Holland - Loader in Holland

Alle overige Caterpillar machines kunnen hier besproken worden
Advertentie post before
Gebruikersavatar
liebherr-man
Starter
Berichten: 899
Lid geworden op: wo 16 mei, 2007 20:28
Locatie: werkendam

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door liebherr-man »

We hebben het hier over een firma die over heel de wereld heen werk maakt .
Waarom zouden ze hem niet nergens anders in kunnen zetten ?
Hier op eigen werk en in de buurt van de constructeur testen en afstellen zodat ze gelijk op eventueel een ander werk volgas los kunnen gaan .
Lijkt mij wel logisch.
Dè zeede gai ja !!

CAT 385
Forumlid
Berichten: 1505
Lid geworden op: za 30 okt, 2004 10:31
Locatie: Temse - België

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door CAT 385 »

liebherr-man schreef:We hebben het hier over een firma die over heel de wereld heen werk maakt .
Waarom zouden ze hem niet nergens anders in kunnen zetten ?
Hier op eigen werk en in de buurt van de constructeur testen en afstellen zodat ze gelijk op eventueel een ander werk volgas los kunnen gaan .
Lijkt mij wel logisch.
Zo is het :leuk
CAT 323 Next Gen @ BO grondwerken

Gebruikersavatar
bull
Forumlid
Berichten: 1420
Lid geworden op: za 16 apr, 2005 20:57
Locatie: venray

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door bull »

Niets mis mee met de machine , is een wonderbaarlijke machine die al enkele jaren bestaat en verder door ontwikkelt is . Zou een mooie machine geweest zijn voor op het maas project . Mijn vraag was dus of de machine hier verder getest werd of dat een of andere aannemer ???
I LOVE BIG OLD STINKY NOISY MACHINES

CAT 385
Forumlid
Berichten: 1505
Lid geworden op: za 30 okt, 2004 10:31
Locatie: Temse - België

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door CAT 385 »

bull schreef:Niets mis mee met de machine , is een wonderbaarlijke machine die al enkele jaren bestaat en verder door ontwikkelt is . Zou een mooie machine geweest zijn voor op het maas project . Mijn vraag was dus of de machine hier verder getest werd of dat een of andere aannemer ???
De Holland loader , is een machine van DEME en word nu getest op een werf van DEME ( de vries en van de wiel ).
Deze machine zal dus wel op de grote werven van DEME worden ingezet . Weet nog wel niet waar , maar dat zullen ze op het hoofdkantoor wel weten .
Voor de lol zullen ze deze machine wel niet gebouwd hebben .
CAT 323 Next Gen @ BO grondwerken

DAJOCAT
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 6 jun, 2008 19:43
Locatie: Harskamp

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door DAJOCAT »

Deze belt-loader of bandlader is niks nieuws.

Zoals Bart al opmerkte bestond het al in de elevating grader , een motorgrader met zijwaartse laadband om grond zijwaarts op een rug te zetten of karren te laden . Dat werd al gedaan in de 30-er jaren in België bij de aanleg van het Albertkanaal.

Ik heb in de 60-er jaren meegeholpen met de aanleg van snelwegen door België . Op een werk hadden we 2 beltloaders van het merk Euclid . Deze werden getrokken door een D8H van 235 pk . De band had een eigen motor . De productie was enorm : een ton per seconde , oftewel 60 ton in 1 minuut . En dat met samen 500 pk . Als ik dan nu die Holland loader zie met dik 1000 pk en "slechts" 80 ton per minuut , dan lijkt me dat dat beter kan .

De Euclids werden gebruikt om onderlossers te laden , ook van Euclid .
Ik hoop dat die D9 machinist (die ook de band moet bedienen) goed oplet . Wat gebeurt er als een dumper de lader niet kan volgen ? B.v. slippen , verzakt raken enz. Ik hoop dat die dumper dan een goede FOPS cabine heeft .
Ik heb de gevolgen eens gezien . Na dat incident kwam er bij twijfelgevallen een dozer achter de onderlosser tijdens het laden om er zeker van te zijn dat dit niet nog eens zou gebeuren .
Let eens op de cabine van de bandmachinist , ja wel met een gaskacheltje!

Beltloaders zijn hier totaal onbekend maar wereldwijd waren/zijn er meer dan 30 fabrikanten .
Bijlagen
beltloader Euclid .jpg
beltloader Euclid .jpg (152.69 KiB) 4619 keer bekeken

Gebruikersavatar
Super Roel
Starter
Berichten: 157
Lid geworden op: do 28 dec, 2006 20:39
Locatie: Koedijk

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door Super Roel »

Ik heb nog een foto van een Holland loader gebouwd door Acco in Italië .
Bijlagen
Acco Holland loader.jpg
Acco Holland loader.jpg (132.55 KiB) 4364 keer bekeken
Met vriendelijke groet ,Roel

Gebruikersavatar
TheCatMan
Starter
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 26 mei, 2010 12:09
Locatie: Gemert

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door TheCatMan »

De Holland Loader werd oorspronkelijk ontworpen en gebouwd door Francis "Mike" Holland. Na het gebruik van een Fresno schraper en een vier-up team op de ranch van de familie in de buurt van Billings, Mont., Terwijl op de middelbare school, zette hij zich aan de taak van het vinden van een meer efficiënte manier om de aarde bewegen. Hij werd uiteindelijk een aannemer; vestigde hij zich op Euclides BV reizen riem laders om de graven te doen, en een vloot van schrapers en onderkant dump trucks als vervoerders.

De BV's worden gebruikt door Holland ervaren een verscheidenheid van problemen die hun prestaties, efficiëntie en betrouwbaarheid gehinderd, dus hij begonnen met de ontwikkeling van een lader van zijn eigen. Ter verbetering van het ontwerp van de BV, gebruikt hij een 72-inch transporteur tegenover 54 centimeter op de BV, een verminderde helling en schonere stroom van materiaal naar en van de transporteur om verstopping te elimineren. De BV is op crawlers gemonteerd en trok achter een of twee grote bulldozers, maar Holland geëlimineerd de kosten en inefficiëntie van dit ontwerp door het hebben van zijn loader direct gemonteerd op trekkers voor-en achterschip.

Een van de eerste grote toepassingen van Holland laders was in Perris Dam in het zuiden van Californië, waar in 1972 en 1973 vier van de grote installaties geladen uit 75.000 tot 120.000 kubieke meter van de bank van materiaal per dag. Hoewel een aantal ontwerp problemen opgedoken tijdens dit project, de aanvraag was een succes na de problemen werden verholpen, en Holland laders zijn gebruikt rond de wereld in de jaren na.

Voortgestuwd door een paar Cat D9s of D10S, Nederlands grootste modellen van vandaag zijn in staat om het laden van 180-tons vrachtauto's in minder dan een minuut. Maar voor al hun enorme omvang, kracht en productiviteit, deze enorme machines zijn precies hetzelfde in concept als de paard-aangedreven verheffen grader.

Zoals de Holland lader, werd de stijgende sorteerder opgevat als middel afgraven bankmateriaal en laden in een voertuig bewegen langs de lader zo efficiënt mogelijk. Terwijl verheffen klassers kwam in algemeen gebruik in de late jaren 1800, de vroegste verheffen grader bekend dat deze auteur was de "noodlanding ploeg," gepatenteerd in 1854 door John Lyon van Harrisburg, Iowa.

Hoewel sommige machines zijn echt nieuw qua concept, kan het grootste deel van wat we zien op de projecten van vandaag direct of indirect terug te voeren op de machines van lang geleden.

Gebruikersavatar
bvvoorst
Forumlid
Berichten: 1829
Lid geworden op: di 25 mar, 2008 19:23
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door bvvoorst »

Lang leve Google-translate... (ch)
Veni Vidi Excavati

Gebruikersavatar
service man
Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
Berichten: 11829
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
Locatie: Heerde

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door service man »

bvvoorst schreef:Lang leve Google-translate... (ch)
ja het is lekker duidelijk :D
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken

hermenj
Forumlid
Berichten: 2071
Lid geworden op: ma 12 apr, 2010 15:12
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Holland - Loader in Holland

Bericht door hermenj »

Ach met een beetje fantasie kom je er wel (Y) Maar we hebben wel een stuk extra informatie.
ie heurt wel goed, maar ie luustert slecht

Plaats reactie

Terug naar “Overige”