Volvo L 50 E

Post hier alles over de Volvo laadschoppen

Moderator: Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
sanydriver
Forumlid
Berichten: 10347
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 10:39
Locatie: monster

Re: Volvo L 50 E

Bericht door sanydriver »

Gertjan de piloot van deze machine rijd grond in het tussenbermpje bij.
Bijlagen
L 50 b.jpg
L 50 b.jpg (158.96 KiB) 3626 keer bekeken

Gebruikersavatar
sanydriver
Forumlid
Berichten: 10347
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 10:39
Locatie: monster

Re: Volvo L 50 E

Bericht door sanydriver »

Baan maken. ;P
Bijlagen
L 50 c.jpg
L 50 c.jpg (111.72 KiB) 3624 keer bekeken

Gebruikersavatar
sanydriver
Forumlid
Berichten: 10347
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 10:39
Locatie: monster

Re: Volvo L 50 E

Bericht door sanydriver »

En de laatste maar weer. (Y)
Bijlagen
L 50 d.jpg
L 50 d.jpg (112.73 KiB) 3619 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luukgroen
Forumlid
Berichten: 1627
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 14:27
Locatie: Etten-Leur

Re: Volvo L 50 E

Bericht door Luukgroen »

Dit is voor mij een goede shovel perfecte maat niet te groot niet te klein :mrgreen:
Steun de bedrijven met kwaliteit al kost het iets meer, mooie bedrijven gaan hier door kapot!.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Volvo L 50 E

Bericht door Sjanzo »

Luukgroen schreef:Dit is voor mij een goede shovel perfecte maat niet te groot niet te klein :mrgreen:
Ik heb het gevoel dat men met de L50 F vervreemd is van het oorspronkelijke koperspubliek van de L50 ? Bij mij in de buurt reden er twee (L50E) welke vervangen zijn door Liebherrs. Ik denk dat het probleem in deze klasse is, dat de een een 9.5 tonner (bij wijze van spreken) als servet wil gebruiken, en de ander als tafellaken. Hij zit net tussen de compacte klasse en de "productie" klasse in. Voor sommigen is de 50F misschien beter (compacter, goedkoper in aanschaf) maar voor anderen is het niet genoeg shovel, en vindt de machinist hem te min om op te zitten. ???
Ook als je bijvoorbeeld naar Hitachi kijkt, die hebben compacte machines van 5 tot 8 ton, en het daarop volgende model is een "full size" model van 11 ton. de 9 tons klasse is een beetje een verhaal apart denk ik zo... ??

Gebruikersavatar
Daantje
Forumlid
Berichten: 1503
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 20:31

Re: Volvo L 50 E

Bericht door Daantje »

Moet je die L50F een beetje vergelijken met de oude WG16, Sjanzo?
Was dat niet het servet of tafellaken onder de WG18 en moet ik die dan beschouwen als 'productie-klasse' ?

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Volvo L 50 E

Bericht door Sjanzo »

Daantje schreef:Moet je die L50F een beetje vergelijken met de oude WG16, Sjanzo?
Was dat niet het servet of tafellaken onder de WG18 en moet ik die dan beschouwen als 'productie-klasse' ?
De WG16 had de prijs en kwaliteit van een tafellaken (volledige parallelkinematiek met 4 cilinders, grote 15.5-25 wielen, tweetraps hydrostaat, er zaten drie loadsensing pompen in voor heffen, sturen en rijden dus uitgevoerd als een "produktie klasse" machine, maar met 6 ton de capaciteit van een servet (compactmachine). De markt was niet bereid om in de 6.5 tons klasse voor deze kwaliteit en techniek te betalen, waardoor de machine voor kostprijs verkocht werd. (in deze klasse was, helemaal in die tijd, een simpel tandwielpompje en een 20km/h enkeltraps hydrostaatje op 20/70-20 banden standaard) Daarom is de stekker uit het projekt gegaan.
Vanuit dat perspectief krijg ik het gevoel dat je de WG16 eerder met een L50D of E kunt vergelijken dan met een L50F. Ik ben onvoldoende thuis in deze machines om er een oordeel over te vellen, maar ook door wat ik bij de naburige loonwerker hoor, krijg ik het idee dat men met de L50F duidelijk meer richting compact en prijsgunstig neigt, terwijl de voorgangers L50D en E een 20cm langere wielbasis hadden, de ruime cabine van de grotere machines, en een conventionele bouwwijze van motor in lengterichting en een echte motorkap, waardoor je als machinist net iets meer shovel onder de kont hebt. Klopt dat beeld een beetje ??


...Maar inderdaad doet de L50E het verassend goed voor dit formaatje.. :)

Gebruikersavatar
matthias-w.
Forumlid
Berichten: 6159
Lid geworden op: vr 9 sep, 2005 12:49
Locatie: 46395 Bocholt (Duitsland) Vakantie in Rockanje

Re: Volvo L 50 E

Bericht door matthias-w. »

Volvo L50E (Nr. 100) van L.A.W. Tol BV in Brielle

groet Matze
Bijlagen
DSCF1836.jpg
DSCF1836.jpg (167.64 KiB) 3305 keer bekeken

Gebruikersavatar
volvo-Power!
Starter
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 28 okt, 2009 19:09
Locatie: Goudswaard

Re: Volvo L 50 E

Bericht door volvo-Power! »

Deze is verhuist naar stellendam voor ooms (Y) Foto s vandaag gemaakt. Morgen gaat ik weer effen langs ze moeten morgen werken :) Nr 100 Weet niet welke bouwjaar deze machine is. kon nergens wat vinden

Afbeelding

Gebruikersavatar
sanydriver
Forumlid
Berichten: 10347
Lid geworden op: zo 4 okt, 2009 10:39
Locatie: monster

Re: Volvo L 50 E

Bericht door sanydriver »

Deze ben ik vandaag weer tegen gekomen L50 E van Boekestijn,blijft een hele nette machine met 9000 uur op de klok (Y)
Bijlagen
L50 (1).jpg
L50 (1).jpg (116.55 KiB) 2984 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”