Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Post hier alles over het forum.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door bvvoorst »

Eerlijk gezegd kijk ik haast elke dag wel effe of nog iets interessants langs komt; iets posten doe ik de laatste tijd wat minder.
Gewoon omdat ik weinig dingen te posten heb die aanvullend zijn. Weer een machine in een kuil is soms een beetje saai... :mrgreen:
Als ik in m'n werk iets tegenkom wat nieuw of afwijkend is, vind ik het wel weer leuk om te delen.
Binnenkort mijn fototoestel maar weer eens meenemen naar m'n werk...
Veni Vidi Excavati

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door rick123 »

Als we toch vragen mogen stellen, hierbij mijn vragen: :D

- Ik ben wel benieuwd wat de moderators er zelf van vinden? Ik kan me voorstellen dat het jammer is om te zien dat de bezoekersaantallen aflopen. Onderaan de pagina staat nog dat 'de meeste gebruikers ooit' op 23 januari 2012 304 bezoekers tegelijk waren. Volgens mij is dit nu het bezoekersaantal per week (misschien iets overdreven).

- Ik ben nooit een tegenstander geweest van de samenwerking met Bouwmachines. Ik ben in het geval van foto's altijd keurig benaderd voor toestemming; daarnaast ook altijd een editie ontvangen. Wel vraag ik me af waar de samenwerking nu nog uit bestaat? In het blad (ben inmiddels abonnee) tref ik geen foto's meer van het forum, ook de pagina 'wat gebeurt er op BouwMachineForum' is inmiddels geen onderdeel meer in het blad. Ik ben benieuwd wat de samenwerking nu nog inhoudt?

-
Peter_S schreef:Grosso mode zijn er de laatste maanden ongeveer 50 actieve onderwerpen gedurende een periode van 7 dagen. Dat is idd erg weinig ook in vergelijking met andere fora waar ik op zit.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik heb het idee dat BMF ook een ander soort forum is. Ik kan me voorstellen dat een miniatuurforum, spoorbouwforum, treinforum etc. nog veel meer bestaat uit liefhebbers en hobbyisten, dan BMF. De meeste leden van BMF zijn toch gewoon 'vakidioten' die het leuk vinden/vonden om iets te delen, maar dit misschien niet hun (allergrootste) hobby is.

-
Peter_S schreef:Ik vraag mij af waar alle "vaste krachten" achter het BMF gebleven zijn. Zo mis ik al langere tijd Fabian, Homatech, Johan Neuteboom en ga zo maar door. Zoals bekend verondersteld post ik niks meer, althans geen foto's meer, vanwege de "claim" op mijn fotorechten als ik een foto plaats op het BMF.
Ik ben nooit een voorstander geweest van Facebook, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik steeds vaker op Facebook-pagina's kijk (Machinisten GWW, Team machinisten GWW, Kraanmachinist, STV fotografie, Nino Blitz e.d.). Op deze pagina's zie ik wel -voor zover ik ze (her-)ken- een aantal van deze mensen nog actief. Misschien moeten we ons ook neerleggen bij het feit dat Facebook gewoon een 'hype' is geworden en fora gewoon wat minder.

- Ik vraag me alleen wel af hoelang dit nog gaat duren? Ik kan me voorstellen dat de moderatoren / beheerders ook financieel moeten blijven investeren in deze site (advertenties zijn er niet meer?) om het draaiende te houden. Hoelang willen zij hier nog geld, tijd en moeite insteken?

Gebruikersavatar
fabian 954
Forumlid
Berichten: 9065
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 11:16
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door fabian 954 »

Ik zou hier graag nog wat willen plaatsen
Maar ben van de kraan af en heb een andere functie binnen het bedrijf gekregen
En heb helaas nu weinig tijd om foto’s te maken of te plaatsen
Kijk af en toe zeker nog wel op het forum
het is pas crisis als het bier op is

Gebruikersavatar
Arie H
Forumlid
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 23:35
Locatie: Bodegraven

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Arie H »

Als we gaan klagen komen we alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht.
Ben benieuwd wie de langste adem heeft: het kwalitatieve BMF of het oppervlakkige Facebook.
Liebherr.NL is een fotoboek over de historie van Liebherr in Nederland.

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door service man »

Arie H schreef:Als we gaan klagen komen we alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht.
Ben benieuwd wie de langste adem heeft: het kwalitatieve BMF of het oppervlakkige Facebook.
we gaan gewoon rustig verder met foto's en berichten (Y)
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
Jantje
Forumlid
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 16 okt, 2005 12:10
Locatie: Numansdorp

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Jantje »

Wat ik bij mij zelf zie, is dat mijn werkzaamheden veranderd zijn. Ik ben nu al weer 5 jaar werkzaam op de industrie en daar vinden ze het al niet prettig als je met een telefoon rond loopt, laat staan met een camera. :mrgreen:. Ik heb nog wel wat werk buiten, maar dan komt meestal het bekende klokje om de hoek kijken om alles toch op tijd klaar te krijgen voor, in mijn geval, de weg weer open gaat. Op bmf kijken doe ik zeker nog. De ene keer wat meer dan de andere, maar dat heeft natuurlijk met tijd te maken. :)
--- Als je je werk ziet, ben je nooit te duur ---

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Peter_S »

Jorn schreef:We zullen jullie reacties afwachten en dan in keer keer op alle vragen/opmerkingen reageren.

Groeten Jorn
Team bouwmachineforum
Inmiddels zijn weer ruim een week verder en blijft het akelig stil vanaf de kant van "het team" Als er iemand in de BMF ruilbeursrubriek vergeet om een foto te plaatsen is men er als de kippen bij om te reageren (po) Ik vraag mij af waarom het nu zolang moet duren voordat er een reactie komt. (ch) (ch)
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
timajanssen31
Forumlid
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
Locatie: Heteren

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door timajanssen31 »

Peter_S schreef:
Jorn schreef:We zullen jullie reacties afwachten en dan in keer keer op alle vragen/opmerkingen reageren.

Groeten
Team bouwmachineforum
Inmiddels zijn weer ruim een week verder en blijft het akelig stil vanaf de kant van "het team" Als er iemand in de BMF ruilbeursrubriek vergeet om een foto te plaatsen is men er als de kippen bij om te reageren (po) Ik vraag mij af waarom het nu zolang moet duren voordat er een reactie komt. (ch) (ch)
Zeuren over een ander kan die gene wel snel. (po) (po) (po) (po)
P u't komt goed

Gebruikersavatar
Peter Voogt
Starter
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 13 nov, 2009 15:09
Locatie: Woudrichem

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Peter Voogt »

Arie H schreef:Als we gaan klagen komen we alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht.
Ben benieuwd wie de langste adem heeft: het kwalitatieve BMF of het oppervlakkige Facebook.
Ik kan het nog sterker vertellen: dit fossiel heeft geeneens FakeBook.
Gr. Peter

Gebruikersavatar
Peter Voogt
Starter
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 13 nov, 2009 15:09
Locatie: Woudrichem

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Peter Voogt »

Peter Voogt schreef:
Arie H schreef:Als we gaan klagen komen we alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht.
Ben benieuwd wie de langste adem heeft: het kwalitatieve BMF of het oppervlakkige Facebook.
Ik kan het nog sterker vertellen: dit fossiel heeft geeneens FakeBook.
Gr. Peter
Even voor de duidelijkheid: hier bedoel ik mijzelf mee (C)
En zeker niet het door mij zeer gerespecteerde lid ArieH.
Als dat zo over zou komen: mijn excuses hiervoor!
Gr. Peter

Plaats reactie

Terug naar “Over het Bouwmachine FORUM”