Tips & trucs voor fotobewerking: verkleinen met EasyResize

Post hier de algemene zaken over bouwmachines. Denk aan een juiste titel om zo het terugvinden te vergemakkelijken!

Moderator: Wilco

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door Bart »

Voor de Mac gebruikers..., daar zeg je me wat.
Toen in nog met de Mac draaide (laatste was een PowerMac 4400) verschilde die software toch al niet veel van elkaar.
En het zou alleen maar naar elkaar toe gegroeid moeten zijn, omdat de Apple Mac toch ook meer Windows-compatible moest zijn...

Of sla ik de plank nu volledig mis?
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door Peter_S »

Bart schreef:Voor de Mac gebruikers..., daar zeg je me wat.
Toen in nog met de Mac draaide (laatste was een PowerMac 4400) verschilde die software toch al niet veel van elkaar.
En het zou alleen maar naar elkaar toe gegroeid moeten zijn, omdat de Apple Mac toch ook meer Windows-compatible moest zijn...

Of sla ik de plank nu volledig mis?
Hoi Bart, Vincent84 en anderen,

Helaas zie ik jullie reactie nu pas want ik kijk niet zo vaak terug naar dingen die ik in het verleden eens geschreven heb! Tips en trucs voor Apple Mac gebruikers zit er van mijn kant uit niet in omdat ikzelf geen Apple Mac heb en dus ook niks kan uitproberen. Met name voor het maken van de illustraties moet je beschikken over de juiste programma's in combinatie met de aparatuur. Hoever het staat met de uitwisselbaarheid tussen deze twee systemen zou ik niet weten, vermoedelijk kom je met deze tips en trucs als Apple Mac gebruiker wel een heel eind.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
Paul
Forumondersteuning
Berichten: 3458
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 23:02
Locatie: someren

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door Paul »

Eerst gebruikte ik altijd paint voor het verkleinen van mij foto's
Echter heb ik sinds kort een nieuwe camera waarmee dit niet meer lukt omdat de foto nog boven de 150KB is bij een resolutie van 800*600.

Nu ben ik overgestapt naar easyresize alleen worden naar mijn mening de foto's wat 'hoekiger'. De gebogen lijnen van b.v. gieken lopen niet meer vloeiend enz.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren?
Bier, patat en Rock N Roll

Gebruikersavatar
Roel
Forumlid
Berichten: 4494
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 9:15
Locatie: Someren

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door Roel »

Ik heb Bordermaker gedownload, het verkleinen naar 800x600 gaat goed maar onder de 150 kb krijgen valt nog niet mee. Ook heb ik een probleem met de bestanden na het bewerken. Deze kan ik niet openen omdat hij het programma niet kent om ze te openen. Weet iemand hier iets van ?
Echte vrienden krijg je niet, vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door Peter_S »

Unimog driver schreef:Ik heb Bordermaker gedownload, het verkleinen naar 800x600 gaat goed maar onder de 150 kb krijgen valt nog niet mee. Ook heb ik een probleem met de bestanden na het bewerken. Deze kan ik niet openen omdat hij het programma niet kent om ze te openen. Weet iemand hier iets van ?
Hallo Unimog driver en anderen,

Helaas kan ik je zo op dit moment niet verder helpen met Bordermaker. Heb zelf al enkele malen geprobeerd om het programma te downloaden en te installeren maar dat lukt tot op heden nog niet. Zodra ik e.e.a. geinstalleerd krijg ga ik proberen om, analoog aan de andere handleidingen, een handleiding voor het gebruik van Bordermaker maken.
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door william brooymans »

Unimog driver schreef:Ik heb Bordermaker gedownload, het verkleinen naar 800x600 gaat goed maar onder de 150 kb krijgen valt nog niet mee. Ook heb ik een probleem met de bestanden na het bewerken. Deze kan ik niet openen omdat hij het programma niet kent om ze te openen. Weet iemand hier iets van ?

als je bestanden nog steeds groter zijn dan 150kb na verkleinen dan moet je het schuifje van JPEG kwaliteit verschuiven naar links. ikzelf doe dit bij een serie foto's wel een paar keer om alle foto's tussen de 130 en 150kb te hebben. dat je je foto's niet kan openen na het verkleinen kun je oplossen door via windows verkenner/deze computer je map met foto's uit bodermaker te openen dan met je pijltje op een foto gaan staan en dan rechtermuisknop 1 keer klikken en dan kiezen voor "openen met" daar klik je verder naar programma kiezen en daar kies je dan het programma waarmee je de foto's wil kunnen bekijken en dan vink je ook ook onderin de regel "dit type bestand altijd met dit programma openen" aan. zo moet het wel lukken denk ik.

succes
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
Roel
Forumlid
Berichten: 4494
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 9:15
Locatie: Someren

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door Roel »

william brooymans schreef: als je bestanden nog steeds groter zijn dan 150kb na verkleinen dan moet je het schuifje van JPEG kwaliteit verschuiven naar links. ikzelf doe dit bij een serie foto's wel een paar keer om alle foto's tussen de 130 en 150kb te hebben. dat je je foto's niet kan openen na het verkleinen kun je oplossen door via windows verkenner/deze computer je map met foto's uit bodermaker te openen dan met je pijltje op een foto gaan staan en dan rechtermuisknop 1 keer klikken en dan kiezen voor "openen met" daar klik je verder naar programma kiezen en daar kies je dan het programma waarmee je de foto's wil kunnen bekijken en dan vink je ook ook onderin de regel "dit type bestand altijd met dit programma openen" aan. zo moet het wel lukken denk ik.

succes
Dank, welk programma gebruik jij dan voor het openen van de foto's? Want bij mij kan ik het niet met de gewenste programma's openen?
Echte vrienden krijg je niet, vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Gebruikersavatar
Buntjuuh
Forumlid
Berichten: 1009
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 15:52
Locatie: Leende

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door Buntjuuh »

Eindig je wel de "opslaannaam" met .jpg ? Anders slaat hij ze als een formaat op wat later inderdaad niet meer te openen is.
Kwaliteit kan je inderdaad met het schuifje verminderen, waardoor ook de bestandgrootte beperkt blijft.

Bordermaker is echt een super ideaal programmatje, wat ook nog eens niet de fotokwaliteit verpest wat andere programmatjes wel al snel doen.

Grt Wiebrand

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyResize

Bericht door william brooymans »

Unimog driver schreef:
william brooymans schreef: als je bestanden nog steeds groter zijn dan 150kb na verkleinen dan moet je het schuifje van JPEG kwaliteit verschuiven naar links. ikzelf doe dit bij een serie foto's wel een paar keer om alle foto's tussen de 130 en 150kb te hebben. dat je je foto's niet kan openen na het verkleinen kun je oplossen door via windows verkenner/deze computer je map met foto's uit bodermaker te openen dan met je pijltje op een foto gaan staan en dan rechtermuisknop 1 keer klikken en dan kiezen voor "openen met" daar klik je verder naar programma kiezen en daar kies je dan het programma waarmee je de foto's wil kunnen bekijken en dan vink je ook ook onderin de regel "dit type bestand altijd met dit programma openen" aan. zo moet het wel lukken denk ik.

succes
Dank, welk programma gebruik jij dan voor het openen van de foto's? Want bij mij kan ik het niet met de gewenste programma's openen?

Ik gebruik gewoon de windows viewer.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Gebruikersavatar
Gabriël Seinen
Forumlid
Berichten: 4688
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:25
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Tips & trucs voor fotobewerking : verkleinen met EasyRes

Bericht door Gabriël Seinen »

Bedankt! Ik ga hiermee aan de gang! Eindelijk iets wat werkt hoop ik! :)
Om de foto's onder de 150 KB te houden blijft rampzalig.
Fotopagina: https://www.flickr.com/photos/108439484@N05/
Met vriendelijke groet,
Gabriël Seinen

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”