Volvo L 110 G

Post hier alles over de Volvo laadschoppen

Moderator: Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Volvo L 110 G

Bericht door Bart »

Als topicstart een Volvo L110G met rehandling bak, die net als de L120G de primeur was op de Volvo Days 2011.
Volvo_L110G.jpg
Volvo_L110G.jpg (135.07 KiB) 7566 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Bart »

En kiep de bak daar maar leeg.
De machines zijn voorzien van een nieuwe Volvo D8 dieselmotor, voldoend aan de Stage3B emissie-eisen.
Wat opviel is dat de constructeurs ervoor gekozen hebben voor een andere opstelling van de koelfan. Net als bij de oudere modellen zuigt de fan van opzij aan en wordt de koellucht naar achteren weggeblazen.
Volvo_L110G_VD2011_001.jpg
Volvo_L110G_VD2011_001.jpg (128.53 KiB) 7457 keer bekeken
Volvo_L110G_VD2011_002.jpg
Volvo_L110G_VD2011_002.jpg (103.06 KiB) 7457 keer bekeken
De laatste afbeelding, met broer L150G aan de rechterzijde. Ook deze machine was voorzien van rehandeling bak. Los gestorte materialen als zand, puin, of steenslag laten zich gemakkelijk volscheppen met zo min mogelijk duwvermogen. Mits de bakhandeling correct wordt uitgevoerd.
Volvo_L110G_VD2011_003.jpg
Volvo_L110G_VD2011_003.jpg (107.46 KiB) 7457 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Bart »

Dankuwel Renze!
dit betekent dat de oude 7.2 liter motor is vergroot richting 8 liter ? (Kan ik me goed voorstellen aangezien je met EGR op een TIER 3B motor aardig wat extra lucht door je motor moet verplaatsen om hetzelfde vermogen te genereren, waardoor reactietijden van turbos langer worden: Je kunt dan met tweetraps turbolading gaan werken, of eenvoudigweg een grotere motor nemen ;) )
Motorinhoud is inderdaad vergroot richting 8 liter, de turbo is van het waste-gate type.
Wat de stroomrichting van de koellucht betreft, was dit op de F-series wel in orde. Op de grote G-modellen vanaf de L150G is wordt de lucht vanachter aangezogen en naar boven en opzij weggeblazen.
Rehandling bak, wat houdt dat in ? Een bak met extra inhoud, of een bak met een kleine ronding achterin zodat je de snelwisselhaken er platter tegenaan kunt zetten ?
Deze bak is geschikt voor het laden van losgestort materiaal als zand, gebroken puin, grind, etc. en heeft een andere bouw met o.a. een langere bodem en hoger kopschot. Hierdoor ligt de bak ook verder achterover in transportstand. Gevolg is dat je met zo min mogelijk duwvermogen (kracht) en de juiste bakhandeling, de bak vol kunt krijgen. Dit mede door de licht oplopende bakbodem. De snelwisselhaken staan er al zo kort mogelijk op. De basis van deze bak ligt in Nederland, namelijk bij de test van de L70E bij de Bouwmachines MultiTest.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Sjanzo
Starter
Berichten: 619
Lid geworden op: di 16 feb, 2010 20:47

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Sjanzo »

"rehandling bucket" Okee, dan snap ik helemaal wat je bedoelt.... (C)

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Bart »

Bij deze nog 2 afbeeldingen van een fijne, soepele machine.
V_L110G_ESKILSTUNA002.jpg
V_L110G_ESKILSTUNA002.jpg (181.9 KiB) 6899 keer bekeken
V_L110G_ESKILSTUNA001.jpg
V_L110G_ESKILSTUNA001.jpg (153.9 KiB) 6899 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Bart »

Nog nat van het transport uit Gent naar Emmeloord, de eerste Volvo L110G op Nederlandse bodem.
VOLVO_L110G_031.jpg
VOLVO_L110G_031.jpg (133.16 KiB) 6544 keer bekeken
VOLVO_L110G_032.jpg
VOLVO_L110G_032.jpg (109.77 KiB) 6544 keer bekeken
VOLVO_L110G_030.jpg
VOLVO_L110G_030.jpg (109 KiB) 6544 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
volvotoon
Starter
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 7 mar, 2011 19:45

Re: Volvo L 110 G

Bericht door volvotoon »

waar gaat ie draaien bart?
Elleke keer deggu oversloat holde nie mer in.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Bart »

Machine gaat naar Kempenaars uit Roosendaal.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
Plaatwerker
Starter
Berichten: 454
Lid geworden op: zo 6 mei, 2007 17:48
Locatie: Schijf

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Plaatwerker »

Deze denk............
Bijlagen
L 110 G 002.JPG
L 110 G 002.JPG (124.74 KiB) 5380 keer bekeken

Gebruikersavatar
Plaatwerker
Starter
Berichten: 454
Lid geworden op: zo 6 mei, 2007 17:48
Locatie: Schijf

Re: Volvo L 110 G

Bericht door Plaatwerker »

Andere zijde
Bijlagen
L 110 G 001.JPG
L 110 G 001.JPG (117.66 KiB) 5380 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”