Aanhangwagens, beremming, aslasten, wet- en regelgeving
Moderator: Wilco
Advertentie post before
- patrick-zaxis130W
- Forumlid
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 17:19
- Locatie: oosthuizen
- Contacteer:
Re: Hoe het niet moet - deel 10
De meeste mensen zijn ook bang om op de grastegels te rijden en rijden ook nog is het liefste tegen de witte lijn midden op de weg.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Hoe het niet moet - deel 10
En dan ook nog het formaat VW Polo die rijdt alsof het een 8x4 met beladen dieplader is.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Hoe het niet moet - deel 10
.....
Laatst gewijzigd door jwvdst op di 20 okt, 2015 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe het niet moet - deel 10
zou het niet helpen als we alle b wegen 1 richtingsverkeer maken? heb je hier geen last van
ik zit nu in de bieten en daar hebben we als de weg niet te breed is en er geen of weinig passeermogelijkheden zijn een aan rij route en af rij route. Automobilisten hebben daar natuurlijk lak aan en heb wel eens gehad dat ik 5 minuten heb moeten wachten voor auto die niet aan de kant wou omdat dan zn auto vies werd. sommige (lees de meeste) autobilisten hebben echt niet in de gaten dat we absoluut de berm niet in kunnen omdat we dan een (mega) groot probleem hebben. Vooral met het weer van de laatste tijd.
ik zit nu in de bieten en daar hebben we als de weg niet te breed is en er geen of weinig passeermogelijkheden zijn een aan rij route en af rij route. Automobilisten hebben daar natuurlijk lak aan en heb wel eens gehad dat ik 5 minuten heb moeten wachten voor auto die niet aan de kant wou omdat dan zn auto vies werd. sommige (lees de meeste) autobilisten hebben echt niet in de gaten dat we absoluut de berm niet in kunnen omdat we dan een (mega) groot probleem hebben. Vooral met het weer van de laatste tijd.
Re: Hoe het niet moet - deel 10
Als het materiaal te groot is om tegenliggers te kunnen passeren, is het dan niet een idee om met wat meer gepast materiaal de weg op te gaan?
Rustig aan.... En rap een beetje!
-
- Starter
- Berichten: 820
- Lid geworden op: do 14 feb, 2008 22:05
- Locatie: heerde
Re: Hoe het niet moet - deel 10
Zeker alle b wegen één richtings verkeer maken dan kunnen de polder boeren mooi 20 km omrijden om weer op het land te komen
de 'GRUTTE BEAR" DE WAARDBV.NL
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Hoe het niet moet - deel 10
Eindelijk eens een verstandige opmerking van iemand die hout snijdt. Als ik mij niet vergis dan komt er op termijn een breedte beperking van landbouwvoertuigen en ander materieel.Vincent84 schreef:Als het materiaal te groot is om tegenliggers te kunnen passeren, is het dan niet een idee om met wat meer gepast materiaal de weg op te gaan?
Re: Hoe het niet moet - deel 10
Bart de meeste van deze combinaties zijn te langBart schreef:En dan ook nog het formaat VW Polo die rijdt alsof het een 8x4 met beladen dieplader is.
Groetjes Rinus
Beter in een keer goed gedaan.
-
- Starter
- Berichten: 820
- Lid geworden op: do 14 feb, 2008 22:05
- Locatie: heerde
Re: Hoe het niet moet - deel 10
Maar peter en vincent moeten dan de vrachtauto's ook aangepast worden om over deze b wegen te kunnen rijden?
de 'GRUTTE BEAR" DE WAARDBV.NL
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Hoe het niet moet - deel 10
Joh?!?
2016 wordt er een nieuwe wetgeving van kracht m.b.t. aanhangwagens, hun gewicht, aslasten en afmetingen waarbij de eisen uniform worden aan die van het vrachtverkeer.
De nieuwe eisen zijn onder andere verscherpt voor combinaties die harder rijden dan 30 km/u (remvertraging wordt minimaal 5 m/s2 voor zowel trekkend voertuig als aanhangwagen, was 3,1 m/s2).
Na 2019 mogen landbouwtrekkers en bosbouwvoertuigen niet meer worden uitgerust met hydraulische aanhangwagen beremming.
2016 wordt er een nieuwe wetgeving van kracht m.b.t. aanhangwagens, hun gewicht, aslasten en afmetingen waarbij de eisen uniform worden aan die van het vrachtverkeer.
De nieuwe eisen zijn onder andere verscherpt voor combinaties die harder rijden dan 30 km/u (remvertraging wordt minimaal 5 m/s2 voor zowel trekkend voertuig als aanhangwagen, was 3,1 m/s2).
Na 2019 mogen landbouwtrekkers en bosbouwvoertuigen niet meer worden uitgerust met hydraulische aanhangwagen beremming.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.