Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Post hier alles over het forum.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Peter_S »

Wilco schreef:Als er meer nieuws is zullen wij dit zeker melden, we proberen de kritiek positief op te nemen en dit mee te nemen in het overleg met Bouwmachines. De leden die van mening zijn dat we er niet genoeg aan doen, nogmaals we hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen, de continuïteit van het forum garanderen, ook in moeilijke tijden. Dit om voor iedereen het mogelijk te maken om hun hobby hier uit te oefenen. Als we werkelijk voor ogen hadden om flink geld met het forum te gaan verdienen over de rug van de leden heen hadden we dat in de toptijden (2011/2012/2013) wel gedaan.

Ik wil een ieder nogmaals vragen om het van de positieve kant te bekijken, we gaan er ons zeker voor inzetten om het maximale voor de forumleden uit de samenwerking te halen. Wanneer er leden zijn die mij in deze belofte niet willen vertrouwen, daarvan zou ik dat erg betreurenswaardig vinden, maar die moeten dan hun eigen conclusie trekken.
Na ruim 2 maanden "radiostilte" ben ik inmiddels erg nieuwsgierig aan het worden hoe het staat met de samenwerking met BouwMachines. Geen nieuws is goed nieuws zegt het spreekwoord maar in dit geval heb ik er zo mijn twijfels bij.

Met lede ogen constateer ik dat het aantal actieve forummers drastisch is terug gelopen en er nog maar een zeer beperkt aantal leden regelmatig een fotografische bijdrage plaatsen.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
jan 26
Forumlid
Berichten: 4724
Lid geworden op: za 6 jul, 2013 19:41
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door jan 26 »

Heb toevallig ook op "Bouwmachines" wat mooie foto's gestuurd en een jaarabbonnement gewonnen met de foto van de Werklust WG 17 FZ van Gebr De Leeuw , Helemaal top , en bedankt redactie van Bouwmachines vakmedia (Y) :)
Groetjes Jan Feelders , Facebook ( J Feelders Fotografie)
One way , Or another

Gebruikersavatar
renetje
Forumlid
Berichten: 2253
Lid geworden op: vr 10 nov, 2006 21:35
Locatie: tuitjenhorny

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door renetje »

Peter_S schreef:
Wilco schreef:Als er meer nieuws is zullen wij dit zeker melden, we proberen de kritiek positief op te nemen en dit mee te nemen in het overleg met Bouwmachines. De leden die van mening zijn dat we er niet genoeg aan doen, nogmaals we hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen, de continuïteit van het forum garanderen, ook in moeilijke tijden. Dit om voor iedereen het mogelijk te maken om hun hobby hier uit te oefenen. Als we werkelijk voor ogen hadden om flink geld met het forum te gaan verdienen over de rug van de leden heen hadden we dat in de toptijden (2011/2012/2013) wel gedaan.

Ik wil een ieder nogmaals vragen om het van de positieve kant te bekijken, we gaan er ons zeker voor inzetten om het maximale voor de forumleden uit de samenwerking te halen. Wanneer er leden zijn die mij in deze belofte niet willen vertrouwen, daarvan zou ik dat erg betreurenswaardig vinden, maar die moeten dan hun eigen conclusie trekken.
Na ruim 2 maanden "radiostilte" ben ik inmiddels erg nieuwsgierig aan het worden hoe het staat met de samenwerking met BouwMachines. Geen nieuws is goed nieuws zegt het spreekwoord maar in dit geval heb ik er zo mijn twijfels bij.

Met lede ogen constateer ik dat het aantal actieve forummers drastisch is terug gelopen en er nog maar een zeer beperkt aantal leden regelmatig een fotografische bijdrage plaatsen.
nou peter,mooi is het niet met wat er gebeurt is ;L
maar onder de vaste forummers is het afgelopen week na alphen, behoorlijk wat gelezen en geschreven volgens mij (ch)
het kan zomaar weer een positieve impuls geven op het forum
gr renetje

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Jorn »

We zijn nog steeds in overleg met Bouwmachines over de samenwerking.
Vanwege de vakantieperiode staat dat even op een lager pitje.

Dat het momenteel rustig is op het forum, is een jaarlijkse tendens tijdens de zomermaanden.
Zoals Reneetje zegt gaven/geven de gebeurtenissen in Alphen een flinke opleving in de bezoekersaantallen en ook met nieuwe aanmeldingen (C)

Groeten Jorn
Team Bouwmachineforum
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
ET
Forumlid
Berichten: 2596
Lid geworden op: zo 1 apr, 2007 21:36
Locatie: Den Haag

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door ET »

Sinds vandaag is het me opgevallen dat er bij de opties van het plaatsen van een foto er een optie is : Bericht / foto mag ook door BouwMachines.nl / Vakblad BouwMachines gebruikt worden deze staat standaard ingevuld. Volgens mij is dit met de nieuwe forumsoftware mee gekomen. Mag ik hier uit opmaken dat als het vakje gevuld is dat Bouwmachines geen toestemming hoeft te vragen voor het gebruik van de geplaatste foto?
Als dat zo is waarom is dat dan niet gewoon gecommuniceerd ??? (ch) terwijl er bekend is dat dit al een gevoelig punt is bij diverse leden.
Groetjes Eddie.

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Wilco »

Dit omdat we druk bezig zijn met de nieuwe software. We willen op korte termijn een korte handleiding maken voor het posten met de nieuwe software, hierin komt dit ook aan bod. Evenals alle andere nieuwigheden in de forumsoftware. Wanneer dit geen hobby maar een fulltime baan was hadden we hier misschien beter bovenop kunnen zitten.
Er zal er nog steeds door Bouwmachines netjes toestemming gevraagd worden voor het gebruik van foto's.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door Peter_S »

ET schreef:Sinds vandaag is het me opgevallen dat er bij de opties van het plaatsen van een foto er een optie is : Bericht / foto mag ook door BouwMachines.nl / Vakblad BouwMachines gebruikt worden deze staat standaard ingevuld. Volgens mij is dit met de nieuwe forumsoftware mee gekomen. Mag ik hier uit opmaken dat als het vakje gevuld is dat Bouwmachines geen toestemming hoeft te vragen voor het gebruik van de geplaatste foto?
Als dat zo is waarom is dat dan niet gewoon gecommuniceerd ??? (ch) terwijl er bekend is dat dit al een gevoelig punt is bij diverse leden.
Beste Eddie, enige tijd geleden is daar hier op het forum al een stevige discussie over geweest met als gevolg dat een aantal mensen, waaronder ondergetekende, geen foto's meer posten op het BMF. Dat het nu expliciet vermeld wordt bij het uploaden vind ik alleen maar prima. Een vervelende bijkomstigheid voor het forum is het feit dat een niet nader te noemen persoon al zijn extern geüploade foto's heeft verwijderd waardoor er complete reportages naar zijn malle moer moer zijn omdat er bijna alleen maar loze berichten staan.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
ET
Forumlid
Berichten: 2596
Lid geworden op: zo 1 apr, 2007 21:36
Locatie: Den Haag

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door ET »

Peter,
Ik ben het helemaal met je eens . Ik vind het ook een goede zaak , maar ........ het had wel even vermeld mogen worden als wijziging.
Er is al zoveel discussie geweest over diverse onduidelijkheden over de samenwerking en ik had, misschien ten onrechte, gehoopt dat daar nu beter over gecommuniceerd zou worden.
Groetjes Eddie.

Gebruikersavatar
ET
Forumlid
Berichten: 2596
Lid geworden op: zo 1 apr, 2007 21:36
Locatie: Den Haag

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door ET »

Wilco schreef:Dit omdat we druk bezig zijn met de nieuwe software. We willen op korte termijn een korte handleiding maken voor het posten met de nieuwe software, hierin komt dit ook aan bod. Evenals alle andere nieuwigheden in de forumsoftware. Wanneer dit geen hobby maar een fulltime baan was hadden we hier misschien beter bovenop kunnen zitten.
Er zal er nog steeds door Bouwmachines netjes toestemming gevraagd worden voor het gebruik van foto's.
Wilco, Bedankt voor de duidelijkheid. Ik begrijp wel dat het hobby is maar het ligt nog al gevoelig bij veel forumleden vandaar mijn reactie.
Groetjes Eddie.

krachtpatser
Forumlid
Berichten: 1629
Lid geworden op: do 23 jun, 2011 16:44
Locatie: Leiden

Re: Opmerkingen rondom samenwerking met BouwMachines

Bericht door krachtpatser »

Wilco schreef:Dit omdat we druk bezig zijn met de nieuwe software. We willen op korte termijn een korte handleiding maken voor het posten met de nieuwe software, hierin komt dit ook aan bod. Evenals alle andere nieuwigheden in de forumsoftware. Wanneer dit geen hobby maar een fulltime baan was hadden we hier misschien beter bovenop kunnen zitten.
Er zal er nog steeds door Bouwmachines netjes toestemming gevraagd worden voor het gebruik van foto's.
Hier wil ik toch even een opmerking over maken. Dit forum is door en voor hobbyisten. Het is erdoor groot geworden. Waarom staat dat vakje niet standaard uit? Bang dat niemand 'm aanvinkt? Ik maak hieruit op dat, ondanks dat het in bovenstaande quote terecht hobby genoemd wordt, hier eerder de kant van het blad als de kant van de forummers wordt gekozen. Het wordt nu min of meer door de strot geduwd om toestemming te geven, omdat ik er van overtuigd ben dat de meeste dat vakje niet zullen opmerken.

En nieuwe software of niet, het was een kleine moeite geweest dit even van te voren te melden hierop te letten, 1 simpele post had volstaan, daar is geen nieuwe forumsoftware voor nodig... Maar zoals ik al zei, bij dat blad zien ze de bui al hangen dat geen hond 'm aanvinkt. Wel heel jammer dat de forum beheerders voor hun gevallen zijn en niet aan hun "eigen mensen" hebben gedacht.

Mijn twee centjes maar hoor verder. #vinkjeuitgezet
De apenrots, het lijkt hier potverdikkeme wel de apenrots...

Plaats reactie

Terug naar “Over het Bouwmachine FORUM”