jib en de hijsblokken nog bij op en er mag nog minder ballast legaal op de kraan mee.
Als er 12 ton aslast staat en Liebherr vermeld niet specifiek in het aslast tabelletje jib en hijsblok(ken) dan is dat er dus nog niet bij gerekend.
Ook is het gewicht bij Liebherr altijd met de standaard bandenmaat, dat is in dit geval volgens de PDF de 14.00 band, daar rijd in NL. bijna niemand mee, bijna iedereen rijd met 16.00 banden.
Het verschil in gewicht tussen 14.00 en 16.00 is 50 kg per band+velg, dit lijkt niet veel maar is in totaal weer 300 kg.
En dan nog evt. de 6x6 uitvoering.......
Hans
Als er 12 ton aslast staat en Liebherr vermeld niet specifiek in het aslast tabelletje jib en hijsblok(ken) dan is dat er dus nog niet bij gerekend.
Ook is het gewicht bij Liebherr altijd met de standaard bandenmaat, dat is in dit geval volgens de PDF de 14.00 band, daar rijd in NL. bijna niemand mee, bijna iedereen rijd met 16.00 banden.
Het verschil in gewicht tussen 14.00 en 16.00 is 50 kg per band+velg, dit lijkt niet veel maar is in totaal weer 300 kg.
En dan nog evt. de 6x6 uitvoering.......
Hans
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Het is waarschijnlijk wel een volwaardige lier. Bij heijkoop hadden we een 1045 met 2e lier die was net zo sterk en stonden als hij nodig was met bijde blokken op 2 parten. En als die 2e lier er af gaat krijg je een compensatieplaat ballast. Wat ik er mee bedoel hij hangt aan de buitenkant van je ballast. Je kan dus door een foutje zo ergens tegen aan zitten. zo wel tijdens rijden als tijdens draaien. Dat de kraan al een nadeel heeft dat er nog net geen ballast trailer mee moet is wat anders. De mast lengte kan ook fijn zijn.
Ben zelf toch niet zo zenuwachtig dat me werkgever er een voor me koopt.
Ben zelf toch niet zo zenuwachtig dat me werkgever er een voor me koopt.
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Hoezo niet Stamgast ? Dat is toch makkelijk om is een stropje of kettinkje mee aan te geven
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
- stamgast_2
- Forumlid
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: zo 11 mar, 2007 20:52
- Locatie: Bippen (D)
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Dat zeker . Maar we zien liever de Maeda alias calimero komen. De kraantjes van j witteveen zijn formaat zijn super. ook hier aanboordcjsiku schreef:Hoezo niet Stamgast ? Dat is toch makkelijk om is een stropje of kettinkje mee aan te geven
Je hoeft niet alles te vertellen dat je weet.
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
De 3 assige 60 tonner bij Liebherr op de Bauma.
- Bijlagen
-
- ltm1060-3.1.jpg (198.41 KiB) 4737 keer bekeken
-
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
- Locatie: Leiden
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
En wat een gedrocht van een cabine als je het mij vraagt. Het lijkt wel een trend te worden...
- Bijlagen
-
- CIMG0228.JPG (86.27 KiB) 4728 keer bekeken
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
In bedrijfskleuren
Binnenkort eigendom van het Zwitserse Petit Levages SA
http://www.petitlevages.ch/
Binnenkort eigendom van het Zwitserse Petit Levages SA
http://www.petitlevages.ch/
- Bijlagen
-
- Petit--LTM-1060-3.jpg (188.24 KiB) 4452 keer bekeken
Cris
Re: Liebherr LTM 1060-3.1
Op weg naar Engeland.
- Bijlagen
-
- m_P1010101.jpg (148.16 KiB) 3973 keer bekeken
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.