Åkerman H 10 B LC

Post hier alles over de Volvo graafmachines

Moderator: Bart

Advertentie post before
Gebruikersavatar
caterpillar6060
Forumlid
Berichten: 2019
Lid geworden op: wo 4 mei, 2005 20:26
Locatie: Wingene

Åkerman H 10 B LC

Bericht door caterpillar6060 »

hier een paar foto s uit de oude doos van de firma Aclagro(B) graven van een tunnel in de A17 , Brugge.
Bijlagen
acl.jpg
acl.jpg (46.69 KiB) 7456 keer bekeken

Gebruikersavatar
caterpillar6060
Forumlid
Berichten: 2019
Lid geworden op: wo 4 mei, 2005 20:26
Locatie: Wingene

Bericht door caterpillar6060 »

tweede
Bijlagen
acl1.jpg
acl1.jpg (50.07 KiB) 7456 keer bekeken

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Åkerman H 10 BLC

Bericht door johan de volvo man »

De laatste Åkerman van het waterschap Benoorden de Dedemsvaart , later Groot Salland , de Åkerman H10Blc met long reach giek en standaard giek .
Foto,s heb ik gescand uit een boek over de geschiedenis van het waterschap , als de kwaliteit niet goed genoeg is , verwijder ze dan weer .
Bijlagen
akerman 2 001.jpg
akerman 2 001.jpg (130.79 KiB) 6225 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Åkerman H 10 BLC

Bericht door johan de volvo man »

Hier nog een foto met de standaard giek , deze werd niet al te vaak aangebouwd maar zo eens per jaar . Ombouwen duurde in de eerste jaren ongeveer twee dagen , kwam een monteur uit sliedrecht een nacht in kost helpen ombouwen . Later konden we het ruim binnen een dag .
Bijlagen
akerman3 001.jpg
akerman3 001.jpg (136.71 KiB) 6226 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Åkerman H 10 BLC

Bericht door johan de volvo man »

En de laatste , nogmaals sorry van de kwaliteit .
Bijlagen
akerman 3 001.jpg
akerman 3 001.jpg (92.35 KiB) 6223 keer bekeken
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

sytzecat
Forumlid
Berichten: 5284
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 21:07
Locatie: Garyp
Contacteer:

Re: Åkerman H 10 BLC

Bericht door sytzecat »

johan de volvo man schreef:Hier nog een foto met de standaard giek , deze werd niet al te vaak aangebouwd maar zo eens per jaar . Ombouwen duurde in de eerste jaren ongeveer twee dagen , kwam een monteur uit sliedrecht een nacht in kost helpen ombouwen . Later konden we het ruim binnen een dag .
Hoi Johan,

In de buurt woonde ook een monteur, namelijk Fre van Dijk woont nog altijd in Hasselt, Fre had ook een magazijn in Hasselt, had hier toch nog wel redelijk de voorkomende onderdelen op voorraadben er zelf 1x geweest om een kleinigheid.
Fre was een kundige monteur welke de Åkerman van haver tot gort kon, hier in het noorden draaiden toch ook behoorlijk veel Åkerman machines, bij ons in het dorp was er ook nog een ondernemer welke een Áerman M14 dragline had, deze is nu misschien een twee jaar geleden verkocht.
Vertegenwoordiger Jitze van der Meulen uit Buitenpost is in Noord Nederland jaren vertegenwoordiger geweest van dit merk machines.
Sytzecat

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Åkerman H 10 B LC

Bericht door johan de volvo man »

Ja Sytze daar heb ik ook wel eens van gehoord over een monteur uit Hasselt , maar dit was allemaal voor mijn tijd . Hij kwam meende ik ook wel bij het waterschap , en die verhalen van die monteur uit Sliedrecht die hoor ik wel elke keer , maaar misschien is dat maar een keer voorgekomen . Ik zal hier en daar eens informeren of ik eens in contact kan komen met Frè van Dijk , zal wel niet de jongste meer zijn .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

johan de volvo man
Forumlid
Berichten: 3554
Lid geworden op: ma 26 dec, 2005 21:59
Locatie: rouveen

Re: Åkerman H 10 B LC

Bericht door johan de volvo man »

Deze Åkerman H10Blc moest plaats maken voor de Kobelco 210 , Groenrecycling Rouveen heeft destijds de Åkerman overgenomen van het waterschap en na een paar jaar ingeruild op de Komatsu 210-7 met lange giek . De Åkerman is door Hansan bouwmachines , toen even Komatsu dealer , verkocht naar Zweden , naar ik begreep naar een aannemer annex Åkerman verzamelaar .
als het met oliedruk kan , moet je het niet met bloeddruk doen .

Gebruikersavatar
Peter_S
Forumlid
Berichten: 8005
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)

Åkerman H 10 B LC

Bericht door Peter_S »

Beste allen,

Het wordt misschien een beetje eentonig maar tijdens het selectief scannen van mijn dia-archief kwam ik ook nog bijgaand plaatje tegen van een Åkerman H10 B LC die aan het werk was nabij station Rotterdam Lombardijen. De opname dateert van 23 december 1994, ter rechter zijde staat nog een Atlas??? kraantje van de Geka.
Bijlagen
28440574-13585 verkleind voor het BMF.jpg
28440574-13585 verkleind voor het BMF.jpg (175.32 KiB) 5909 keer bekeken
Met vriendelijke groet Peter Schoeber uit Remmerden

sterk in grafisch werk: www.cunerabv.nl

karel kras
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30

Re: Åkerman H 10 B LC

Bericht door karel kras »

Peter_S schreef:Beste allen,

Het wordt misschien een beetje eentonig maar tijdens het selectief scannen van mijn dia-archief kwam ik ook nog bijgaand plaatje tegen van een Åkerman H10 B LC die aan het werk was nabij station Rotterdam Lombardijen. De opname dateert van 23 december 1994, ter rechter zijde staat nog een Atlas??? kraantje van de Geka.
is dat marel kolf op die kraan?

Plaats reactie

Terug naar “Graafmachines”