Gottwald HMK 280-69

Post hier alles over de Gottwald hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Jelco
Forumlid
Berichten: 5464
Lid geworden op: ma 24 mei, 2010 15:01
Locatie: Schiedam

Re: Gottwald HMK 280-69

Bericht door Jelco »

<<Vorige pagina meer<<

Laatste.

Afbeelding
Fotograaf

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Gottwald HMK 280-69

Bericht door krachtpatser »

[quote="Jelco"]Waarom deze met vakwerkgiek en de voorgaande met een dichte giek? :)

Misschien heeft deze geen originele giek meer?
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

wesley3626
Starter
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 6 jul, 2008 19:04

Re: Gottwald HMK 280-69

Bericht door wesley3626 »

PHR schreef:.

Het HPC-profiel is maar 1 keer door Gottwald op mobiele havenkranen toegepast. Op zich geen slechte uitvinding afkomstig van de zware telekranen. Men is er mee gestopt, omdat de kraan met harde wind teveel winddruk kreeg, waardoor het zwenken / afremmen extra zwaar moest worden uitgerust tov vakwerkprofiel. Naast deze kraan is er maar een tiental kranen gebouwd met dit type "compelexe" toren. Vroeger moesten de kranen in Antwerpen volledig gestreken onder 5,5m hoge bruggen doorrijden om van de ene terminal naar de andere te komen. Bij de HMK 280-69 van 1982-1984 werd een vouwconstructie toegepast om de toren in te kunnen klappen. In de praktijk werd dit nooit gedaan en vandaag de dag zet men de drijvende bok "Brabo" in om de kranen met "vaste" torens over te zetten naar andere kaaien.

Plaats reactie

Terug naar “Gottwald”