Gottwald MDC 3500 - Van Seumeren
Moderator: Tim
Advertentie post before
- Speedy
- Forumlid
- Contacteer:
Gottwald MDC 3500 - Van Seumeren
Emiel een vraag de Mdc 3500 heeft mammoet die nog ?
Heb je daar geen foto's van ?
Groet Vico
Heb je daar geen foto's van ?
Groet Vico
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.
Haha een vraag direct aan mij gericht
De korte versie, nee Mammoet heeft de MDC 3500 niet meer. Momenteel staat hij op een scheepswerf ergens in Italië om container kranen in elkaar te zetten.
Het klopt ook dat hij bij Sarens te koop staat maar dit betekend niet dat Sarens de kraan ook in zijn bezit heeft. Sarens "helpt" naar een koper te zoeken.
De lange versie; Van Seumeren nam een bedrijf in Oost-Duitsland over welke na de overname Seu-m-Imo genoemd werd. (Hoe het daarvoor heette weet ik even niet meer)
Dit bedrijf had een Gottwald AK 350 (350 ton) in zijn bezit, de ingeneurs bij Van Seumeren gingen eens aan het rekenen en bedachten de "superlift" waardoor het hijsvermogen omgehoog geschopt werd tot 800 ton.
De superlift werd gebouwd in samenwerking met Huisman-Itrec uit Schiedam.
Door deze superlift kon er meer ballast gebruikt worden en op een grotere radius van de draaikrans waardoor een groter lastmoment mogelijk werd.
Binnen van Seumeren werd de MDC 3500 ook wel "oma" genoemd.
Na een aantal jaar trouwe dienst waaronder vele klussen in NL (Arena, Hoogovens, windmolens waddenzee) en een stadion in Rusland is de kraan aan het bedrijf in Italië verkocht.
Momenteel is de kraan geel/zwart geverfd, persoonlijk vind ik rood/zwart de kraan beter staan
Hieronder een foto van "oma" in zijn nieuwe kleuren bij de bouw van een container kraan. Foto komt van de Sarens site.

Op de site van Jan van Wees staat onder Gottwald ook nog een paar foto's van de MDC 3500.
Hier nog wat plaatjes uit mijn verzameling.

De korte versie, nee Mammoet heeft de MDC 3500 niet meer. Momenteel staat hij op een scheepswerf ergens in Italië om container kranen in elkaar te zetten.
Het klopt ook dat hij bij Sarens te koop staat maar dit betekend niet dat Sarens de kraan ook in zijn bezit heeft. Sarens "helpt" naar een koper te zoeken.

De lange versie; Van Seumeren nam een bedrijf in Oost-Duitsland over welke na de overname Seu-m-Imo genoemd werd. (Hoe het daarvoor heette weet ik even niet meer)
Dit bedrijf had een Gottwald AK 350 (350 ton) in zijn bezit, de ingeneurs bij Van Seumeren gingen eens aan het rekenen en bedachten de "superlift" waardoor het hijsvermogen omgehoog geschopt werd tot 800 ton.
De superlift werd gebouwd in samenwerking met Huisman-Itrec uit Schiedam.
Door deze superlift kon er meer ballast gebruikt worden en op een grotere radius van de draaikrans waardoor een groter lastmoment mogelijk werd.
Binnen van Seumeren werd de MDC 3500 ook wel "oma" genoemd.
Na een aantal jaar trouwe dienst waaronder vele klussen in NL (Arena, Hoogovens, windmolens waddenzee) en een stadion in Rusland is de kraan aan het bedrijf in Italië verkocht.
Momenteel is de kraan geel/zwart geverfd, persoonlijk vind ik rood/zwart de kraan beter staan

Hieronder een foto van "oma" in zijn nieuwe kleuren bij de bouw van een container kraan. Foto komt van de Sarens site.

Op de site van Jan van Wees staat onder Gottwald ook nog een paar foto's van de MDC 3500.
Hier nog wat plaatjes uit mijn verzameling.
- Bijlagen
-
- mdc-2.jpg (50.21 KiB) 13169 keer bekeken
En hier nog een foto van Robert Hockeijer gemaakt tijdens de bouw van de Arena
Voor nog meer foto's moet je op me site onder Mammoet en dan 700-1000 ton kijken (1e pictogram)
Hopelijk komen er ook zulke kranen bij de bouw van het nieuwe AZ stadion hè Eric?

Voor nog meer foto's moet je op me site onder Mammoet en dan 700-1000 ton kijken (1e pictogram)

Hopelijk komen er ook zulke kranen bij de bouw van het nieuwe AZ stadion hè Eric?

- Bijlagen
-
- Hockemeijer.jpg (67.08 KiB) 13166 keer bekeken
Via een ander forum kwam ik op deze site terecht:
http://www.sarensojeda.com/Proyecto_huixquilucan.htm
De kraan is toch wel in Sarens kleuren gespoten en draaid momenteel in Mexico.
http://www.sarensojeda.com/Proyecto_huixquilucan.htm
De kraan is toch wel in Sarens kleuren gespoten en draaid momenteel in Mexico.

-
- Starter
MDC3500
Hello, I'm new in forum.
I will show the MDC in Italy before leave to Mexico in 2002.
Greetings from Italy
Gabriele Canobbio
www.maxilift.it
I will show the MDC in Italy before leave to Mexico in 2002.
Greetings from Italy
Gabriele Canobbio
www.maxilift.it
- Bijlagen
-
- mdc3500-36.JPG (94.24 KiB) 13303 keer bekeken