Over faillisementen...

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Over faillisementen...

Bericht door buddie »

[EDIT Bart]

Naar aanleiding van de ontstane discussie in het G&F topic over het faillissement van v. Kaathoven, hebben we besloten om even het topic op slot te zetten.
Het e.e.a. is nu uitgesplitst en we gaan in Algemeen verder over faillissementen en de meningen die hierover bestaan. Laten we het wel netjes houden.

Bij deze de tekst uit een link welke Geert-Yke heeft geplaatst. Vriendelijk doch dringend verzoek om dit goed door te lezen en hierop te letten wanneer je dergelijke verhalen tegenkomt in de praktijk of op BMF.
Misverstanden omtrent faillissement fa. Van Kaathoven Beek en Donk

Dat overeenkomstige bedrijfsnamen verwarring kunnen geven is een vaak voorkomend verschijnsel. De consequenties echter zijn vaak bij negatieve publiciteit zeer ernstig. Om dit mee te helpen voorkomen publiceren wij onderstaand bericht van Rooise Wegenbouw BV en M.J. van Kaathoven BV, waarvoor uw attentie.

De Rooise Wegenbouw BV en MJ van Kaathoven BV krijgen veel telefoontjes en berichten over het faillissment van de firma Van Kaathoven te Beek en Donk.
MJ van Kaathoven BV en Rooise Wegenbouw BV uit Sint Oedenrode staan echter geheel los van genoemd faillissement. Zij hebben in het geheel niets te maken met Van Kaathoven uit Beek en Donk.
De naamsverwarring levert veel last voor het bedrijf op.

Het bedrijf spreekt dan ook uit, dat het vertrouwen dat relaties altijd in hen gehad hebben, door deze onaangename verwarrende situatie niet zal worden geschaad. Zij vragen hun relaties dan ook om negatieve geruchten of misinformatie gezamenlijk te pareren.

Voor nadere info kunt u bellen met:

Tel.nr. M.J. van Kaathoven BV 0031(0)413 – 476798
Tel.nr. Rooise Wegenbouw BV 0031(0)413 – 477945
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jorn de Wals schreef:
Bouwjaar: 2001, 3075 Bedrijfsuren
Is dit ook meteen de (of 1 van de) reden(en) van het faillisement?!?!
Dat moet zo'n grote kraan in 1,5 jaar draaien!

Gr. Jorn
Volgens mij heeft Van Kaathoven deze kraan jong gebruikt gekocht. Neemt niet weg dat 't echt belachelijk weinig uren zijn voor zo'n kraan.

Gebruikersavatar
ginafman
Starter
Berichten: 790
Lid geworden op: ma 7 aug, 2006 20:17
Locatie: Eijsden

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door ginafman »

buddie schreef:
Jorn de Wals schreef:
Bouwjaar: 2001, 3075 Bedrijfsuren
Is dit ook meteen de (of 1 van de) reden(en) van het faillisement?!?!
Dat moet zo'n grote kraan in 1,5 jaar draaien!

Gr. Jorn
Volgens mij heeft Van Kaathoven deze kraan jong gebruikt gekocht. Neemt niet weg dat 't echt belachelijk weinig uren zijn voor zo'n kraan.
Wat ik weet is dat hij met 5-6 jaar naar van kaathoven is gekomen,voor 'n appel en 'n ei gekocht,met minder dan 1000 uur op de klok.
Groetjes Ron Gorissen-Ginafman.
http://www.Gorissenbv.nl
ADR-Transport uw probleem,onze zorg!

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door Jorn »

Dan heeft ie evengoed nog veel te weinig uren gedraaid in de 4-5 jaar dat ie bij Van Kaathoven is geweest!
Maar het is gewoonweg erg jammer dat een dergelijk mooi bedrijf failliet is gegaan!
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door Sleaze »

Niet om het een of ander maar een mooi bedrijf gaat niet failliet.
Je kunt het nog zo slecht treffen maar een goed draaiend bedrijf waar een kwieke ondernemer aan het roer staat weet zelfs de grootste tegenslagen te verwerken. Failliet gaan is in mijn ogen de makkelijke manier om je zelf uit de nesten te halen waar je jezelf ingewerkt hebt. Meer heb ik er niet over te zeggen, maar "mooi bedrijf" bij bedrijven die failliet gaan moet men toch echt eens mee ophouden!

Basta....

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door Jorn »

Sleaze schreef:Niet om het een of ander maar een mooi bedrijf gaat niet failliet.
Je kunt het nog zo slecht treffen maar een goed draaiend bedrijf waar een kwieke ondernemer aan het roer staat weet zelfs de grootste tegenslagen te verwerken. Failliet gaan is in mijn ogen de makkelijke manier om je zelf uit de nesten te halen waar je jezelf ingewerkt hebt. Meer heb ik er niet over te zeggen, maar "mooi bedrijf" bij bedrijven die failliet gaan moet men toch echt eens mee ophouden!

Basta....
Daar heb je eigenlijk volkomen gelijk aan, Gatze!
Maar los van alle sores door het faillissement, hadden ze een heel mooi machinepark.
Misschien ligt daar dan ook wel de oorzaak.

Eigen materieel is mooi, maar je moet wel alles aan het draaien houden.
Zeker bij dergelijke grote kranen als de Case is dat niet eenvoudig.
En een kraan in de kleuren kun je ook niet verhuren aan een concurrent.

Gr. Jorn
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

buddie
Forumlid
Berichten: 1888
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 19:52

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door buddie »

Sleaze schreef:Niet om het een of ander maar een mooi bedrijf gaat niet failliet.
Je kunt het nog zo slecht treffen maar een goed draaiend bedrijf waar een kwieke ondernemer aan het roer staat weet zelfs de grootste tegenslagen te verwerken. Failliet gaan is in mijn ogen de makkelijke manier om je zelf uit de nesten te halen waar je jezelf ingewerkt hebt. Meer heb ik er niet over te zeggen, maar "mooi bedrijf" bij bedrijven die failliet gaan moet men toch echt eens mee ophouden!

Basta....
Volledig mee eens. (Y)

Gebruikersavatar
cat 375L
Starter
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 28 nov, 2007 18:23
Locatie: Friesland

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door cat 375L »

Hier ben ik het niet mee eens wat Sleaze hier schrijft dit vind ik heel kort door de bocht. Ik heb een werkgever gehad die ook failliete is gegaan door het toe doen van een bedrijf die via vuile spelletjes onder zijn betalingen uitprobeerde te komen. En dat bedrijf bestaat nog, En wij niet meer en dat doet zeer. Als ik deze opmerking lees gaat bij mij het haar dat ik nog heb recht overeind staan (I)

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door geertyke »

Daar heb je helemaal een punt 375L en je hebt ook 100% helemaal gelijk. Soms door anderen kun je ook als bedrijf in problemen komen. Zeker in deze tijden waar al weinig werk is. Want als een opdrachtgever waarvoor je bezig bent failliet gaat, heb jij daar ook de financiele consequenties van. Het werkaanbod is al niet ruim en prijzen ook onder druk. Is ook een belachelijke beredenering en is ook lekker en leuk voor alle werknemers van Van Kaathoven die al jaren er gewerkt hebben. En dan wel regels maken en nog bovenaan zetten op forum over faillisementen en over het werkaanbod maar zelf er schijt aan hebben en zelf openbaar bedrijven zwart maken (I)

Waarom zou je je machines niet aan anderen kunnen verhuren? Gebeurd heel veel. In deze tijden is het belangrijker om met elkaar samen te werken. De CX 800 heeft ook project gedaan voor TH de Loo en de Cat 345C heeft nog volop gewerkt voor Dusseldorp in Nijmegen.

Wat veel belangrijker is in dit topic is ook de volgende mededeling over M.J. Van Kaathoven. die ook last heeft van al die negatieve berichten:

http://www.sloopgids.nl/bedrijven/misve ... ek-en-donk

Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door Sleaze »

Ik was eigenlijk niet van plan om er verder woorden aan vuil te maken maar ik doe het toch...

Ik kan ook failliet gaan dat vooropgesteld. Maar dan is dat mijn beslissing! Ik beheer mijn bedrijf en ik voorzie als ik mijn geld niet krijg dat er stront aan de knikker is. Als je het zo ver laat gaan dat je bedrijf door een ander failliet kan gaan dan is er in mijn ogen iets mis met je eigen bedrijfsbeleid. Vooropgesteld (mooi woord) ik weet alle details van jouw geval niet en er zullen heus gevallen (uitzonderingen) zijn waardoor bedrijven door het toedoen van anderen om zeep worden geholpen. Maar in mijn ogen is het voor 100% de ondernemer die er voor verantwoordelijk is. Hij is diegene die er voor kiest om alle mensen die hij nog geld schuldig is gigantisch te benadelen (zowel personeel als derden), hij is degene die er voor kiest om één klant zo belangrijk in je onderneming te maken dat je er kapot aan kan gaan zodra die klant een scheet laat.

Geert Yke als jouw bovenste regel op mij slaat lees hem dan nog eens over en denk dan nog eens na over wat je nu geschreven hebt.... Ik snap het in ieder geval niet...

Gebruikersavatar
Daantje
Forumlid
Berichten: 1503
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 20:31

Re: [FEIT] Faillisement Van Kaathoven Beek en Donk

Bericht door Daantje »

Slaeze als je eenmaal zo groot bent geworden als Van Kaathoven heb je niets meer te "Kiezen"

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”