Grove GMK 3060
Moderator: Tim
Advertentie post before
- deutz-fahr411
- Forumlid
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: zo 1 feb, 2009 20:24
- Locatie: Hoornaar
Grove GMK 3060
Op de bauma '13 komt grove met een nieuwe kraan: de GMK 3060
Lijkt gewoon op een update van de GMK 3055..
Meer info:
http://www.vertikal.net/en/news/story/16637/
Bron: http://www.Vertikal.net
Lijkt gewoon op een update van de GMK 3055..
Meer info:
http://www.vertikal.net/en/news/story/16637/
Bron: http://www.Vertikal.net
- - - LIEBHERR LTC1050-3.1 - - - http://www.facebook.com/boerbvmeerkerk
-
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
- Locatie: Leiden
Re: Grove GMK 3060
Wat zit daar nou weer voor hut op? Een slaapcabine?
Wel een mooie toevoeging, een computer die vertellen kan welke gieklengte het sterkste is. Scheelt een hoop bladeren in de boeken.
Wel een mooie toevoeging, een computer die vertellen kan welke gieklengte het sterkste is. Scheelt een hoop bladeren in de boeken.
Laatst gewijzigd door krachtpatser op wo 23 jan, 2013 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...
Re: Grove GMK 3060
Waarom maken ze er geen 4 asser van? .. Kraan is 6t te zwaar, dat word een karretje erachter!
Vakmanschap Is Meesterschap
- Eyeless
- Starter
- Berichten: 831
- Lid geworden op: vr 15 feb, 2008 21:18
- Locatie: Verwegnistan
- Contacteer:
Re: Grove GMK 3060
Waar haal je dat vandaan dat ie 6 ton te zwaar is.?. Ze krijgen hem hier op kenteken maar heb nog niet gezien wat ie dan bij zich mag hebben..Bas91 schreef:Waarom maken ze er geen 4 asser van? .. Kraan is 6t te zwaar, dat word een karretje erachter!
Wel mooi dat het een compacte 3 asser is met 43 meter pijp..Voor dichtbij en hoog heb je toch niet al je ballast nodig..
Mvg Marco
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
Je kan alles hufterproof bouwen..Jammer dat ze elke keer betere hufters uitvinden..
- Medium Demag
- Starter
- Berichten: 953
- Lid geworden op: vr 21 jul, 2006 14:37
- Locatie: Gouderak
- Contacteer:
Re: Grove GMK 3060
Natuurlijk krijgen ze hem hier op kenteken, als je er maar genoeg vanaf haalt.......
Het is een upgrade van de 3055, die had ook al 43 mtr., en mag rondrijden met 7,6 t ballast, 8,7/15 m dubbele jib en een 16 tons (enkelschijfs) blok.
De rest van de ballast (4 ton) mag niet op de kraan mee.
Volgens het artikel heeft de nieuwe 2 ton ballast meer, dat betekent dat hij zes ton te zwaar is als het op de kraan zou blijven liggen.
Voor mij zou ook een logischer oplossing zijn dat er een 4 as chassis onder zou zitten want je wwet nooit van tevoren of al je klussen op een dag dichtbij en hoog zijn.
En met een 4 as chassis kun je tenminste gewichtsveilig je schotten en een extra hijsblok etc. meenemen.
Hans
Het is een upgrade van de 3055, die had ook al 43 mtr., en mag rondrijden met 7,6 t ballast, 8,7/15 m dubbele jib en een 16 tons (enkelschijfs) blok.
De rest van de ballast (4 ton) mag niet op de kraan mee.
Volgens het artikel heeft de nieuwe 2 ton ballast meer, dat betekent dat hij zes ton te zwaar is als het op de kraan zou blijven liggen.
Voor mij zou ook een logischer oplossing zijn dat er een 4 as chassis onder zou zitten want je wwet nooit van tevoren of al je klussen op een dag dichtbij en hoog zijn.
En met een 4 as chassis kun je tenminste gewichtsveilig je schotten en een extra hijsblok etc. meenemen.
Hans
Re: Grove GMK 3060
krachtpatser schreef:Wat zit daar nou weer voor hut op? Een slaapcabine?
Wel een mooie toevoeging, een computer die vertellen kan welke gieklengte het sterkste is. Scheelt een hoop bladeren in de boeken.
denk voor de ruimte de oude cabine kon net in zitten
verder mooi kraantje als het tabel dan ook iets beter is
komt helemaal goed(en die 6 ton meer neemt ie ook wel mee
hoor een faun 60-3 is 9 ton te zwaar valt deze nog mee
Re: Grove GMK 3060
Omdat ik wel eerst de PDF bekijk voor ik postEyeless schreef:Waar haal je dat vandaan dat ie 6 ton te zwaar is.?. Ze krijgen hem hier op kenteken maar heb nog niet gezien wat ie dan bij zich mag hebben..Bas91 schreef:Waarom maken ze er geen 4 asser van? .. Kraan is 6t te zwaar, dat word een karretje erachter!
Wel mooi dat het een compacte 3 asser is met 43 meter pijp..Voor dichtbij en hoog heb je toch niet al je ballast nodig..
Vakmanschap Is Meesterschap
Re: Grove GMK 3060
dat ze te zwaar zijn is algemeen bekend er is in dit segment kranen( 50 tot 60 tons kranen )is er bijna geen enkele kraan die legaal de weg op mag met volledige uitrusting.
zover ik weet alleen de terex challenger 3160
zover ik weet alleen de terex challenger 3160
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!
Re: Grove GMK 3060
Handig van die smalle alu opklaptrapjes.... bij de oude had je nog flink brede vaste trap tussen de voorste 2 assen zitten.
en hopelijk hebben ze wat aan die motortunnel gedaan. als je spullen mee had moest je die wel op de bijrijdersstoel parkeren anders lag het in je zicht van je spiegels zo hoog was die tunnel in de cabine..voor de rest wel een knap kraantje.
ben benieuwd of ie net zo fijn zal draaien als een 3050-1/3055
en hopelijk hebben ze wat aan die motortunnel gedaan. als je spullen mee had moest je die wel op de bijrijdersstoel parkeren anders lag het in je zicht van je spiegels zo hoog was die tunnel in de cabine..voor de rest wel een knap kraantje.
ben benieuwd of ie net zo fijn zal draaien als een 3050-1/3055
Re: Grove GMK 3060
Daar gaan we weer we bouwen een 50 ton kraan met 38.1 meter mast en upgrade die naar 55 ton met 43 meter en als het dan nog niet genoeg is maken we er gewoon een 60 tonner van.
Natuurlijk het is een nette machine maar waarom vraag ik me af,is hier nu echt behoefte aan ik denk het niet.Tegenwoordig sturen we gewoon een 80 tonner zonder ballast naar een klus als 60 tonner.
Ik heb het nu meegemaakt met de HK60 en de liebherr LTM 1055 waarvan overigens die laatste zich echt kon meten met een 60 tonner.
Ik denk dat Terex de enige verstandige is op dit moment maar als je met deze machine op een bouw komt als 60 tonner dan heb je weer een probleem omdat hij het gewoon niet haalt.
Met een 80 tonner zonder extra ballast kun je met een volle 750 liter kubel makkelijk naar 30 meter met deze machine gaat dat niet lukken of de tabellen moeten weer zover aangepast worden dat er weer bijna geen reserve meer overblijft.
Maar ik blijf deze machine volgen want Grove is toch wel een van mijn favorieten.
Natuurlijk het is een nette machine maar waarom vraag ik me af,is hier nu echt behoefte aan ik denk het niet.Tegenwoordig sturen we gewoon een 80 tonner zonder ballast naar een klus als 60 tonner.
Ik heb het nu meegemaakt met de HK60 en de liebherr LTM 1055 waarvan overigens die laatste zich echt kon meten met een 60 tonner.
Ik denk dat Terex de enige verstandige is op dit moment maar als je met deze machine op een bouw komt als 60 tonner dan heb je weer een probleem omdat hij het gewoon niet haalt.
Met een 80 tonner zonder extra ballast kun je met een volle 750 liter kubel makkelijk naar 30 meter met deze machine gaat dat niet lukken of de tabellen moeten weer zover aangepast worden dat er weer bijna geen reserve meer overblijft.
Maar ik blijf deze machine volgen want Grove is toch wel een van mijn favorieten.