Grove GMK 3055

Post hier alles over de Grove, Krupp en Manitowoc hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
Bas91
Starter
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 21 nov, 2008 18:14
Locatie: Twente

Re: Grove GMK 3055

Bericht door Bas91 »

De zwenkpen bij de oude groves was helemaal waardeloos, die wou er onder het draaien er nog wel is in schieten als je m niet vast had gezet, was je vol aan het zwenken, en dan sta je abrupt stil.. bij het oude type heb ik nooit problemen gehad met het ballast afleggen, alleen bij het nieuwe type zoals ik dat hier boven heb beschreven.. maargoed, zo heeft elk merk kraan wel wat.
Vakmanschap Is Meesterschap

Gebruikersavatar
Hoogwoutje
Starter
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 9 mar, 2007 20:10
Locatie: Enkhuizen

Re: Grove GMK 3055

Bericht door Hoogwoutje »

Heb wel gehoord dat ze vaak schuifstoringen hebben en dat als je je ballast oppakt de sensor van zwenpal m vaak niet ziet ofzo.
Iemand ervaring mee? (ch) Bij ons rijden de kranen zonder jib en mist 2 ton ballast vanwege aslasten.
ALS JE DEUR DICHT SCHUIFT WORDT HET SPANNEND!

sjowie
Forumlid
Berichten: 1077
Lid geworden op: za 15 jul, 2006 7:45
Locatie: costa del kattuk
Contacteer:

Re: Grove GMK 3055

Bericht door sjowie »

En Hoogwoutje, hoe bevalt je grove. Stond jij toevallig rond 17.15 samen met een collega langs de a 4 ter hoogte van het brugrestaurant??
Ben om braam.........

janatlas
Starter
Berichten: 884
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:17

Re: Grove GMK 3055

Bericht door janatlas »

Hoogwoutje er bestaan inderdaad storingen in het schuifprogramma.Maar we moeten het ook niet overdrijven.
Persoonlijk heb ik nog nooit last gehad van storingen maar wel eens een keer dat hij het gat voor de verpenning niet kan vinden.
Dit gebeurd voornamelijk na het weekend als de hoofdschakelaar het hele weekend uit heeft gestaan.
Deze storing is doorgaans simpel op te lossen door het noodprogramma te gebruiken en dan kun je binnen 5 minuten weer verder met schuifprogramma.
Wat de ballast betreft ik weet niet of de 3055 nog een zwenkpen heeft maar de 3050-1 wel en dat werkt goed.
Wat bij Grove wel gebeurd is dat de ballast iets zakt en als dan de sensoren erg strak staan afgesteld dan geeft de computer een storing op in het ballast programma hier hoef je niets mee te doen maar als het je irriteerd druk je de ballast even omhoog en probleem opgelost.
Kwalitatief doet Grove nog wel onder voor Faun,Terex en Liebherr maar qua draaicomfort zijn er maar weinig machines die Grove overtreffen.

sjowie
Forumlid
Berichten: 1077
Lid geworden op: za 15 jul, 2006 7:45
Locatie: costa del kattuk
Contacteer:

Re: Grove GMK 3055

Bericht door sjowie »

janatlas schreef:Hoogwoutje er bestaan inderdaad storingen in het schuifprogramma.Maar we moeten het ook niet overdrijven.
Persoonlijk heb ik nog nooit last gehad van storingen maar wel eens een keer dat hij het gat voor de verpenning niet kan vinden.
Dit gebeurd voornamelijk na het weekend als de hoofdschakelaar het hele weekend uit heeft gestaan.
Deze storing is doorgaans simpel op te lossen door het noodprogramma te gebruiken en dan kun je binnen 5 minuten weer verder met schuifprogramma.
Wat de ballast betreft ik weet niet of de 3055 nog een zwenkpen heeft maar de 3050-1 wel en dat werkt goed.
Wat bij Grove wel gebeurd is dat de ballast iets zakt en als dan de sensoren erg strak staan afgesteld dan geeft de computer een storing op in het ballast programma hier hoef je niets mee te doen maar als het je irriteerd druk je de ballast even omhoog en probleem opgelost.
Kwalitatief doet Grove nog wel onder voor Faun,Terex en Liebherr maar qua draaicomfort zijn er maar weinig machines die Grove overtreffen.
Ben het volledig met Jan eens. En de gmk 3055 heeft ook een zwenkpen. Kraan is het zelfde als de 3050-1 aleen de mast is anders.
FF een dingetje over het ballast. Als het ballast storing geeft doormiddel van het Ptje in het ballastprogamma is de accumulator van de ballastcilinders van druk af. door het ballast weer op te trekken zt je cilinders weer op 'voorspanning'. als dit vaak het geval is dan de stiksyofbol weer op druk gezet moeten worden. is in ieder geval wel zo bij onze GMK 4100 l en GMK 5130-1. En qua draaien zijn die dingen gewoon goed.
Ben om braam.........

Gebruikersavatar
Hoogwoutje
Starter
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 9 mar, 2007 20:10
Locatie: Enkhuizen

Re: Grove GMK 3055

Bericht door Hoogwoutje »

sjowie schreef:
janatlas schreef:Hoogwoutje er bestaan inderdaad storingen in het schuifprogramma.Maar we moeten het ook niet overdrijven.
Persoonlijk heb ik nog nooit last gehad van storingen maar wel eens een keer dat hij het gat voor de verpenning niet kan vinden.
Dit gebeurd voornamelijk na het weekend als de hoofdschakelaar het hele weekend uit heeft gestaan.
Deze storing is doorgaans simpel op te lossen door het noodprogramma te gebruiken en dan kun je binnen 5 minuten weer verder met schuifprogramma.
Wat de ballast betreft ik weet niet of de 3055 nog een zwenkpen heeft maar de 3050-1 wel en dat werkt goed.
Wat bij Grove wel gebeurd is dat de ballast iets zakt en als dan de sensoren erg strak staan afgesteld dan geeft de computer een storing op in het ballast programma hier hoef je niets mee te doen maar als het je irriteerd druk je de ballast even omhoog en probleem opgelost.
Kwalitatief doet Grove nog wel onder voor Faun,Terex en Liebherr maar qua draaicomfort zijn er maar weinig machines die Grove overtreffen.
Ben het volledig met Jan eens. En de gmk 3055 heeft ook een zwenkpen. Kraan is het zelfde als de 3050-1 aleen de mast is anders.
FF een dingetje over het ballast. Als het ballast storing geeft doormiddel van het Ptje in het ballastprogamma is de accumulator van de ballastcilinders van druk af. door het ballast weer op te trekken zt je cilinders weer op 'voorspanning'. als dit vaak het geval is dan de stiksyofbol weer op druk gezet moeten worden. is in ieder geval wel zo bij onze GMK 4100 l en GMK 5130-1. En qua draaien zijn die dingen gewoon goed.
Ja klopt sjowie, die 5130-2 van me collega heeft dat ook. heeft er ook veel problemen mee gehad. Maar al met al ik heb zin om op me grover te gaan maar geen idee wanneer dat gebeurd.
ALS JE DEUR DICHT SCHUIFT WORDT HET SPANNEND!

Gebruikersavatar
deutz-fahr411
Forumlid
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
Locatie: Hoornaar

Re: Grove GMK 3055

Bericht door deutz-fahr411 »

Een GMK 3055 van Hardeman Bouw Noordeloos:

Afbeelding
Afbeelding
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk

Gebruikersavatar
Hoogwoutje
Starter
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 9 mar, 2007 20:10
Locatie: Enkhuizen

Re: Grove GMK 3055

Bericht door Hoogwoutje »

2011-10-21 17.16.01.jpg
2011-10-21 17.16.01.jpg (98.27 KiB) 3586 keer bekeken
Hier is ie dan mijn TAKEL (Y)
ALS JE DEUR DICHT SCHUIFT WORDT HET SPANNEND!

Gebruikersavatar
Hoogwoutje
Starter
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 9 mar, 2007 20:10
Locatie: Enkhuizen

Re: Grove GMK 3055

Bericht door Hoogwoutje »

grover
2011-10-21 17.13.34.jpg
2011-10-21 17.13.34.jpg (99.18 KiB) 3586 keer bekeken
ALS JE DEUR DICHT SCHUIFT WORDT HET SPANNEND!

Gebruikersavatar
Hoogwoutje
Starter
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 9 mar, 2007 20:10
Locatie: Enkhuizen

Re: Grove GMK 3055

Bericht door Hoogwoutje »

2011-10-21 17.16.13.jpg
2011-10-21 17.16.13.jpg (98.31 KiB) 3586 keer bekeken
Super Grover :D
ALS JE DEUR DICHT SCHUIFT WORDT HET SPANNEND!

Plaats reactie

Terug naar “Manitowoc”