Hooby LC 90
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 21:31
Hooby LC 90
De Hooby LC 90 is de vernieuwde versie van de LC 80.
Deze zijn ongeveer een halve ton zwaarder en hebben een meter meer bereik, wat betekent dat een kraan van een dikke 7 ton een bereik heeft van 8 meter en dat alles staat op een onderwagen van 1,6 meter, 10 centimeter breder dan de LC 80, omdat deze smallere rupsen had. En natuurlijk 100% Nederlandse makelij.
Behalve de Deutz 3-cilinder en de hydro-pompen zullen ook wel buitenlands zijn, maar toch. Ze zijn leverbaar met maaikorven tot 5 meter. Ook zijn deze kranen (op verzoek) voorzien van een snelwissel, en een verselbare giek. De cabine is ook vernieuwd waardoor er meer ruimte is achter de stoel. misschien een minder mooi gezicht maar zeer praktisch. Ook is het gehele dashbord verdwenen en ingeruild voor een computerscherm. Als er animo voor is zal ik ook een keer foto's plaatsen van het intrieur.
groeten
Deze zijn ongeveer een halve ton zwaarder en hebben een meter meer bereik, wat betekent dat een kraan van een dikke 7 ton een bereik heeft van 8 meter en dat alles staat op een onderwagen van 1,6 meter, 10 centimeter breder dan de LC 80, omdat deze smallere rupsen had. En natuurlijk 100% Nederlandse makelij.
Behalve de Deutz 3-cilinder en de hydro-pompen zullen ook wel buitenlands zijn, maar toch. Ze zijn leverbaar met maaikorven tot 5 meter. Ook zijn deze kranen (op verzoek) voorzien van een snelwissel, en een verselbare giek. De cabine is ook vernieuwd waardoor er meer ruimte is achter de stoel. misschien een minder mooi gezicht maar zeer praktisch. Ook is het gehele dashbord verdwenen en ingeruild voor een computerscherm. Als er animo voor is zal ik ook een keer foto's plaatsen van het intrieur.
groeten
- Bijlagen
-
- Foto022.jpg (54.4 KiB) 4071 keer bekeken
Laatst gewijzigd door sanderdehaan op vr 15 jan, 2010 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 21:31
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 21:31
Re: Hooby LC 80
Een LC 90 voorzien van een kantelbare slotenbak, zodat 's winters gebagerd o.i.d. kan worden al dan niet met een verlenggiek ertussen.
- Bijlagen
-
- SH09021.jpg (73.2 KiB) 4067 keer bekeken
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 21:31
Re: Hooby LC 80
Hier dus een foto waarbij de verlenggiek wordt gebruikt voor het baggeren
- Bijlagen
-
- SH09003.jpg (47.88 KiB) 4058 keer bekeken
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Hooby LC 90
Plaats gerust meer foto's met de nodige uitleg.
Ik had begrepen dat deze moderne machines met CAN-bus techniek werken en de kleurenmonitor afkomstig is van dezelfde Duitse fabrikant die ook de Fendt Vario-terminals bouwt.
Ik had begrepen dat deze moderne machines met CAN-bus techniek werken en de kleurenmonitor afkomstig is van dezelfde Duitse fabrikant die ook de Fendt Vario-terminals bouwt.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
Re: Hooby LC 90
Plaats gerust meer foto's
Hoe houd de machine zijn stabiliteit? een verzwaarde onderwagen?
Hoe houd de machine zijn stabiliteit? een verzwaarde onderwagen?
Bier, patat en Rock N Roll
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Hooby LC 90
Onderwagen is opzich al verzwaard, omdat daar de aandrijving van de machine ingebouwd is. Dus heb je een laag zwaartepunt. Het ballast op de bovenwagen i.c.m. de lichte giek zorgen daar natuurlijk ook voor. Als ik mij niet vergis is het ballast nog zo hoog, dat het boven de afrastering van de boeren draait.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 jan, 2009 21:31
Re: Hooby LC 90
Klopt, de machine is zo gebouwd dat deze over de smalspoor-paden kan. Daarom is het contra gewicht zo hoog geplaatst zodat deze dus over de afrastering draait. Deze machine's hebben inderdaad aan de ene de motor tussen de rupsen, en aan de andere kant zit de brandstof- en hydrauliektank. Waarvoor op de bovenwagen ook geen ruimte meer voor is. Voor meer informatie zou ik zeggen kijk een rond op de site van hobelman, hier staat veel meer informatie op en omdat ze steeds bezig zijn met het verder ontwikkellen van de machine. Zo hebben een LC 90 afgeleverd met en schuifblad en kunnen ze worden uitgerust met climat-control. Ik zal binnenkort weer wat actiefoto's maken, ook van het vervoer met de dieplader die ook door hobelman wordt geconstrueerd.
http://www.hobelman-halle.nl
http://www.hobelman-halle.nl
Re: Hooby LC 90
bedoel je niet de mf terminals?Bart schreef:Plaats gerust meer foto's met de nodige uitleg.
Ik had begrepen dat deze moderne machines met CAN-bus techniek werken en de kleurenmonitor afkomstig is van dezelfde Duitse fabrikant die ook de Fendt Vario-terminals bouwt.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Hooby LC 90
- Bijlagen
-
- 4623ae90.jpg (18.39 KiB) 3784 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.