VVT Dumptruck
Advertentie post before
Re: VVT Dumptruck
Persoonlijk vond ik de snelheid wel behoorlijk, op de openbare weg ging het met vollast toch vlot richting 45 km/h. Zover ik me herinneren kan was het laadvermogen ongeveer 15 ton. Wat de afmeting van de bak betreft, ik nam 11 big bags zand mee, 2 x 4 op een rij en drie er bovenop. Wat de koeler tussen de wielen betreft, eigenlijk nooit problemen mee gehad, hij stond ook iets naar binnen volgens mij en ook na een week baggeren in de blubber was er nog niet overdreven veel rotzooi in te vinden. natuurlijk moet je dit wel in perspectiefzien met de rest van de vervuiling. Heel bijzonder was echt dat kiepen. Niet alleen volgas kiepen was apart snel maar ook viel die bak echt met een rotklap naar beneden. In het begin schrok je daar gewoon van.
Dat jaar in de verhuur hebben van die dumper was onderdeel van een andere "deal" met Veenhuis.
Er is toen ter tijd een nieuwe vrachtwagen aangeschaft, Daf CF-95 340 en er is door ons gezocht naar een passend kabelsysteem. Dit Systeem is geleverd door VVT. Onder andere omdat de totale hoogte het laagste was wat toen in de markt te krijgen was. De hoogte met opgetrokken flat is 1,05 meter. Belangrijk voor het vervoer van machine's, hoogwerkers en kranen. En omdat het voor elke kabel met een eigen cylinder werkt die parallel geschakeld zijn. hierdoor heb je bij het enigzins scheef aan- of optrekken van een container niet alle kracht op 1 kabel zoals bijv. bij het NCH-systeem. Er moet nogal eens een bak uit een moeilijke hoek getrokken worden. Dit kabelsysteem werkt tot op de dag van vandaag feilloos.
Dat jaar in de verhuur hebben van die dumper was onderdeel van een andere "deal" met Veenhuis.
Er is toen ter tijd een nieuwe vrachtwagen aangeschaft, Daf CF-95 340 en er is door ons gezocht naar een passend kabelsysteem. Dit Systeem is geleverd door VVT. Onder andere omdat de totale hoogte het laagste was wat toen in de markt te krijgen was. De hoogte met opgetrokken flat is 1,05 meter. Belangrijk voor het vervoer van machine's, hoogwerkers en kranen. En omdat het voor elke kabel met een eigen cylinder werkt die parallel geschakeld zijn. hierdoor heb je bij het enigzins scheef aan- of optrekken van een container niet alle kracht op 1 kabel zoals bijv. bij het NCH-systeem. Er moet nogal eens een bak uit een moeilijke hoek getrokken worden. Dit kabelsysteem werkt tot op de dag van vandaag feilloos.
Re: VVT Dumptruck
Leuk om die foto's van jou kant weer eens te zien Alex
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...