ETF (Emirates Truck Factory)
Advertentie post before
ETF (Emirates Truck Factory)
Emirates Truck Factory hebben op hun site een aantal afbeeldingen en een paar animaties staan van wat wellicht de toekomst kan zijn voor grote dumpers. Ik vindt het zelf een pracht concept, maar ja, ik hou nu eenmaal van zulk soort concepten.
Vraag is hoe bruikbaar/praktisch de truck zal zijn in het gebruik. Pendel assen, 16 banden in plaats van 6 op een standaard dumper. Laadvermogen is veel minder met 'slechts' 155,000 kilogram, maar wendbaarheid, stabiliteit en wellicht snelheid liggen veel hoger.
Ook de verwisselbare bakken (kolen, steen of normaal) zullen wellicht erg handig zijn.
Vraag is hoe bruikbaar/praktisch de truck zal zijn in het gebruik. Pendel assen, 16 banden in plaats van 6 op een standaard dumper. Laadvermogen is veel minder met 'slechts' 155,000 kilogram, maar wendbaarheid, stabiliteit en wellicht snelheid liggen veel hoger.
Ook de verwisselbare bakken (kolen, steen of normaal) zullen wellicht erg handig zijn.
- zaxis-hitachi 135 us
- Forumlid
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
- Locatie: brugge
Denk je niet dat ze een slagje kleiner zijn en daardoor iets meer geproduceerd worden? Die banden van die grote jongesn zijn zo duur omdat ze maar een relatief kleine afzetmarkt hebben.
Zie er wel toekomst in maar ik denk dat ze eht van de eenvoud van een gewone dumper verliezen. Hier zit veul te veel hydraulica en electronica op.
Zie er wel toekomst in maar ik denk dat ze eht van de eenvoud van een gewone dumper verliezen. Hier zit veul te veel hydraulica en electronica op.
In case of a flat tyre the axle is automaticcaly lifted to prevent a total loss of the flat tyre. Compared with current vehicles ETF’s steering axles, lifting axles on empty hauls and the Central Tyre Inflation System, tyre costs savings of up to 30 % can be realised.
Lees CAN be realised
en dat as liften kan wel makkelijk zijn natuurlijk als je leeg bent. scheelt altijd!
maar goed. ik zie hem niet 1.2.3. op de markt verschijnen, te veel toeters en bellen..
op de website staat ie ook vergeleken met een Cat 797b oid
Nou dat gaat ie nooit redden natuurlijk.
daar kan ie niet tegen op
Lees CAN be realised
en dat as liften kan wel makkelijk zijn natuurlijk als je leeg bent. scheelt altijd!
maar goed. ik zie hem niet 1.2.3. op de markt verschijnen, te veel toeters en bellen..
op de website staat ie ook vergeleken met een Cat 797b oid
Nou dat gaat ie nooit redden natuurlijk.
daar kan ie niet tegen op
-
- Starter
- Berichten: 943
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
- Locatie: Deventer Overijssel
maak en simpel reken sommetje.
155 ton en 40% zuiniger dat is dus 60% verbruik.
en flinke dumper neemt nu in een rit 300+ ton mee. dus die nieuwe moet 2 maal rijden is 2 maal 60% is 120% ofwel 20% meer brandstof tenopzichte van nu.
plus dat het veel langer duurt om je productie te halen tenzei je meer van die dumpers in zet. maar dan maak je meer kosten.
155 ton en 40% zuiniger dat is dus 60% verbruik.
en flinke dumper neemt nu in een rit 300+ ton mee. dus die nieuwe moet 2 maal rijden is 2 maal 60% is 120% ofwel 20% meer brandstof tenopzichte van nu.
plus dat het veel langer duurt om je productie te halen tenzei je meer van die dumpers in zet. maar dan maak je meer kosten.
ik ben gek maar niet achterlijk
- Cat Diesel Power
- Forumlid
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 20:56
- Locatie: Oostduinkerke