Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Post hier alles over het forum.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Wilco »

Bij deze dan de langverwachte reactie van onze kant. ;)
Cris schreef:De bezoekersaantallen lijken dus erg laag. Volgens mij tijd om weer eens een update te doen om weer kijkers te trekken. Of is het daar voor te laat?
De bezoekersaantallen lijken misschien laag, maar volgens onze Google Analytics valt dat nog wel mee. Er is natuurlijk al sinds 2013 een trend gaande dat de snelle (a)sociale media terrein winnen. Men vindt het makkelijk om bijv. via Facebook snel wat onine te gooien wat je vervolgens nooit meer terug kan vinden. Ik denk dat hier alle fora wel last van hebben, misschien diegene waar de "oudere" garde op zit die liever geen Facebook wil gebruiken niet, maar voor de rest geldt het wel. Een update doen o.i.d. zal geen nieuwe bezoekers trekken. Als wij bijvoorbeeld de layout drastisch veranderen is iedereen compleet de weg kwijt en weten we zeker dat er niemand meer terug komt.
rick123 schreef:- Ik ben wel benieuwd wat de moderators er zelf van vinden? Ik kan me voorstellen dat het jammer is om te zien dat de bezoekersaantallen aflopen. Onderaan de pagina staat nog dat 'de meeste gebruikers ooit' op 23 januari 2012 304 bezoekers tegelijk waren. Volgens mij is dit nu het bezoekersaantal per week (misschien iets overdreven).
Zie bovenstaande reactie, de terugloop van bezoekersaantallen lijkt mee te vallen. Het "meeste gebruikers ooit" is sowieso een echt een momentopname, als er 10 seconden later nog maar 280 gebruikers waren, is dit niet vreemd.
rick123 schreef:- Ik ben nooit een tegenstander geweest van de samenwerking met Bouwmachines. Ik ben in het geval van foto's altijd keurig benaderd voor toestemming; daarnaast ook altijd een editie ontvangen. Wel vraag ik me af waar de samenwerking nu nog uit bestaat? In het blad (ben inmiddels abonnee) tref ik geen foto's meer van het forum, ook de pagina 'wat gebeurt er op BouwMachineForum' is inmiddels geen onderdeel meer in het blad. Ik ben benieuwd wat de samenwerking nu nog inhoudt?
Niets meer, de samenwerking is gestopt. Vanuit Bouwmachines was er weinig actie en voordeel voor ons als forum, we hebben ook pech gehad met diverse wisselingen van hoofdredacteur en zelfs eigenaar van het blad. We hebben er altijd voor gewaakt dat onze leden niet benadeeld werden en dit is ook goed gelukt.
rick123 schreef:
Peter_S schreef:Grosso mode zijn er de laatste maanden ongeveer 50 actieve onderwerpen gedurende een periode van 7 dagen. Dat is idd erg weinig ook in vergelijking met andere fora waar ik op zit.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik heb het idee dat BMF ook een ander soort forum is. Ik kan me voorstellen dat een miniatuurforum, spoorbouwforum, treinforum etc. nog veel meer bestaat uit liefhebbers en hobbyisten, dan BMF. De meeste leden van BMF zijn toch gewoon 'vakidioten' die het leuk vinden/vonden om iets te delen, maar dit misschien niet hun (allergrootste) hobby is.
Ik kan me vinden in de reactie van Rick123 en zie ook mijn bovenste reactie over andere fora.
rick123 schreef:
Peter_S schreef:Ik vraag mij af waar alle "vaste krachten" achter het BMF gebleven zijn. Zo mis ik al langere tijd Fabian, Homatech, Johan Neuteboom en ga zo maar door. Zoals bekend verondersteld post ik niks meer, althans geen foto's meer, vanwege de "claim" op mijn fotorechten als ik een foto plaats op het BMF.
Ik ben nooit een voorstander geweest van Facebook, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik steeds vaker op Facebook-pagina's kijk (Machinisten GWW, Team machinisten GWW, Kraanmachinist, STV fotografie, Nino Blitz e.d.). Op deze pagina's zie ik wel -voor zover ik ze (her-)ken- een aantal van deze mensen nog actief. Misschien moeten we ons ook neerleggen bij het feit dat Facebook gewoon een 'hype' is geworden en fora gewoon wat minder.
Inderdaad, terwijl Facebook ook hier en daar tegen de lamp loopt. Daarnaast zijn alle door de leden van Facebook geposte foto's door derden weer te gebruiken zonder dat je er controle over hebt. Dan waren wij onze tijd ver vooruit door iedereen netjes toestemming te vragen bij het gebruik van foto's door Bouwmachines. Maargoed, die discussie is inmiddels ook verleden tijd omdat er geen samenwerking meer is.
rick123 schreef:- Ik vraag me alleen wel af hoelang dit nog gaat duren? Ik kan me voorstellen dat de moderatoren / beheerders ook financieel moeten blijven investeren in deze site (advertenties zijn er niet meer?) om het draaiende te houden. Hoelang willen zij hier nog geld, tijd en moeite insteken?
Wees niet bang, wij zien dit forum sowieso als een mooi naslagwerk wat door iedereen gebruikt kan worden. Hier hoeven wij de laatste tijd weinig in te steken om dit op orde te houden. De kosten hoef je jezelf ook geen zorgen over te maken. :)
Peter_S schreef:Inmiddels zijn weer ruim een week verder en blijft het akelig stil vanaf de kant van "het team" Als er iemand in de BMF ruilbeursrubriek vergeet om een foto te plaatsen is men er als de kippen bij om te reageren (po) Ik vraag mij af waarom het nu zolang moet duren voordat er een reactie komt. (ch) (ch)
Omdat we best willen reageren, maar niet onder druk en niet op posts met de jouw bekende belerende wijze.

Jullie moeten ook niet vergeten dat het forum inmiddels al bijna 14 jaar bestaat. In 2004 bestond er nog geen smartphone, geen Facebook etc. Om met die ontwikkelingen mee te gaan hadden we veel meer tijd in het forum moeten investeren. Alle moderators hebben inmiddels ook veel meer verantwoordelijkheden gekregen (denk hierbij aan nieuwe functies, kinderen, huis etc.). Dit is belangrijker als een hobby. Als we als forum echt met de tijd mee hadden willen gaan had bijv. ik full-time hiermee aan de gang moeten gaan, ik heb de keuze gemaakt om dit niet te doen maar om mijn tijd te investeren in een ander bedrijf. (Waar ik nog steeds achter sta).

Gebruikersavatar
derk jan palm
Starter
Berichten: 792
Lid geworden op: zo 19 aug, 2007 18:36
Locatie: oene

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door derk jan palm »

Duidelijk verhaal Wilco. Dank .
we move mountains

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door service man »

zou er wel eens een keer gekeken kunnen worden waarom of ik op één of andere reden niet meer in de database kan komen . zijn weer tijdje verder en er kunnen wel weer wat machine's bij .bvd
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Wilco »

service man schreef:zou er wel eens een keer gekeken kunnen worden waarom of ik op één of andere reden niet meer in de database kan komen . zijn weer tijdje verder en er kunnen wel weer wat machine's bij .bvd
De reden waarom je er niet in kan komen is bekend. Helaas heb ik er simpelweg gewoon geen tijd voor om het in orde te maken (samen met iemand), dus ik kan gewoon niks beloven.

rick123
Forumlid
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 29 sep, 2012 12:35
Locatie: Kudelstaart NH

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door rick123 »

Dank voor je uitgebreide reactie Wilco. Mooi verder met de toekomst en het forum! :) (Y)

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door cjsiku »

Helemaal helder Wilco. Klinkt mij helaas bekend in de oren en weet ook hoe pittig het is om het er “even” naast te doen. Hoop dat nu de samenwerking met Bouwmachines verleden tijd is er weer wat meer door andere leden gepost gaat worden.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Peter_S »

Beste Wilco,

Bedankt voor je open en eerlijke reactie. Hier kunnen wij wat mee. Vervelend, voor jullie althans, om te lezen dat de samenwerking met Bouwmachines niet heeft gebracht wat jullie ervan verwacht hadden. Mogen wij nog weten per wanneer die samenwerking met Bouwmachines is/wordt beëindigd?

Wat betreft mijn kritische opmerkingen over jullie reactiesnelheid zou ik graag het volgende willen opmerking. Ik wou dat ik het mij als bestuurslid, voorzitter Rode Kruis afdeling Rhenen en secretaris Bedrijvenkring Rhenen, kon permitteren om zolang te wachten met een reactie. In mijn bestuurlijke functies, uiteraard onbezoldigd, wordt van mij verwacht dat ik uiterlijk binnen enkele dagen een reactie geef.

@Cornelis; Ook ik hoop/verwacht dat er wat meer mensen gaan posten nu de samenwerking met Bouwmachines is beëindigd. Hét grootste pijnpunt voor mij om niks meer te plaatsen lijkt nu verdwenen en ik ga mij de komende tijd beraden of ik de draad weer oppak waar ik gebleven ben met het maken van fotoreportages op het BMF.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

cjsiku
Forumlid
Berichten: 2854
Lid geworden op: wo 11 jan, 2006 10:58

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door cjsiku »

Zolang als er niemand is die opstaat om het een en ander aan werk over te nemen van Wilco of een andere beheerder zal de reactiesnelheid niet veel verbeteren. Kunnen er over discussiëren maar een beetje dankbaarheid op z’n tijd voor de moeite die er wel in gestoken word is beter. Geldt voor alle soorten vrijwilligerswerk hoor, moet ik zeggen.
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Cris »

Kan deze melding uit het programma gehaald worden; "Je kan niet zo snel nog een bericht schrijven na je laatste bericht."
Als je een grote fotoreportage wilt plaatsen met weinig tekst dan mag je volgens het programma dus niet zo snel een vervolg bericht plaatsen. Het gevolg; je moet een paar keer drukken op "Verstuur". Als je geluk hebt wordt hij alsnog geplaatst. Bij pech wordt hij niet geplaatst maar wordt je automatisch teruggeleid naar het begin van het topic. Dat is zeer irritant als je regelmatig vele berichten verstuurt
Cris

Gebruikersavatar
Cris
Forumlid
Berichten: 18250
Lid geworden op: do 5 mei, 2005 17:13
Locatie: Assen

Re: Wat zien jullie graag veranderen op BMF.nl?

Bericht door Cris »

Kennelijk is er wat gewijzigd want wat ik hierboven meldde is niet meer van toepassing. Ik kan snel berichten plaatsen zonder dat ik de meldingen krijg. Is fijn werken zo (Y) .
Cris

Plaats reactie

Terug naar “Over het Bouwmachine FORUM”