Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Post hier alles over het forum.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Wup
Starter
Berichten: 265
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 15:41
Locatie: Bleskensgraaf
Contacteer:

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door Wup »

Ik ben het er mee eens! Als je bepaalde topics doorbladert is het fijn als het ergens over gaat, ook voor de andere lezers.

Ik ga er rekening mee houden! Ik hoop de rest ook.
Wel lekker blijven plakken he?

Gebruikersavatar
Luukgroen
Forumlid
Berichten: 1627
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 14:27
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door Luukgroen »

Maar admins dus als ik het goed begrijp?
je plaatst bijvoorbeeld drie keer foto's of een combinatie van. en dan kan je een perm ban krijgen?
mijn idee hier over is dat je beter met ook wat lichtere bans kan werken wegens dat een perm ban voor slechte foto's heel overdreven is.
ik hem soms ook mindere foto's en dan krijg ik ook wellis een pb netzo als gister. maar er zitten bij mij ook vele goede foto's bij en dan zou je iemand die veel moeite erin heeft gestoken meer als 500 foto's heeft geupload zomaar eraf trappen voor altijd dat lijkt me een beetje overdreven.

maar dan nog een vraag vermelden jullie dan ook met het woord waarschuwing dat je gewaarschuwt bent?
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door Wilco »

Luuk, een PB met daarin wat aanwijzingen om je postgedrag te veranderen is niet meteen een waarschuwing. Een waarschuwing ziet er anders uit als een PB en je krijgt hier ook altijd een mail over dat je een waarschuwing ontvangen hebt. We gaan na 1,5 jaar het beleid echt niet meer aanpassen, zoals het nu is blijft het. Dan kan het dus inderdaad voorkomen als je tot 2 of 3 keer toe gecorrigeerd bent via PB dat je bijv. slechte foto's post, foto's post die niks met BMF te maken hebben of als je bijvoorbeeld herhaaldelijk off-topic gaat dat je dan een waarschuwing aan de broek hebt.

Schijnbaar moet het zo want als we tot soms weleens tot 3x toe een PB sturen naar iemand om te vragen om zijn gedrag aan te passen en dit niet helpt, wat helpt dan nog wel?

Gebruikersavatar
Luukgroen
Forumlid
Berichten: 1627
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 14:27
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door Luukgroen »

Wilco ik geef jullie daarin groot gelijk je verpest het voor je zelf. zogaat dat overal bij school auto's tractoren.
want meej de telefoonbellen was eerst 60 nu 180 en ik begrijp dat jullie het zelfde denken. maar wil je even omkijken dan ga ik foto's plaatsen haah.
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door J Witteveen »

Het is fijn als er een goede kwaliteit foto op het forum staan. vooral te donker foto`s is een ergenis , en die zijn vaak met een foto bewerkings programma wel wat beter te maken. En als je bijna altijd goede foto`s plaatst en er zitten een keer iets minder foto`s gemaakt met een telefoon bij van een bijzondere situatie is mijn ervaring dat er niet gelijk gewaarschuwd wordt. Behalve dan dat ik gelijk forumlid Lidy aan de telefoon heb met commentaar over de kwaliteit van de foto`s ! :D .
Probeer positief bij te dragen aan dit forum , ook door foto`s te plaatsen en niet alleen maar commentaar op andere te geven. Ook ik heb een deel foto`s die gelijk de prullebak in gaan inverband met te slechte kwaliteit.
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door Peter_S »

Beste allen,

Grappig dat dit topic, na bijna een jaar sluimeren, weer nieuw leven in geblazen is. Wat betreft de fotokwaliteit haalt Jan Witteveen mij de woorden al uit de mond. Probeer zo goed mogelijke foto's te posten en wees daarbij ook nog eens selectief in je foto keuze. Niks vind ik zo irritant als foto's die heel erg veel op elkaar lijken omdat er zo weinig verschil zit tussen de ene en de andere foto. Om maar eens een dwarsstraat te noemen, zonder iemand persoonlijk aan te vallen, foto's van bijvoorbeeld sloopwerkzaamheden zijn leuk maar om nu een hele serie foto's te plaatsen waarbij alleen maar de bek van de knipschaar iets verder dicht gaat boeit mij persoonlijk niet zo zeer.

In mijn reportages streef ik er altijd naar om zo min mogelijk "gelijke" foto's te plaatsen, het selecteren en verkleinen van de foto's kost mij vaak meer tijd dan het plaatsen ervan.

Wat dat betreft ben ik ook blij dat de beheerders/moderatoren er werk van maken om diegene die meerdere foto's extern uploaden in een post er op wijzen dat dit niet (meer) mag. Het scheelt echt aanzienlijk in de download tijd, heb tamelijk snelle internet verbinding over het algemeen, als je maar een foto per post erin hebt staan in plaats van 10 of meer zoals in het verleden ook wel eens voorkwam. 5 a 10 extern geuploade foto's per post met 10 postings op een bladzijde geeft al tussen de 50 en 100 foto's en daar staan de meeste PC's wel even over te pompen. Goed voorbeeld doet goed volgen!
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
J Witteveen
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 13220
Lid geworden op: zo 7 jun, 2009 18:51
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door J Witteveen »

Inderdaad Peter een goede reportage plaatsen kost heel veel tijd !! Dat hebben diverse forum leden niet in de gaten geloof ik.
vroeger waren we jong en draaiden we op antieke kranen. Nu zijn we antiek en draaien op jonge kranen

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door Peter_S »

J Witteveen schreef:Inderdaad Peter een goede reportage plaatsen kost heel veel tijd !! Dat hebben diverse forum leden niet in de gaten geloof ik.
Om nog maar te zwijgen over de tijd die het mij kost om een leuk, ook voor de leek, begrijpelijk onderschrift te schrijven. Foto's plaatsen is 1 maar een goed bijschrift erbij maken valt niet altijd mee. Zelf weet ik wel wat er gedaan is maar om dat duidelijk uit te leggen aan de kijker is weer een ander verhaal.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door martin 520 »

Tot op heden lukt het jullie beiden toch aardig goed om alles goed uit te leggen, en het voor de meesten boeiend te vertellen. Zelf heb ik bijvoorbeeld geen kaas gegeten van spoorwerkzaamheden maar kan het zeker goed volgen. ;)
Peter_S schreef:
J Witteveen schreef:Inderdaad Peter een goede reportage plaatsen kost heel veel tijd !! Dat hebben diverse forum leden niet in de gaten geloof ik.
Om nog maar te zwijgen over de tijd die het mij kost om een leuk, ook voor de leek, begrijpelijk onderschrift te schrijven. Foto's plaatsen is 1 maar een goed bijschrift erbij maken valt niet altijd mee. Zelf weet ik wel wat er gedaan is maar om dat duidelijk uit te leggen aan de kijker is weer een ander verhaal.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
rapier
Forumlid
Berichten: 4044
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 1:39
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Nieuw waarschuwingsbeleid BouwmachineForum

Bericht door rapier »

Rapier heeft z'n eerste waarschuwing al te pakken.
Rapier heeft de schrik van z'n leven. :? :?
Moeten ons gedragen in de schaftkeet.
Blijf wel in de kraan zitten.
Rapier
Geen last te zwaar voor ap sigaar

Plaats reactie

Terug naar “Over het Bouwmachine FORUM”