Volvo EC 480 E
Moderator: Bart
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 319
- Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
- Locatie: Langeweg
Re: Volvo EC 480 E
Best apparaat De zwaailamp zit mooi onder de cabine en de rekken kunnen plat voor de hoogte alleen die venturi uitlaat {Bart ?} ??? Hebben ze hier ook een snel trucje voor, of hebben ze die net als bij Hitachi even over het hoofd gezien en moet je daar zelf nog een scharnier tussen knutselen ?
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo EC 480 E
Die uitlaten zijn er bij de EC380E en EC480E niet gedemonteerd geweest.
Van Wieren demonteert ze niet en ik hoor ze er ook niet over klagen, in tegenstelling tot de hekwerken (die eerst niet neerklapbaar waren) die nu af-fabriek wel neerklapbaar zijn. Volgens mij heeft Laarakkers dit ook niet gedaan toen men de machine zelf liet vervoeren.
Maatschets EC480E.
Van Wieren demonteert ze niet en ik hoor ze er ook niet over klagen, in tegenstelling tot de hekwerken (die eerst niet neerklapbaar waren) die nu af-fabriek wel neerklapbaar zijn. Volgens mij heeft Laarakkers dit ook niet gedaan toen men de machine zelf liet vervoeren.
Maatschets EC480E.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
-
- Starter
- Berichten: 319
- Lid geworden op: wo 19 dec, 2007 22:36
- Locatie: Langeweg
Re: Volvo EC 480 E
E1 hoeft ook niet lager te zijn, want N is toch de bepalende factor. Bij de normale giekconfiguratie, zijn dit voor op een dieplader mooie getallen. E is echter wat aan de hoge kant, maar dat is zo dus mooi opgelost. Alleen op een semi met gieksleuf {of een machine zonder lepelsteel} zou C een mooier getal zijn als hoogste punt, schat ik zo.
Al zal zo'n machine alleen bij langere ritten op een semi belanden en dan zal dit "probleem" ook alleen een kwestie van een paar schroefjes zijn. E1 had ook gewoon dezelfde waarde als C kunnen hebben {doormiddel van een lager scharnierpunt......als dit überhaupt met ruimte al mogelijk is} dan had alleen de uitlaat nog in de weg gezeten, maar als die niet lager kan, hoeft E1 dat dus ook niet te zijn.
Maar mij hoor je ook niet klagen hoor Bart, was alleen even benieuwd. Het is een gegeven dat machines, door de eisen, steeds hoger worden. Alleen moeten ze ook nog vervoerd worden, mooi dat er van af fabriek ook gewoon geluisterd is dan.
Dank voor de maatschets i.i.g.
Al zal zo'n machine alleen bij langere ritten op een semi belanden en dan zal dit "probleem" ook alleen een kwestie van een paar schroefjes zijn. E1 had ook gewoon dezelfde waarde als C kunnen hebben {doormiddel van een lager scharnierpunt......als dit überhaupt met ruimte al mogelijk is} dan had alleen de uitlaat nog in de weg gezeten, maar als die niet lager kan, hoeft E1 dat dus ook niet te zijn.
Maar mij hoor je ook niet klagen hoor Bart, was alleen even benieuwd. Het is een gegeven dat machines, door de eisen, steeds hoger worden. Alleen moeten ze ook nog vervoerd worden, mooi dat er van af fabriek ook gewoon geluisterd is dan.
Dank voor de maatschets i.i.g.
Not the sky is the limit, maar de hoogte van het viaduct wel.
- bvvoorst
- Forumlid
- Berichten: 1830
- Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Volvo EC 480 E
Ja, die maatschetsen, daar kan Bart altijd wel wat mee.
Ik denk dat de volgende die hij plaatst ook in Bmf-kleuren is...
Wat hoogte E1 betreft; dat is in ieder geval een vast gegeven omdat in het bewuste rek geen scharnieren bevestigd zijn.
Ik denk dat de volgende die hij plaatst ook in Bmf-kleuren is...
Wat hoogte E1 betreft; dat is in ieder geval een vast gegeven omdat in het bewuste rek geen scharnieren bevestigd zijn.
Veni Vidi Excavati
- Bart
- Beheer van forum & site
- Berichten: 18897
- Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
- Locatie: Heeten
- Contacteer:
Re: Volvo EC 480 E
Ik had voor het gemak de voornaamste maten in de tabel gezet.Maarten Fens schreef:E1 hoeft ook niet lager te zijn, want N is toch de bepalende factor. Bij de normale giekconfiguratie, zijn dit voor op een dieplader mooie getallen. E is echter wat aan de hoge kant, maar dat is zo dus mooi opgelost. Alleen op een semi met gieksleuf {of een machine zonder lepelsteel} zou C een mooier getal zijn als hoogste punt, schat ik zo.
Al zal zo'n machine alleen bij langere ritten op een semi belanden en dan zal dit "probleem" ook alleen een kwestie van een paar schroefjes zijn. E1 had ook gewoon dezelfde waarde als C kunnen hebben {doormiddel van een lager scharnierpunt......als dit überhaupt met ruimte al mogelijk is} dan had alleen de uitlaat nog in de weg gezeten, maar als die niet lager kan, hoeft E1 dat dus ook niet te zijn.
Maar mij hoor je ook niet klagen hoor Bart, was alleen even benieuwd. Het is een gegeven dat machines, door de eisen, steeds hoger worden. Alleen moeten ze ook nog vervoerd worden, mooi dat er van af fabriek ook gewoon geluisterd is dan.
Dank voor de maatschets i.i.g.
E1 komt niet in de folders voor, het is een maat die ik van de fabriek heb. Voor het gewisse leek het mij handig om deze hier toch te plaatsen, want dan hebben we in deze discussie alle kritische 'puntjes' op een rij. Zo weet je bij de EC480E het verschil tussen de hoogte bij de uitlaat en het hekwerk bij de trap (E1). De N maat is zoals jij schrijft de bepalende factor en daar is men ook vanuit gegaan met de overige maatvoering. Behalve die van de hekjes, die uit 1 stuk werden gemaakt en dat is echt niet praktisch voor het vervoer in o.a. Nederland!
E heeft het scharnierpunt op het zelfde punt zitten als waar in de oude situatie de dwarsverbinding tussen de staanders van het hekwerk was gelast.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.
Lees de Forumregels eens door.
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Volvo EC 480 E
en ja hoor hij is toch oranje geworden
- Bijlagen
-
- tn_11112897_992836437428709_42404598892960035_n.jpg (172.11 KiB) 4278 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
-
- Starter
- Berichten: 512
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 11:03
- Locatie: Heerde
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Volvo EC 480 E
en we gaan weer op transport
- Bijlagen
-
- tn_DSC07708.jpg (189.59 KiB) 3440 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Volvo EC 480 E
- Bijlagen
-
- tn_DSC07718.jpg (181.23 KiB) 3439 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- Komatsu140-7
- Starter
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo 3 okt, 2010 15:35
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer: