Diamond Z DZH 7000

Alle overige machines die niet in een van alle andere rubrieken voorkomen kunnen hier besproken worden

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Niels H
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 18:40

Diamond Z DZH 7000

Bericht door Niels H »

hier een paar foto's van een Diamond Z DZH 7000 horizontal schredder met een Caterpillar 3412E motor met vloeistofkoppeling
hij is van Fuhler uit Emmen en de enigste in Nederland
deze foto's zijn gemaakt in Drachten bij v.Gansewinkel op het terrein

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Niels H op do 27 nov, 2008 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels H
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 18:40

Bericht door Niels H »

der zijn er inmiddels al 3 (2 van Fuhler weet niet zeker of ze de 2e al hebben en 1 van LJ stoop waarland)
die van LJ Stoop heeft de laatste 2 assen mee gestuurt.

hier een filmpje van die van LJ Stoop op de BVOR van vandaag.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

Vandaag ben ik op de demo-dag van de BVOR op Moerdijk geweest en inderdaad, de machine van L & J Stoop is een helse machine.

Man, wat een capaciteit! Vreet alles op wat maar op de lopende band terecht komt en spuugt het versnipperde materiaal met een rotgang via de lopende band er weer uit. Deze machine is voorzien van een 1000 pk Cat-diesel.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Niels H
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 18:40

Bericht door Niels H »

ik weet het ik weet het! maar deze liep nog rustig! de eerste van Fuhler maakte meer herrie maar dat kan komen vanwege de verschillende soorten hout

he maar ff offtopic

wat vond je van die Hammel red gigant?
dat ding had verdomme 2 hydromotoren per planetair stelsel!!!(en dan geen lullig kleine motoren) (hij heeft 2 rotoren dus ook p pkanetairestelsels oftewel vertragingskasten)
hij ken 40 ton op de rotoren hebben machtig man

piledriver
Forumlid
Berichten: 3359
Lid geworden op: wo 1 nov, 2006 19:17
Locatie: Zuid Holland

Bericht door piledriver »

ik zag dit gevaarte vandaag rijden op de N3 hij kwam uit de richting Moerdijk , ik dacht eerst dat het een puinbrekerwas/is .
ik moet zeggen dat ik het best een mooie machine vind
MVG Piledriver

Gebruikersavatar
Niels H
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 18:40

Bericht door Niels H »

was dat ook een witte of was dat een blauwe? want ik weet wel dat een blauwe in mmoerdijk draait (die blauwe is een Peterson shredder)

Gebruikersavatar
Marcello
Starter
Berichten: 26
Lid geworden op: do 15 feb, 2007 18:15
Locatie: Emmen

Bericht door Marcello »

Niels H schreef:ik weet het ik weet het! maar deze liep nog rustig! de eerste van Fuhler maakte meer herrie maar dat kan komen vanwege de verschillende soorten hout
Klopt, sloophout maakt veel meer lawaai, ook hebben wij de eerste weken zonder uitlaaddemper gedraait omdat de machine zo wordt geleverd ,supergeluidje dan pas hoor je hoe die turbo's fluiten! :Y

De machinist van het filmpje moet z'n invoer wel zachter zetten, draait hij veel geleidelijker en heeft hij meer capaciteit! :mrgreen:
Just Grind it!

Gebruikersavatar
Niels H
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 18:40

Bericht door Niels H »

Ik vind alleen die Tub's van Diamond Z veel meer fluiten!!

Gebruikersavatar
Frank Liebherr 954
Forumlid
Berichten: 1113
Lid geworden op: zo 2 jan, 2005 20:53
Locatie: Geel
Contacteer:

Bericht door Frank Liebherr 954 »

@Marcello

Dat moet je me dan eens uitleggen waarom dat is. Begrijp ik niet zo goed. Als je je de aanvoer minder zet dat je dan meer capaciteit hebt?
Liebherr !!
Baldewijns&co bvba

Gebruikersavatar
Niels H
Starter
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 18:40

Bericht door Niels H »

dan gaat alles er gelijdelijker in want nu schiet hij steeds in zijn ''no stress'' maar bij deze man zal hij wel goed staan want die werk al heel lang met shredders. waaarschijnlijk wilde hij de instellingen niet aanpassen voor 1 dag(opendag)

Plaats reactie

Terug naar “Overige”