Grove GMK 5130-2

Post hier alles over de Grove, Krupp en Manitowoc hijskranen

Moderator: Tim

Advertentie post before
jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door jutter »

dus
Bijlagen
DSC_0927.JPG
DSC_0927.JPG (165.88 KiB) 5252 keer bekeken

Gebruikersavatar
bassie
Starter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 19:30
Locatie: nieuwegein

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door bassie »

ik neem aan dat je bedoelt dat het wat lastig is dat de kar smaller is als de kraan ??
maar die breedte lampje achter op zie je toch wel??
zelf hebben wij een kar van 2,75 mtr. vind iets mooier omdat de ballast dan niet uitsteektaan de zijkant,plus dan krijg je een zz kenteken en ben je niet apk verplicht.
geen uitdaging te groot voor mijn challenger!!

dennis17
Starter
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 5 okt, 2008 15:28
Locatie: Rotterdam

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door dennis17 »

bassie schreef:ik neem aan dat je bedoelt dat het wat lastig is dat de kar smaller is als de kraan ??
maar die breedte lampje achter op zie je toch wel??
zelf hebben wij een kar van 2,75 mtr. vind iets mooier omdat de ballast dan niet uitsteektaan de zijkant,plus dan krijg je een zz kenteken en ben je niet apk verplicht.
denk dat jutter bedoeld dat de spiegels van deze kranen vertekenen alsof het lijk dat je nog heel ver naar achter kan terwijl je er dan al bijna tegen aan zit vandaar dat je vaak uit moet stappen

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door jutter »

dennis17 schreef:
bassie schreef:ik neem aan dat je bedoelt dat het wat lastig is dat de kar smaller is als de kraan ??
maar die breedte lampje achter op zie je toch wel??
zelf hebben wij een kar van 2,75 mtr. vind iets mooier omdat de ballast dan niet uitsteektaan de zijkant,plus dan krijg je een zz kenteken en ben je niet apk verplicht.
denk dat jutter bedoeld dat de spiegels van deze kranen vertekenen alsof het lijk dat je nog heel ver naar achter kan terwijl je er dan al bijna tegen aan zit vandaar dat je vaak uit moet stappen
klopt , het is een drama om mee achteruit te rijden , ergste is nog dat je totaal geen zicht hen op je wielen , zodoende het draaimoment slecht kan bepalen , je ziet alleen je dek in de spiegels
(en spiegel verbreden is geen optie , moet minimaal 15 cm elke kant , en de kraan is al idioot breed)
Wij hebben een smalle kar(255) erachter , dat helpt ook niet
zo is er nog wel een waslijst met nadelen , wat zonde is , want draaien doet de kraan geweldig

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door Regay De schotgay »

Misschien een achteruit rij camera een optie?Koppelt je kar wel al makkelijker aan?

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door jutter »

Regay De schotgay schreef:Misschien een achteruit rij camera een optie?Koppelt je kar wel al makkelijker aan?
dat zit er nu net wel weer op , is een hulp , heb liever goed zicht
en nee , de kar-soap duurt voort , 100 mensen , 100 meningen , ben er wel klaar mee , stap wel weer op een vrachtwaggel denk ik lol

Gebruikersavatar
Regay De schotgay
Starter
Berichten: 798
Lid geworden op: di 5 sep, 2006 20:13
Locatie: Zwaag

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door Regay De schotgay »

Ik hoop dat het veranderd voor je anders zit er niets anders op dan van de kraan te gaan.Dit klinkt wel heel erg naar een mis koop als ik jou zo hoor.

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door jutter »

zo.n drama is het ook weer niet hoor , zolang het ruim zat is , is het geen enkel probleem , en je kan er zelfs staal mee zetten (C) , het is een hele beste kraan , met mijn inziens een aantal kapitale ontwerp fouten
waar naar zijn geld zoals ze zeggen
Bijlagen
10155668_296947367122867_1312953606_n.jpg
10155668_296947367122867_1312953606_n.jpg (134.07 KiB) 4939 keer bekeken

jutter
Starter
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 3 jun, 2009 15:09

Re: Grove GMK 5130-2

Bericht door jutter »

past net
Bijlagen
ok5 027.JPG
ok5 027.JPG (249.24 KiB) 4508 keer bekeken

Gebruikersavatar
Adrenaline
Forumlid
Berichten: 1545
Lid geworden op: di 13 okt, 2009 14:32
Locatie: de zaak of thuis

Re: Grove GMK 5130-2 Heeren kraanverhuur

Bericht door Adrenaline »

Omdat me collega weg gaat ga ik ook een stapje groter. :)
Het is ook de 3meter uitvoering. De stikker oplossing waar mijn trap zit onder de cabine vind ik een hele mooie oplossing zo als die bordjes onder de bumper te zien bij de andere kranen
Ik ben ook al twee keer met de aanhanger weg geweest wat flink wennen is. Ik vind het ook een drama dat de spiegels niet de volle zicht geven over de gehele lengte van de kraan daarom gaan we proberen met nog een setje spiegelverbreders door midden te zagen en vijf cm breder te maken en beide zijde. (ch) alle beetjes helpen denk ik zelf.
Ik heb ook al rond gekeken voor een camera op wifi op me kar te zetten waar je mee je op mobile telefoon naar achter mee kan kijken.
Want ik las op dit forum dat je dikwijls uit moet stappen en schade rij je zo natuurlijk.
Ik had nog wel een vraagje over de achterwiel wielbesturing ik krijg die maar moeilijk terug in ze pen als ik terug kom uit een bocht ik zal volgende week anders is kijken op de zaak hoe dat foefje zit haha.
Ik weet inmiddels in ieder geval dat die kraan lekker rijd en goed draait.
Ik hoor dat ze wel storing gevoel zijn maar dat is afwachten in de toekomst :?
Ik hoop dat ik er mooie en veilige draaiuren op mag maken. Adrenaline 8)
Bijlagen
grove 5130-2.jpg
grove 5130-2.jpg (191.21 KiB) 3394 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Manitowoc”