Foto's plaatsen op het forum

Post hier alles over het forum.

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Vragen over posten

Bericht door Remko »

Ik had een vraag over het posten van links. Normaal gebruik je gewoon de "URL" functie, en copy/paste je de gehele link in je post. Het is ook mogelijk om in plaats van de gehele link weer te geven gewoon het woordje "hier" te plaatsen (Alexx doet dat meestal). Hoe verberg je de gehele url hierin?

Gebruikersavatar
Alexxxxx
Forumlid
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 7 jun, 2005 12:30
Locatie: Koarnjum, Fryslân
Contacteer:

Bericht door Alexxxxx »

Code: Selecteer alles

[url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/index.php?c=4]Alex Miedema[/url]
word: Alex Miedema

En op die text tussen de tags (in dit geval dus "Alex Miedema" ) kun je uiteraard gewoon alle andere tags gebruiken. Vaak word een streep gebruikt om aan te geven dat het een link is.

Code: Selecteer alles

[url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/index.php?c=4][u]Alex Miedema[/u][/url]
word dan

Alex Miedema

En het is natuurlijk ook mogelijk om een smilie klikbaar te maken:

Code: Selecteer alles

[url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/index.php?c=4](C)[/url]
word dan: (C)

En dan heb je ook nog de klikbare plaatjes, vooral handig als je een klein plaatje op het forum post, maar eigenlijk een groot plaatje wilt laten zien....

Code: Selecteer alles

[url=http://www.alexmiedema.com/images/groot/IMG_3369.JPG][img]http://www.alexmiedema.com/images/250406X/IMG_3369-border.JPG[/img][/url]
Word dan:

Afbeelding


Sorry voor het uitrekken van de layout btw, maar zonder code-tags valt het moeilijk ut te leggen...

Tot slot nog één tip: als je iemand een trucje ziet doen dat je zelf nog niet kent, quote die persoon dan (zonder op OK te trukken na de tijd, als je niet wilt reageren), dan kun je precies zien hoe zijn of haar post is samengesteld qua tags en dergelijke. En als je een nieuw trucje voor het eerst gebruikt, gebruik dan de voorbeeld knop even voor je iets post.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Bericht door Remko »

Bedankt Alex!

Helemaal duidelijk zo.

Gebruikersavatar
Remko
Forumlid
Berichten: 7774
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 14:27
Locatie: Houten

Foto's plaatsen: welke afmeting?

Bericht door Remko »

Nieuwe vraag, bij het plaatsen van foto's is de norm om een maximale grootte van 800 x 600 te gebruiken (150 kb indien direct van de PC op het forum). Dit gaat natuurlijk om de horizontale foto's, ofwel "Landscape". Maar is het eigenlijk toegestaan om een verticale foto "Portrait" te plaatsen van 800 breed x 1067 hoog? Ik denk het niet, omdat je dan erg vreemde verhoudingen zou krijgen, maar ik wilde het toch ff vragen. :)

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen: welke afmeting?

Bericht door Wilco »

Remko schreef:Maar is het eigenlijk toegestaan om een verticale foto "Portrait" te plaatsen van 800 breed x 1067 hoog? :)
Officieel is het niet toegestaan. De fotoafmetingen staan ingesteld op 800 x 800 pixels (dus foto's 600 x 800 passen wel.) Je zou het wel eens kunnen proberen want het forum verkleint ze automatisch. Het nadeel hiervan is alleen dat wanneer verticale foto's worden geposts hij ze wel verbreed naar 800 pixels waardoor je soms korrelige (uitgetrokken) foto's krijgt.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Bericht door Sleaze »

Ik vergeet het wel eens in te stellen in imageshack ***ahum***

viewtopic.php?t=8266

Gebruikersavatar
bascat
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 21:20
Locatie: Apeldoorn

Bericht door bascat »

beste mensen,

wat doe ik fout als ik dit: The Extension bmp is not allowed op mijn scherm krijg als ik een foto wil plaatsen? (ch)

bas

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Bericht door Wilco »

bascat schreef:beste mensen,

wat doe ik fout als ik dit: The Extension bmp is not allowed op mijn scherm krijg als ik een foto wil plaatsen? (ch)

bas
Dit betekent dat het bestandstype van je foto niet goed is, je moet deze dan omzetten naar een.jpg of .gif bestandje, welke je wél kunt posten.

Gebruikersavatar
bascat
Starter
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 21:20
Locatie: Apeldoorn

Bericht door bascat »

ga ik dat maar eens proberen!

thnx :Y (Y) (Y)

Gebruikersavatar
Dick Atlas 75S
Starter
Berichten: 444
Lid geworden op: di 5 dec, 2006 21:07
Locatie: Alkmaar

Foto's plaatsen op het forum

Bericht door Dick Atlas 75S »

Hallo

Ik heb een vraag !!!

Ik heb nog een aantal foto's van mijn shovel en andere machines die ik graag op het forum willen zetten , maar zou niet weten hoe dit moet.

Ik heb het idee dat het best lastig is , zou iemand me willen helpen

Alvast bedankt

Groetjes Dick

Plaats reactie

Terug naar “Over het Bouwmachine FORUM”