Aanhangwagens, beremming, aslasten, wet- en regelgeving

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
patrick-zaxis130W
Forumlid
Berichten: 3671
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
Locatie: oosthuizen
Contacteer:

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door patrick-zaxis130W »

De meeste mensen zijn ook bang om op de grastegels te rijden en rijden ook nog is het liefste tegen de witte lijn midden op de weg.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door Bart »

En dan ook nog het formaat VW Polo die rijdt alsof het een 8x4 met beladen dieplader is.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door jwvdst »

.....
Laatst gewijzigd door jwvdst op di 20 okt, 2015 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jwvdst
Starter
Berichten: 866
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 17:25
Locatie: NOP
Contacteer:

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door jwvdst »

zou het niet helpen als we alle b wegen 1 richtingsverkeer maken? heb je hier geen last van

ik zit nu in de bieten en daar hebben we als de weg niet te breed is en er geen of weinig passeermogelijkheden zijn een aan rij route en af rij route. Automobilisten hebben daar natuurlijk lak aan en heb wel eens gehad dat ik 5 minuten heb moeten wachten voor auto die niet aan de kant wou omdat dan zn auto vies werd. sommige (lees de meeste) autobilisten hebben echt niet in de gaten dat we absoluut de berm niet in kunnen omdat we dan een (mega) groot probleem hebben. Vooral met het weer van de laatste tijd.

Gebruikersavatar
Vincent84
Forumlid
Berichten: 2736
Lid geworden op: di 11 sep, 2007 19:05
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door Vincent84 »

Als het materiaal te groot is om tegenliggers te kunnen passeren, is het dan niet een idee om met wat meer gepast materiaal de weg op te gaan?
Rustig aan.... En rap een beetje! Afbeelding

katodriver
Starter
Berichten: 820
Lid geworden op: do 14 feb, 2008 22:05
Locatie: heerde

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door katodriver »

Zeker alle b wegen één richtings verkeer maken dan kunnen de polder boeren mooi 20 km omrijden om weer op het land te komen (ch) ;)
de 'GRUTTE BEAR" DE WAARDBV.NL

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door Peter_S »

Vincent84 schreef:Als het materiaal te groot is om tegenliggers te kunnen passeren, is het dan niet een idee om met wat meer gepast materiaal de weg op te gaan?
Eindelijk eens een verstandige opmerking van iemand die hout snijdt. Als ik mij niet vergis dan komt er op termijn een breedte beperking van landbouwvoertuigen en ander materieel.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Vetpot
Starter
Berichten: 951
Lid geworden op: di 12 jul, 2011 19:43
Locatie: Etten Leur

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door Vetpot »

Bart schreef:En dan ook nog het formaat VW Polo die rijdt alsof het een 8x4 met beladen dieplader is.
Bart de meeste van deze combinaties zijn te lang :o :?
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.

katodriver
Starter
Berichten: 820
Lid geworden op: do 14 feb, 2008 22:05
Locatie: heerde

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door katodriver »

Maar peter en vincent moeten dan de vrachtauto's ook aangepast worden om over deze b wegen te kunnen rijden?
de 'GRUTTE BEAR" DE WAARDBV.NL

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Hoe het niet moet - deel 10

Bericht door Bart »

Joh?!? :)

2016 wordt er een nieuwe wetgeving van kracht m.b.t. aanhangwagens, hun gewicht, aslasten en afmetingen waarbij de eisen uniform worden aan die van het vrachtverkeer.

De nieuwe eisen zijn onder andere verscherpt voor combinaties die harder rijden dan 30 km/u (remvertraging wordt minimaal 5 m/s2 voor zowel trekkend voertuig als aanhangwagen, was 3,1 m/s2).
Na 2019 mogen landbouwtrekkers en bosbouwvoertuigen niet meer worden uitgerust met hydraulische aanhangwagen beremming.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”