Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Post hier alles over het forum.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
nielsvo
Forumlid
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 19 jun, 2011 18:21
Locatie: Hattemerbroek

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door nielsvo »

nielsvo schreef:Is het geen optie om de bouwmachineforum-pagina in het tijdschrift hier digitaal aan te bieden? Dat zou ik best gepast vinden. Zij halen hier een deel van de inhoud van hun blad weg, dan mogen alle bmf-leden toch ook wel het resultaat zien?
Ik vind het jammer dat er nog geen reactie (van de BMF crew of de mensen van Bouwmachines) is geweest op mijn voorstel. Wel twee forumleden die het een goed idee vonden, bedankt! :mrgreen:


Het kopiëren van een stukje tekst heb ik niet zoveel moeite mee. Iedereen weet wat hij zegt, toch? Arie sprak heel terecht al over "geven en nemen", en op het moment is het inderdaad alleen maar "nemen". Ik hoop dat dit op korte termijn gaat veranderen.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Bart »

Niels,

Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om die pagina's in PDF formaat op BMF te laten zien, maar dan alleen voor de BMF-leden.

Er volgt binnenkort nog een gesprek met de nieuwe redactie, dus heeft het niet veel zin om hier nu in geuren en kleuren op in te gaan. Het wordt meegenomen in het gesprek.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door cjsiku »

Naar mijn inziens doet het veel leden zeer, dat wij met zijn allen het forum groot gemaakt hebben, zeker de leden die hier al jaren komen, en nu eigenlijk maar gewoon onze mond moeten houden en het moeten slikken. Alle positieve opmerkingen over de samenwerking werden vriendelijk geaccepteerd en al het negatieve word onder de mat geschoffeld, met de mededeling "dat had je van te voren kunnen weten" en "als het je niet aanstaat dan ga je maar weg". Dit forum bestaat uit alle leden, in dat opzicht zijn we net een coöperatie. Ook daar heeft iedereen wat te zeggen..

Ik ben niet perse tégen een samenwerking, maar zoals gezegd is het van onze kant vooral geven en weinig relevants terug krijgen. Dan mag daar best kritisch naar gekeken worden.

En zoals nu ook met de stukjes die van het forum geplukt zijn, elke vorm van context ontbreekt. Dat geeft een heel vertekend beeld van de topics die hier leven. En dat is jammer, als je niet uitkijkt hoor je in de keet je eigen reactie terug maar dan wel compleet uit z'n verband getrokken.

Áls ze zo graag betrokken willen zijn, dan kunnen ze beter een QR-code aan de topics linken en die in het blad plaatsen. Veel lastiger word het niet meer anno 2015 dunkt mij.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Arie H »

Goed verwoord.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

Gebruikersavatar
Dizzy
Starter
Berichten: 223
Lid geworden op: zo 17 okt, 2010 19:23
Locatie: Maldegem (Belgie)

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Dizzy »

Daar ben ik volledig mee eens.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Peter_S »

Cornelis, je slaat de spijker op zijn kop.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
nielsvo
Forumlid
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 19 jun, 2011 18:21
Locatie: Hattemerbroek

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door nielsvo »

Bedankt voor de reactie Bart (Y)

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door geertyke »

We moeten dus elke dag alert zijn en elke dag voorwaarden controleren. Want het is dus gebleken dat zomaar alles gewijzigd wordt. Straks staat er zomaar in dat we aan abonnement vast zitten of moeten betalen voor forum..... :evil: :?

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Cris »

Man man, Geertyke, wordt jij nou niet moe van jezelf?
Jij doet dit toch alleen maar om de concurrent van jouw knuffelmagazine Bouwmaterieel Benelux naar beneden te halen.
Als het niveau van jouw teksten het niveau van dat blad laat zien dan heeft dat blad maar één functie; voor het bewaren van verse vis.
Laatst gewijzigd door Cris op zo 24 mei, 2015 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Cris

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door rick123 »

Wellicht is het een idee, om gewoon -ondanks wat er is gebeurd- verder te gaan, met ons beste beentje voor.

Het opmerkelijke is dat iedereen hetzelfde doel heeft; de forumleden, de forumbeheerders en zelfs het blad bouwmachines, namelijk: de passie tonen voor het fantastische GWW, sloop, hijs, offshore en transport vak. ;X

Ik houdt je niet tegen als je nooit meer iets wilt plaatsen, het is je eigen beslissing, maar vergeet niet dat jij ook geniet van de foto's van een ander en dat mensen vooral genieten van de foto's die jij plaatst. Een dubbele passie en dubbel plezier. Ik ben hierop terecht gekomen, omdat ik jaren terug via het Internet een leuke reportage tegen kwam, die ik dagelijks wou volgen en dat kon hier op één gezamenlijke plaats.

Laten we hopen dat na de lay-out veranderingen en vergemakkelijking van plaatsing van foto's de interesse in het forum weer doet opbloeien. Vele bedrijven vinden het leuk als je interesse toont en als ze op het forum staan -uitzonderingen daargelaten-. Ikzelf heb zelfs via het forum ooit een onderaannemer gevonden voor op een klus.

Ik hoop dat deze heisa weer gaat liggen, er waren net weer wat leden, die na lange tijd weer begonnen met wat posten.

Mijn hoop is dat de mensen die hier nu niets meer willen plaatsen nog een keer nadenken of ze de juiste beslissing nemen. Je neemt je eigen hobby en die van een ander weg. Maar het is je eigen keus. (ch)

Gr. Rick

Plaats reactie

Terug naar “Over het Bouwmachine FORUM”