Terra Gator rupsdumpers

Post hier alles over alle overige (knik-)dumpers

Moderators: Wilco, Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
papahenkie
Forumlid
Berichten: 5912
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 22:03
Locatie: Heino
Contacteer:

Bericht door papahenkie »

zoiets is natuurlijk wel ideaal voor op sportvelden e.d waar je absoluut geen insporing mag hebben , wat je met een gewone dumper dus wel krijgt (C)
tis nog nooit zo nat wes of dreught weh weer op

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Bericht door william brooymans »

terragator hadden ze natuurlijk staan en een rupstrekker hadden ze moeten kopen. en zo ziet het er natuurlijk wel speciaal uit.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

abele
Starter
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 26 sep, 2007 13:12
Locatie: westergeest

terragator

Bericht door abele »

als je dit met trekker en kraan moet doen krijg je nooit zoiets als dit en dit gaat natuurlijk vele malen sneller binnen anderhalve minuut heeft hij een dumper vol

binnenkort komen er weer twee nieuwe terragator rupsdumpers bij dan heeft jelle bijlsma al 6 rupsdumpers omdat er zoveel vraag naar is

Gebruikersavatar
D-190
Forumlid
Berichten: 2166
Lid geworden op: za 10 dec, 2005 21:27
Locatie: Heemskerk

Bericht door D-190 »

Zozo in anderhalve minuut een dumper vol :shock: je hebt dus echt veel meer capaciteit dan een kraan+dumper.

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Anderehalve minuut met een kraan niet kunnen?Met wat voor kraan laat je dan.

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Bericht door Sleaze »

D-190 bedoelt om de bovenlaag er net zo vlak af te trekken en dan in een dumper te laden met een gewone (voor jouw kleine) kraan.

Ja Andre, ook ik weet dat er natuurlijk kranen zijn die binnen 10 sec. zo'n arme dumper kunnen vol beuren... EX1200'tje ofzo...

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Ja ok.Als je er met een 1200 1 bak ingooit heb je gelijk 2 terrabliktors :?

Gebruikersavatar
D-190
Forumlid
Berichten: 2166
Lid geworden op: za 10 dec, 2005 21:27
Locatie: Heemskerk

Bericht door D-190 »

Wanneer komen de 2 nieuwe Terra Gator´s bij Jelle Bijlsma?

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Bericht door sytzecat »

Ik denk dat het antwoord op een vraag nog niet goed is beantwoord, Waarom dit werk niet met andermaterieel gedaan kan worden omdat de grond toch wordt afgegraven?

Hier kan ik als ex uitvoerder natuurbouw misschien wel een antwoord op geven.
In die tijd dat ik nog uitvoerder was, en ook in de natuurbouw bezig was, heb ik de eerste rups Terra Gator in nederland op mijn werk ingezet. De directie, Oranjewoud en opdrachtgever het Groningslandschap, hadden een bestek waarin wij geen schade aan de ondergrond mochten veroorzaken, de insporing mocht dan ook maximaal 5 cm zijn. Dit lukt met normaal materieel en een natte zomer nooit. Dus ik zoeken naar een oplossing en was op de technische contactdagen de Terra Gator tegengekomen en heb ik dus contact gezocht met de Importeur.
het verhuurbedrijf, Johan Velzing uit Klazienaveen,welke voor ons het transport van de grond in het terein uitvoerde heeft toen eerst de Terra Gator gehuurd en ik heb hem toen voor dat werk in gehuurd.De directie en opdrachtgever waren reuze tevreden over deze machine, geen insporing, en tijdens het sturen t.o.z. van een andere rupsdumper geen schade aan het maaiveld tijdens het sturen. Dus met een Terra Gator Cultuurdumper, beschadig je de ondergrond minimaal en ook heb je geen structuurbeschadiging aan de ondergrond. Tijdens mijn ervaring met deze cultuurdumpers zou ik op een natuurbouwproject nooit weer een andere machine willen inzetten.

Ook Jelle Bijlsma is hier op een natuurbouwproject bezig om de vruchtbare bovengrond (bouwvoor) gedeeltelijk te verwijderen om de grond schraal te maken voor misschien wel wildgroei van heide of iets dergelijks. ze willen echt geen spoorvorming en structuurbederf dus vandaar dat Jelle Bijlsma voor deze optie heeft gekozen.
Sytzecat

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

Zulke dingen zullen het best wel goed doen in veen grond maar in zware grond zijn ze echt waardeloos.Pak een vervaet of zelfs een IHI neemt nog net zoveel mee en die terrabliktors blijven echt niet langer boven of een andere om over insporing maar te zwijgen.Dan zijn er nog een hele lijst met punten maar het komt er op neer dat je ze in de veen prut moet houden.

Plaats reactie

Terug naar “(Knik-)dumpers”