Oude Fiat dozer

Post hier alles over alle overige dozers

Moderators: Wilco, Bart

Plaats reactie
Advertentie post before
Gebruikersavatar
bobcat
Starter
Berichten: 158
Lid geworden op: di 27 sep, 2005 9:02
Locatie: Zeist

Oude Fiat dozer

Bericht door bobcat »

Goedenavond allemaal.

Tijdens het opruimen bij een kennis van mij kwam er een fiat bulldozer tevoorschijn uit de bosjes. Deze moest eigenlijk de ijzerbak in maar toen effe lopen praten en nu maar op het idee gekomen om deze hier op bmf te zetten omdat misschien iemand het de interesse wekt om deze te restaureren of andere ideeen heeft voor deze oude bull.Reacties zie ik vanzelf wel verschijnen iedereen alvast een fijne avond alvast.

Groetjes Bobcat
Bijlagen
1297006117NDSCN0516.jpg
1297006117NDSCN0516.jpg (138.27 KiB) 4770 keer bekeken

Bas
Forumondersteuning
Berichten: 1424
Lid geworden op: wo 7 mar, 2007 21:17
Locatie: Barendrecht

Re: Oude fiat bulldozer.

Bericht door Bas »

Heb je hier nog meer fotoos van? :)

Gebruikersavatar
bobcat
Starter
Berichten: 158
Lid geworden op: di 27 sep, 2005 9:02
Locatie: Zeist

Re: Oude fiat bulldozer.

Bericht door bobcat »

Nee helaas kan ik van de week wel nemen voor je als je dat wilt..

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Oude fiat bulldozer.

Bericht door Sjanzo »

Ik weet iemand die belang heeft bij de benzinestartmotor: Bij het nederlands wegenbouwmuseum zijn ze er een aan het opknappen (een Werklust overdekoplader op een Fiat rups, Werklust/Imatra was destijds importeur voor Fiat rupsen), echter de benzinestartmotor heeft een drijfstang door de wand van het blok gejaagd. De machine is verder in goed werkende staat, maar kan alleen niet lopen door het ontbreken van een startmotor.

Zit op deze de benzinestartmotor op (een twee of viercilinder boxermotortje) en zo ja, wiens adres kan ik geven aan die mannen ?
Het zou natuurlijk prachtig zijn als deze mannen hun troetelkindje in compleet werkende staat krijgen. :)

Gebruikersavatar
fiatad5
Starter
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 5 jun, 2006 13:39
Locatie: hilversum

Re: Oude fiat bulldozer.

Bericht door fiatad5 »

dag sjanze

bij welke wegenbouwmuseum bedoel jij er is er maar 1 in nederland en deze heeft geen werklust op rupsen
verder heeft dit model denk ik geen bezine startmotor maar of een 3 of 4 cilinder OM motor (iveco)

ik heb zelf een AD5 fiat en denk dat het zelfde model is
van groen naar compost DEN OUDEN doet het!!!

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Oude Fiat dozer

Bericht door Sjanzo »

Hoe het precies zit weet ik ook niet: De voormalig bedrijfsleider van Werklust is een dag in de week in de werkplaats bij het nederlands wegenbouwmuseum, spullen opknappen. Hij werkt ook aan een Fiat rups met Werklust overdekoplader (originele ombouw uit 1957) welke bij Werklust achterin de hal staat, naast de Fordson gebaseerde overdekopladers. Het enige wat aan de machine ontbreekt is een startmotor waar wat aan te redden is: De originele startmotor is schroot, drijfstang, zuiger en cilinderwand stukken uit geknapt, dus die is in ieder geval opgegeven. Een goed werkende hoeft niet, als er maar wat van te maken is.

Plaats reactie

Terug naar “Dozers”