Liebherr L 580 2plus2 (Model 2006)
Moderator: Wilco
Advertentie post before
- simply the best
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 25 dec, 2006 12:30
- Locatie: leeuwarden
Die laatste cijfers komen uit de praktijk, de multitest die binnenkort verschijnt zal een en ander wel verklaren, de verkoop cijfers spreken op dit moment nog voor volvo maar dat is rap aan het veranderen. De ondernemers worden wakker vanwege de dieselprijzen, voor heen keken ze niet zo erg naar het verbruik omdat er in nederland altijd nog zo iets is als rode diesel. maar een goed calculerende ondernemer ( en die komen er steeds meer) weten inmiddels wel beter, en dat zal met de stijgende diesel prijzen steeds meer een item worden.simply the best schreef:heb geen gegevens van die test dus kan ik daar niet op reageren maar spreken de verkoop cijfers niet voor zich
So baut man Radlader
Hallo,
mannen, ik weet niet waar jullie je druk om gaat maken, de ene wel een snelwissel de andere niet?
de leveranciers zijn door Bouwmachines en ABOMA uitgenodigd voor zo'n test, iedereen wist wat er ging gebeuren, als je dan niet beslagen op het ijs komt, dan doe je iets niet goed, de concurentie slaapt namelijk niet.
Er waren ook machine leveranciers welke een monteur hadden genomen om deze test te doen, fout, je moet een top machinist aantrekken voor zo'n test, die man kan de machine maken en breken.
Conclusie, je moet alles optimaal hebben om optimaal te kunnen gaan scooren, en bij de multitest van Bouwmachines had bij de wiellaadschoppen tot 15 ton Volvo of kuiken de troef in handen.
Dat wil niet zeggen dat andere machines meer brandstof verbruiken in de praktijk, het is puur hoe ga je met de machine om gebruik je het vermogen of misbruik je het.
Groetjes,
Sytzecat
mannen, ik weet niet waar jullie je druk om gaat maken, de ene wel een snelwissel de andere niet?
de leveranciers zijn door Bouwmachines en ABOMA uitgenodigd voor zo'n test, iedereen wist wat er ging gebeuren, als je dan niet beslagen op het ijs komt, dan doe je iets niet goed, de concurentie slaapt namelijk niet.
Er waren ook machine leveranciers welke een monteur hadden genomen om deze test te doen, fout, je moet een top machinist aantrekken voor zo'n test, die man kan de machine maken en breken.
Conclusie, je moet alles optimaal hebben om optimaal te kunnen gaan scooren, en bij de multitest van Bouwmachines had bij de wiellaadschoppen tot 15 ton Volvo of kuiken de troef in handen.
Dat wil niet zeggen dat andere machines meer brandstof verbruiken in de praktijk, het is puur hoe ga je met de machine om gebruik je het vermogen of misbruik je het.
Groetjes,
Sytzecat
Sytzecat
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, wat je schrijft. Bij een calculerende ondernemer telt rendement en, in de klasse tot 15 ton zijn bijna alle machines in Nederland uitgerust me een snelwissel, zonder deze snelwissel haalt een machine al snel 10 % meer rendement, en geeft zo'n test al gauw een vertekend beeld.sytzecat schreef:Hallo,
mannen, ik weet niet waar jullie je druk om gaat maken, de ene wel een snelwissel de andere niet?
de leveranciers zijn door Bouwmachines en ABOMA uitgenodigd voor zo'n test, iedereen wist wat er ging gebeuren, als je dan niet beslagen op het ijs komt, dan doe je iets niet goed, de concurentie slaapt namelijk niet.
Er waren ook machine leveranciers welke een monteur hadden genomen om deze test te doen, fout, je moet een top machinist aantrekken voor zo'n test, die man kan de machine maken en breken.
Conclusie, je moet alles optimaal hebben om optimaal te kunnen gaan scooren, en bij de multitest van Bouwmachines had bij de wiellaadschoppen tot 15 ton Volvo of kuiken de troef in handen.
Dat wil niet zeggen dat andere machines meer brandstof verbruiken in de praktijk, het is puur hoe ga je met de machine om gebruik je het vermogen of misbruik je het.
Groetjes,
Sytzecat
So baut man Radlader
-
- Starter
- Berichten: 636
- Lid geworden op: wo 30 nov, 2005 9:04
- Locatie: Uden
Hydraulische aandrijving staat niet alleen voor Liebherr ook Komatsu is er mee begonnen en mischien volgen er nog wel meer. Na de Bauma zullen we het weten. Maar brandstofverbruik ligt in de handen of liever gezegd in de voet van de machinist. Ik maak het gewoon dagelijks mee dat schrik niet, dat er een verschil in zit van 35 % meer of minder bij, let wel de zelfde productie. En heren dit zijn gewoon feiten omdat we Hitachi machines vanaf internet geheel kunnen uitlezen. We kunnen uit de informatie zo zeggen welke macinist welke dag heeft gedraaid.
Alleen zullen veel ondernemers moeten wennen dat een Trier 3 meer verbruikt als een oude machine, en dat men de EN 590 of Traxx dieselolie MOET tanken.
Maar laten we er anders een apart topic van maken want dit is zo niet meer terug te vinden.
Alleen zullen veel ondernemers moeten wennen dat een Trier 3 meer verbruikt als een oude machine, en dat men de EN 590 of Traxx dieselolie MOET tanken.
Maar laten we er anders een apart topic van maken want dit is zo niet meer terug te vinden.
Kijk eens op http://www.pon-cat.com/rental
- william brooymans
- Forumlid
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
- Locatie: Nieuw-vossemeer
kleine reactie op de multitest: waarom denk je dat bouwmachines op de kranentest van 2006 via verachtert een bak had geregeld en waar ze allemaal een laadproef mee moesten doen. dan weet je zeker dat iedereen een snelwissel heeft plus een evengrote bak komt het alleen bij de machine en de machinist aan.