Werken op jonge leeftijd

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Plaats reactie
Advertentie post before
Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Werken op jonge leeftijd

Bericht door Brian/cranes »

Beste allemaal,

Voor de gene die mij nog niet kennen; Ik ben Brian Kok, 14 jaar, woonachtig in Almere en zit op het Helen Parkhurst (2 Havo).

Mijn interesse voor bouwmachines heb ik al sinds jongs af aan. Ik ben sinds kort 14 en al druk bezig met mijn toekomst en werk.
Op dit moment straat ik zo nu en dan mensen hun achter en voortuinen.
In de vakanties werk ik bij een paarden manege, daar verhoog ik vaak de bestrating en werk ik ook vaak met een minikraan. (op een oudere kubota, type weet ik even niet) Helaas ben ik afhankelijk van mijn werk op de manege, als er geen klusjes zijn daar hoef ik ook niet te komen. (I)
Ik ben daarom sinds kort zo nu en dan aan het solliciteren bij grondverzet bedrijven. Meestal zoek ik iets wat bij mij in de buurt is en nog niet zo groot, dit doe ik omdat ik 14 ben en eigenlijk nog niet mag werken. ;)
Ik vraag hierbij jullie mening over hoe ik het het beste kan aanpakken. En of jullie misschien nog iemand kennen die nog wel een machinst kan gebruiken (dan zie ik graag een pb)
Op dit moment ben ik helaas alleen maar afgewezen voor de sollicitaties (die ik via mail doe)
Mijn ervaring met grondverzet is erg groot! :) Afgelopen zomervakantie was het bedrijf Kieft BV bij mij in de buurt bezig en daar mocht ik helpen, ook ga ik vaak naar opendagen om kranen te testen en te bekijken en op de manege heb ik laatst ook al een bouwput uit gegraven.

Oja voor de geïnteresseerde; Ik wil later meewerkend projectleider worden in het grondverzet.

Mvg, Brian
Opgeven is geen optie

Dennis Evertse
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:54
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Werken op jonge leeftijd

Bericht door Dennis Evertse »

Misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar je kunt heel je leven nog werken. Ik zou je nu richten op je school en daarna mogelijke studie. Geniet zolang je kan. Nu vind je het leren misschien niet leuk, maar het werpt straks echt zijn vruchten af. ;)

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Werken op jonge leeftijd

Bericht door bvvoorst »

Leuk om je enthousiasme voor ons vak te zien Brian. (Y)
Ik denk dat jouw leeftijd de beperkende factor is wat betreft het werken bij aannemers; zeker voor het werken met machines. Wettelijk gezien is het gewoon nog niet toegestaan voor je en de risico's zijn dan gewoon te groot. In Almere zitten ook bedrijven in de sector (maar dat weet je zelf natuurlijk ook al wel) en je zou kunnen informeren of ze op zaterdag wat te doen hebben op de werf. Vrachtwagens of machines schoonmaken bijvoorbeeld. Klinkt misschien te min, maar zo kunnen ze jou leren kennen, jij raakt wat meer bekent met onderhoud en het bedrijf, je krijgt wat bredere ervaring en je verdient toch wat. Er zijn genoeg jongens zoals jij die zo het vak ingerold zijn.
Ik wil je wel aanraden om vooral zoveel mogelijk vakpapieren te behalen; voor jouw generatie wordt dat alleen maar belangrijker in de toekomst. Zoals al gezegd is, je kan nog genoeg werken in je leven maar een goede opleiding is wel de basis.
Veni Vidi Excavati

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Werken op jonge leeftijd

Bericht door sytzecat »

Brain, ga op zaterdag 30 januari in Harderwijk bij het SOMA College kijken, er is dan opendag en dan kun je leren voor machinist en dan doorgaan in de KOB klas voor uitvoerder! Giga mooie keuze voor jou!
Sytzecat

Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Werken op jonge leeftijd

Bericht door Brian/cranes »

Bedankt allemaal! Ik heb hier veel aan! :leuk :)

Mvg, Brian
Opgeven is geen optie

pascal312liebherr
Forumlid
Berichten: 2037
Lid geworden op: vr 5 feb, 2010 19:54
Locatie: t' zand (nh)

Re: Werken op jonge leeftijd

Bericht door pascal312liebherr »

Ik zou me inderdaad richten op een loonbedrijf denk dat je daar net iets meer kans maakt dat je op de zaterdag wat klusjes mag doen, vegen of wassen. Zo zijn de meeste begonnen en als je dat ook enthousiast doet heb je meer kans om door te groeien. Ook zou ik langs gaan in plaats van mailen. Als ik het zo hoor ben je gedreven genoeg. Succes!
..

Brian/cranes
Forumlid
Berichten: 2018
Lid geworden op: vr 4 sep, 2015 6:37
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Werken op jonge leeftijd

Bericht door Brian/cranes »

Bedankt Pascal. (Y)
Een goed idee om langs te fietsen, zal ik zeker doen! :) :leuk

Mvg, Brian
Opgeven is geen optie

lukasbelarus
Starter
Berichten: 55
Lid geworden op: di 30 aug, 2016 21:09

Re: Werken op jonge leeftijd

Bericht door lukasbelarus »

ben op mijn 14 (was bijna 15 maar eigenlijk vond hij mij nog te jong) begonnen bij een metaalhandel. begonnen met klusjes etc. ben nu een halfjaar weg maar deed daar toen alles wat je maar kan verzinnen. heeeeel veel geleerd daar. vooral alles willen doen en ook alles willen weten. en bij een klein bedrijf beginnen als je eigenlijk nog te jong bent.
lang nadat de prijs vergeten is wordt kwaliteit nog herinnerd.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”