Volvo EC 480 E

Post hier alles over de Volvo graafmachines

Moderator: Bart

Advertentie post before
Maarten Fens
Starter
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
Locatie: Langeweg

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door Maarten Fens »

Best apparaat (Y) De zwaailamp zit mooi onder de cabine en de rekken kunnen plat voor de hoogte (Y) alleen die venturi uitlaat {Bart ?} ??? Hebben ze hier ook een snel trucje voor, of hebben ze die net als bij Hitachi even over het hoofd gezien en moet je daar zelf nog een scharnier tussen knutselen ?
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door Bart »

Die uitlaten zijn er bij de EC380E en EC480E niet gedemonteerd geweest.
Van Wieren demonteert ze niet en ik hoor ze er ook niet over klagen, in tegenstelling tot de hekwerken (die eerst niet neerklapbaar waren) die nu af-fabriek wel neerklapbaar zijn. Volgens mij heeft Laarakkers dit ook niet gedaan toen men de machine zelf liet vervoeren.

Maatschets EC480E.
Schermafbeelding 2015-01-04 om 12.25.46.png
Schermafbeelding 2015-01-04 om 12.25.46.png (184.15 KiB) 5627 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Maarten Fens
Starter
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
Locatie: Langeweg

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door Maarten Fens »

E1 hoeft ook niet lager te zijn, want N is toch de bepalende factor. Bij de normale giekconfiguratie, zijn dit voor op een dieplader mooie getallen. E is echter wat aan de hoge kant, maar dat is zo dus mooi opgelost. Alleen op een semi met gieksleuf {of een machine zonder lepelsteel} zou C een mooier getal zijn als hoogste punt, schat ik zo.
Al zal zo'n machine alleen bij langere ritten op een semi belanden en dan zal dit "probleem" ook alleen een kwestie van een paar schroefjes zijn. E1 had ook gewoon dezelfde waarde als C kunnen hebben {doormiddel van een lager scharnierpunt......als dit überhaupt met ruimte al mogelijk is} dan had alleen de uitlaat nog in de weg gezeten, maar als die niet lager kan, hoeft E1 dat dus ook niet te zijn.

Maar mij hoor je ook niet klagen hoor Bart, was alleen even benieuwd. Het is een gegeven dat machines, door de eisen, steeds hoger worden. Alleen moeten ze ook nog vervoerd worden, mooi dat er van af fabriek ook gewoon geluisterd is dan.
Dank voor de maatschets i.i.g. (Y)
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1830
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door bvvoorst »

Ja, die maatschetsen, daar kan Bart altijd wel wat mee. :)
Ik denk dat de volgende die hij plaatst ook in Bmf-kleuren is...

Wat hoogte E1 betreft; dat is in ieder geval een vast gegeven omdat in het bewuste rek geen scharnieren bevestigd zijn.
Veni Vidi Excavati

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door Bart »

Maarten Fens schreef:E1 hoeft ook niet lager te zijn, want N is toch de bepalende factor. Bij de normale giekconfiguratie, zijn dit voor op een dieplader mooie getallen. E is echter wat aan de hoge kant, maar dat is zo dus mooi opgelost. Alleen op een semi met gieksleuf {of een machine zonder lepelsteel} zou C een mooier getal zijn als hoogste punt, schat ik zo.
Al zal zo'n machine alleen bij langere ritten op een semi belanden en dan zal dit "probleem" ook alleen een kwestie van een paar schroefjes zijn. E1 had ook gewoon dezelfde waarde als C kunnen hebben {doormiddel van een lager scharnierpunt......als dit überhaupt met ruimte al mogelijk is} dan had alleen de uitlaat nog in de weg gezeten, maar als die niet lager kan, hoeft E1 dat dus ook niet te zijn.

Maar mij hoor je ook niet klagen hoor Bart, was alleen even benieuwd. Het is een gegeven dat machines, door de eisen, steeds hoger worden. Alleen moeten ze ook nog vervoerd worden, mooi dat er van af fabriek ook gewoon geluisterd is dan.
Dank voor de maatschets i.i.g. (Y)
Ik had voor het gemak de voornaamste maten in de tabel gezet. :)

E1 komt niet in de folders voor, het is een maat die ik van de fabriek heb. Voor het gewisse leek het mij handig om deze hier toch te plaatsen, want dan hebben we in deze discussie alle kritische 'puntjes' op een rij. Zo weet je bij de EC480E het verschil tussen de hoogte bij de uitlaat (D) en het hekwerk bij de trap (E1). De N maat is zoals jij schrijft de bepalende factor en daar is men ook vanuit gegaan met de overige maatvoering. Behalve die van de hekjes, die uit 1 stuk werden gemaakt en dat is echt niet praktisch voor het vervoer in o.a. Nederland! :)

E heeft het scharnierpunt op het zelfde punt zitten als waar in de oude situatie de dwarsverbinding tussen de staanders van het hekwerk was gelast.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door service man »

en ja hoor hij is toch oranje geworden ;) :mrgreen: :mrgreen:
Bijlagen
tn_11112897_992836437428709_42404598892960035_n.jpg
tn_11112897_992836437428709_42404598892960035_n.jpg (172.11 KiB) 4274 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Bobcatspecialist
Starter
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 11:03
Locatie: Heerde

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door Bobcatspecialist »

:mrgreen: :leuk

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door service man »

en we gaan weer op transport
Bijlagen
tn_DSC07708.jpg
tn_DSC07708.jpg (189.59 KiB) 3436 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door service man »

:leuk
Bijlagen
tn_DSC07718.jpg
tn_DSC07718.jpg (181.23 KiB) 3435 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

Gebruikersavatar
Komatsu140-7
Starter
Berichten: 769
Lid geworden op: zo 3 okt, 2010 15:35
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Volvo EC 480 E

Bericht door Komatsu140-7 »

Prachtige machine (Y)

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”