Hitachi ZX890 - KMC 1200
Advertentie post before
Hitachi ZX890 - KMC 1200
Ik mis nog een stukje Hollands glorie, we zijn er niet voor niets vier, vijf maand keidruk mee geweest om m op de Bauma te krijgen:
https://www.bouwmachines.nl/branche/art ... d-10144784
Er staat Kteg (Kiesel technologie entwicklung gesellschaft) op, omdat Hitachi met de Duitse importeur Kiesel een deal heeft, waardoor alle Hitachi specials onder het KTEG label in de markt komen. Echter het is een puur Nederlandse ontwikkeling.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BE8Wc96_x2Y[/youtube]
Opmerking gehoord op locatie: "Dit is een stabiele sloopgiek, het is net een specht, je kunt zelfs zonder schaar de silo naar beneden tikken"
https://www.bouwmachines.nl/branche/art ... d-10144784
Er staat Kteg (Kiesel technologie entwicklung gesellschaft) op, omdat Hitachi met de Duitse importeur Kiesel een deal heeft, waardoor alle Hitachi specials onder het KTEG label in de markt komen. Echter het is een puur Nederlandse ontwikkeling.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BE8Wc96_x2Y[/youtube]
Opmerking gehoord op locatie: "Dit is een stabiele sloopgiek, het is net een specht, je kunt zelfs zonder schaar de silo naar beneden tikken"
Laatst gewijzigd door Sjanzo op wo 30 okt, 2019 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Hier wat fotos van de afbouw voor transport:
Pennen (diameter 180mm) hydraulisch gelost
Met het hulpstuk wordt net naast het zwaartepunt aangegrepen, zodat de rups loskantelt
1 rups staat op een dieplader
Pennen (diameter 180mm) hydraulisch gelost
Met het hulpstuk wordt net naast het zwaartepunt aangegrepen, zodat de rups loskantelt
1 rups staat op een dieplader
Laatst gewijzigd door Sjanzo op wo 30 okt, 2019 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Proudly built in Coever'n
Zo, een 180 tons machine, binnen 3.50 transportbreedte en 67 ton. Op een diepbed blijft ie onder de 4 meter, op een semi blijft ie onder de 100 ton treingewicht.
Omdat er geen uitschuifsysteem op zit, zit nergens speling op: Immers de mm ruimte op de onderwagen, is al gauw 10cm zwabber op 51m penhoogte: Om op 51 meter penhoogte exact te kunnen positioneren, is stijfheid van de onderwagen belangrijk.
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Niet geheel correct, er worden nog steeds in Europa andere machines en specials gebouwd. En dat is geheel buiten KTEG om. Zeker niet alle Hitachi specials zijn KTEG machines. Alleen Kiesel wil OilQuick op bijvoorbeeld (telescopische) sloopgieken hebben. En dat is hun patent. En daar staat Hitachi nu achter en heet KTEG. En hier in Nederland kun je gewoon met je Hitachi naar een bedrijf als Beco of Kocurek of Pladdet gaan voor ombouw en is geen KTEG.
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Wat je zegt klopt letterlijk: als jij met JOUW hitachi naar een derde partij gaat, ben je daar uiteraard vrij in, als die partij garant wil staan dat zn werk voldoet aan de Machinerichtlijn. Maar wil je bij Hitachi een complete sloopmachine met fabrieksgarantie kopen, krijg je een Kteg. HCME heeft namelijk de hal waar de specials gebouwd werden, in gebruik genomen om meer mini/midi t/m 8 ton te kunnen bouwen, dus geen eigen HRD lijn meer. Daarom de joint venture met Kiesel.
De machines met Cat compomenten die op een nieuw STC chassis gebouwd zijn, komen wel onder de naam STC in de markt.
De machines met Cat compomenten die op een nieuw STC chassis gebouwd zijn, komen wel onder de naam STC in de markt.
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Niet waar dat Hitachi geen eigen HRD lijn meer heeft. Zo is er nog altijd altijd een Hitachi ZX 350-6 met sloopgiek en zal ook een Hitachi ZX 490-6 met sloopgiek volgen. Origineel Hitachi en geen ombouw en af fabriek leverbaar.
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Ik ga me niet in dit soort 'discussies' mengen. Ik vind het gaaf dat je dit soort foto's kunt en wilt posten van een interessant stuk techniek.
Als je er meer hebt, houd ik me zeker aanbevolen.
Dank!
Als je er meer hebt, houd ik me zeker aanbevolen.
Dank!
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
alleen jammer dat de foto,s op z,n kant staan.
- marcel.koenen
- Forumlid
- Berichten: 6940
- Lid geworden op: za 23 mei, 2009 11:15
- Locatie: Brunssum
- Contacteer:
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Toevallig heb ik deze kraan afgelopen voorjaar zien staan op de Bauma
- Bijlagen
-
- bauma2019.jpg (151.13 KiB) 2806 keer bekeken
Re: Hitachi ZX890 - KMC 1200
Dat is de KMC 1600, een opgefokte EX1200.marcel.koenen schreef: ↑vr 1 nov, 2019 12:10 Toevallig heb ik deze kraan afgelopen voorjaar zien staan op de Bauma
De KMC1200 is een 890 op custom chassis, zwaarder uitgevoerd als een standaard EX1200