Volvo bigfoot

Post hier alles over de Volvo (knik-)dumpers

Moderator: Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
D-190
Forumlid
Berichten: 2166
Lid geworden op: za 10 dec, 2005 21:27
Locatie: Heemskerk

Bericht door D-190 »

@ william brooymans, haah ja dat kan wel ja de C serie daar lijkt het veel bruter dan op zo'n D serie om zo maar te zegen.

Gebruikersavatar
bas van andel
Starter
Berichten: 52
Lid geworden op: do 25 mei, 2006 20:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Volvo bigfoot

Bericht door bas van andel »

2 keer A30d van Gebr. van Andel in woerden

Afbeelding

Afbeelding

A25D van oord

Afbeelding

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Volvo bigfoot

Bericht door Sjanzo »

Als je er een bandendrukwisselsysteem opbouwt kun je nog een heel beetje wind eruit laten zodat ze beter uitbuiken... Lage spanning gaat alleen niet samen met hoge snelheid, dus daar is een luchtdrukwisselsysteem een oplossing voor... ;)

Gebruikersavatar
Sil
Forumlid
Berichten: 1063
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 14:51
Locatie: Hippolytushoef

Re: Volvo bigfoot

Bericht door Sil »

Zoveel druk zit er al niet in deze bandjes ;)
Altijd rustig blijven :)

Gebruikersavatar
Jorn
Forumondersteuning
Berichten: 4680
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 0:16
Locatie: Twente

Re: Volvo bigfoot

Bericht door Jorn »

Sjanzo schreef:Als je er een bandendrukwisselsysteem opbouwt kun je nog een heel beetje wind eruit laten zodat ze beter uitbuiken... Lage spanning gaat alleen niet samen met hoge snelheid, dus daar is een luchtdrukwisselsysteem een oplossing voor... ;)
Dat lijkt me bij een dumper niet zo'n goed idee. Dat systeem, aan de buitenkant gemonteerd, rij je er binnen de kortste keren vanaf!
Als het echt zwaar terrein wordt, rijden deze machines tot aan de assen door de drek.
Posten? Lees eerst de forumregels door: forumregels

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Volvo bigfoot

Bericht door william brooymans »

Als ze met zulke dumpers gaan rijden dan zal er niet veel op hoge snelheid gereden worden want dan kun je met gewone banden ook wel terrecht. en op de foto's is wel te zien dat er niet veel druk in zit.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: Volvo bigfoot

Bericht door daf3600 »

en het kost nogal wat tijd om ze op te pompen, als zoiets éénmalig voorkomt, dan kan het uit, komt vaker voor dan kun je het alweer sneller overladen.
Of net als in epe aan de a50, een heel zooi rijplaten aan laten rukken.

Bij de driewielers bij de boer op het land zie je het er nog wel eens opzitten, maar vraag maar eens na hoevaak ze het gebruiken, meestal doen ze het als de boer er bij staat wel, en anders....

312litronic
Starter
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 nov, 2006 20:00
Locatie: deurne

Re: Volvo bigfoot

Bericht door 312litronic »

Bij de driewielers (Vervaet) bij een loonwerker word dit systeem veel gebruikt! Simpelweg omdat het zeer veel scheelt qua insporing en trekkracht.

daf3600
Starter
Berichten: 749
Lid geworden op: ma 19 jan, 2009 22:42

Re: Volvo bigfoot

Bericht door daf3600 »

Even heel erg off-topic: Ik geloof graag dat jullie er zo mee omgaan, maar weet uit de praktijk dat het over de weg rijden meestal met meer lucht in de banden gebeurd, gewoon omdat zo'n band erg duur is. En dat er in het land gewoon zo mee door gereden wordt.
Als je de hele tijd in het land kunt blijven dmv een container, dan gaat de lucht er wel uit. Vraag maar eens na, aan iemand die zo'n systeem gebruikt, als er veel over de weg gereden wordt, en 5 minuten in het land, dan is er bijna niemand die het gebruikt.

En dan nu weer on-topic: Ik denk dat het bij dumpers met zulke banden net zo is, laat staan dat ze al veel over de weg rijden met volle vrachten...

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Volvo bigfoot

Bericht door william brooymans »

@Daf3600: Een drukwisselsysteem er niet voor niets op. leeglaten tot ingestelde druk duurt ongeveer 30 seconden en het oppompen ongeveer 1 minuut (afhankelijk van het aantal banden en capaciteit van de compressor). en dat allemaal met een druk op de knop dus veel werk is het niet.

In de GWW is zo'n systeem inderdaad niet te doen vanwege de zwakke constructie buiten de wielen en als er teruggewisseld wordt naar de originele wielen zit het systeem meer in de weg dan dat het nut heeft.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Plaats reactie

Terug naar “(Knik-)dumpers”