Liebherr L 580 2plus2 (Model 2006)
Moderator: Wilco
Advertentie post before
- Christiaan
- Starter
- Berichten: 769
- Lid geworden op: di 16 nov, 2004 22:27
- Locatie: Roden
Als je met een machine dezelfde productie haalt, maar met minder brandstof dan ben je toch dief van je portomenee als baas zijnde? Zeker in deze tijd nu de diesel prijs ook niet bepaald meer laag te noemen is.
De ideale schoonzoon. MR 122 Z
VHB/RMR/NRC, three company's who offers one solution........
VHB/RMR/NRC, three company's who offers one solution........
Dat verhaal over het brandstof verbruik klopt wel, de oude L-580, die ook op het forum heeft gestaan, van van der Bruggen gebruikt ong 18 tot 19 liter diesel per uur en heeft 10 ton in de bak, deze moet behoorlijk werken, veel omhoog rijden, en een beton centrale bij houden. Dat de Liebherr's zo zuinig zijn zit hem vooral in de toeren, een Liebherr Laadschop werkt door zijn hydrostatisch aandrijving in een lager toerengebied dan een machine met een koppel omvormer (alle anderen).Ook de mechanisch verliezen zijn veel minder, dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat de Liebherr in vergelijk met een ander merk in dezelfde omstandigheden 6 tot 8 liter minder verbruikt ! doe dit x 10.000 uur en je hebt het over 70.000 liter diesel x € 0.75 dan bespaard een Liebherr je al gauw € 50.000,- lijkt me best de moeite waard. Over een demo, ik ken wel wat mensen bij W&H als je mij een mailtje stuurt kan ik misschien wel wat regelen.Wilco schreef:Het wordt onderhand tijd dat W&H ons zelf uitnodigd om het eens te testen met een aantal forumleden en verschillende machines....
So baut man Radlader
Het toerental bij een hydrostaat is niet belangrijk, als je een Liebherr op dezelfde manier zou gebruiken als een andere machine, is deze net zo snel als een een vergelijkbaar type, van de andere merken, bij het heffen, maar als je het inch-pedaal gebruikt wordt de Liebherr zelf sneller op de hef ! Met het Inch pedaal regel je de oliestroom tussen de aandrijving (rijmotoren) en het Hef-frame, als je dus incht haal je olie weg bij de rijmotor en brengt extra olie naar het hefframe, dit is ideaal als je een vrachtwagen laadt omdat, je tijdens het aanrijden naar de vrachtwagen toch snelheid wil verminderen en tegelijkertijd je bak omhoogt brengt. Als je het kunstje goed beheerst hoef je niet eens de rem te gebruiken.ex455 schreef:En als je met minder toeren werkt hoe zit het dan met de snelheid van heffen.Als je moet laden hou je je rij afstand zo kort mogelijk dus moet het heffen snelgenoeg gaan anders kom je niet uit want je bak moet hoog genoeg zijn voor je bij de camion bent.
So baut man Radlader
- simply the best
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 12:30
- Locatie: leeuwarden
liebherr
als liebherr zo geweldig is waarom staan ze in elke bouwmachine wiellader test ergens in de middenmoot en volvo op eenzame hoogte qua diesel verbruik
Re: liebherr
In de multitests die ik tot nu toe gelezen heb waren het alleen maar de middenklasse (tot 15 ton) die aan bod kwamen, daar zijn de brandstof verschillen nog wel aanwezig, maar minder spectaculair. Ook zie tijdens deze test van die middenklasse dat de concurenten van Liebherr alle truckendozen open trekken om maar boven te blijven (geen snelwissel, speciale bakken etc ), er zal geloof ik dit jaar een test van de grotere machines verschijnen (24 ton), dan praten we verder.simply the best schreef:als liebherr zo geweldig is waarom staan ze in elke bouwmachine wiellader test ergens in de middenmoot en volvo op eenzame hoogte qua diesel verbruik
So baut man Radlader