Dumpers, dumpers en nog eens dumpers.....
Advertentie post before
@ Martin!
De B50 D heeft een nuttig laadvermogen van 45.500 kg en een eigengewicht van 36.153 kg.
Fabrikanten geven de nuttige lading van een knikdumper meestal op in zogenaamde "short tons". Dit is de gewichtseenheid gebruikt in de U.S.
1 short ton = 0.9072 metrische ton. Het metrisch stelsel wordt in o.a. in Europa toegepast.
Grofweg kun je stellen dat de nutigge lading (uitgaande van type aanduiding van een dumper) hier zo'n 90% van is.
De B50 D heeft een nuttig laadvermogen van 45.500 kg en een eigengewicht van 36.153 kg.
Fabrikanten geven de nuttige lading van een knikdumper meestal op in zogenaamde "short tons". Dit is de gewichtseenheid gebruikt in de U.S.
1 short ton = 0.9072 metrische ton. Het metrisch stelsel wordt in o.a. in Europa toegepast.
Grofweg kun je stellen dat de nutigge lading (uitgaande van type aanduiding van een dumper) hier zo'n 90% van is.
Ik heb gisteren voor het eerst van mijn leven in een dumper gezeten. Een A35D nog wel en ik moet zeggen dat die een erg ruime en comfortabele cabine heeft.
Van buiten is het al een monster en zeker als daar een A30C naast staat, maar als je er in zit en dan de afmeting van de cabine naast je bekijkt zie je al een duidelijk verschil.
Zoveel ruimte om je heen, een comfortabele stoel met genoeg beenruimte en dan nog een klein bijrijdersstoeltje achter je....
Zeker zo belangrijk is de toegang tot de motorruimte met de belangrijkste onderdelen als oliepeilstok en filters. En dan die grille met het geïntegreerde trapje...typisch Volvo.
Die denken tenminste na bij het ontwerp van een machine. Ik zou haast zeggen dat ze de machine om de machinist/chauffeur heen bouwen.
Overigens heb je van binnen niet zo het idee dat je in een monsterlijk grote machine rijdt, maar ja, ik heb ook al eens met een Demag AC90 (AC80-1 voor Geert) gereden, dus dat grote ben ik wel een beetje gewend.
Randy
PS Nog een bedankje aan de gids voor de gids.
Van buiten is het al een monster en zeker als daar een A30C naast staat, maar als je er in zit en dan de afmeting van de cabine naast je bekijkt zie je al een duidelijk verschil.
Zoveel ruimte om je heen, een comfortabele stoel met genoeg beenruimte en dan nog een klein bijrijdersstoeltje achter je....
Zeker zo belangrijk is de toegang tot de motorruimte met de belangrijkste onderdelen als oliepeilstok en filters. En dan die grille met het geïntegreerde trapje...typisch Volvo.
Die denken tenminste na bij het ontwerp van een machine. Ik zou haast zeggen dat ze de machine om de machinist/chauffeur heen bouwen.
Overigens heb je van binnen niet zo het idee dat je in een monsterlijk grote machine rijdt, maar ja, ik heb ook al eens met een Demag AC90 (AC80-1 voor Geert) gereden, dus dat grote ben ik wel een beetje gewend.
Randy
PS Nog een bedankje aan de gids voor de gids.
Liebherr LTM1050-3.1