Caterpillar 966 K XE

Post hier alles over de Caterpillar Laadschoppen
Advertentie post before
Gebruikersavatar
cat-king
Starter
Berichten: 281
Lid geworden op: do 7 mei, 2009 19:34
Locatie: Lierop

Caterpillar 966 K XE

Bericht door cat-king »

Afgelopen week is er bij Van de Noort Dongen de nieuwe 966K XE geleverd.
Machine is voorzien van split-power traploze transmissie waarmee een extra brandstofbesparing volgt t.o.v. de 966K standaard.
De machine is gekomen ter vervanging van de 966G II.
Bijlagen
Foto 1.
Foto 1.
Van de Noort Dongen (1).jpg (86.32 KiB) 4917 keer bekeken

Gebruikersavatar
cat-king
Starter
Berichten: 281
Lid geworden op: do 7 mei, 2009 19:34
Locatie: Lierop

Re: 966K XE

Bericht door cat-king »

Foto 2.
Bijlagen
Foto 2.
Foto 2.
Van de Noort Dongen (2).jpg (118.73 KiB) 4916 keer bekeken

Gebruikersavatar
cat-king
Starter
Berichten: 281
Lid geworden op: do 7 mei, 2009 19:34
Locatie: Lierop

Re: 966K XE

Bericht door cat-king »

Foto 3.
Bijlagen
Foto 3.
Foto 3.
Van de Noort Dongen (3).jpg (95.06 KiB) 4916 keer bekeken

w-tec450
Starter
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 16 mei, 2012 15:58

Re: 966K XE

Bericht door w-tec450 »

Zo te zien zal de XE het op deze relatief harde ondergrond goed doen. Echter niet in elk geval zal de XE de betere keus zijn, bij onze test was de 'gewone' 966k zuiniger. Dit komt hoofdzakelijk omdat de wielen van de XE te snel doorslippen op zachte ondergrond en zo te veel vermogen word weg-geknepen, wat weer resulteert in het niet volledig kunnen vullen van de bak.

karel kras
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30

Re: 966K XE

Bericht door karel kras »

w-tec450 schreef:Zo te zien zal de XE het op deze relatief harde ondergrond goed doen. Echter niet in elk geval zal de XE de betere keus zijn, bij onze test was de 'gewone' 966k zuiniger. Dit komt hoofdzakelijk omdat de wielen van de XE te snel doorslippen op zachte ondergrond en zo te veel vermogen word weg-geknepen, wat weer resulteert in het niet volledig kunnen vullen van de bak.
doorslippen? dan moet je je banden af laten lopen! probleem opgelost.
klagen over teveel trekkracht heel apart!

Catman uut Dalfsen
Forumlid
Berichten: 1086
Lid geworden op: za 31 mar, 2007 17:55
Locatie: dalfsen
Contacteer:

Re: Caterpillar 966 K XE

Bericht door Catman uut Dalfsen »

Heb je het gemidelde brandstof verbruik ook al gemeten??,
Only a cat understand my!

Gebruikersavatar
cat-king
Starter
Berichten: 281
Lid geworden op: do 7 mei, 2009 19:34
Locatie: Lierop

Re: Caterpillar 966 K XE

Bericht door cat-king »

Gemiddelde verbruik staat momenteel op 12,3 liter/uur.

karel kras
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30

Re: Caterpillar 966 K XE

Bericht door karel kras »

cat-king schreef:Gemiddelde verbruik staat momenteel op 12,3 liter/uur.
wat doe je er dan mee?uit je neus vreten zeker ik had met die 928H al dik 25 liter nodig in het natte zand.
had ik hem wel toen hij net nieuw was op laten schroeven en toen trok hij ook,daarvoor was hij nog geen kwartje waard maar dan verbruikt hij ook niks.

w-tec450
Starter
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 16 mei, 2012 15:58

Re: Caterpillar 966 K XE

Bericht door w-tec450 »

@ Karel kras, het grote probleem in onze ondergrond(zilverzand) is, zodra je wielen ook maar het geringste doorslippen is de structuur kapot waardoor je niet meer uit de berg komt. Toen de XE bij ons op proef geweest is, kwam ook meteen een instructeur van PON mee. Hij heeft het koppel aan de wielen gereduceerd tot 60 % (70% en meer resulteerde in slip) hiermee was het in veel gevallen onmogelijk om de bak volledig te vullen. Bij onze huidige 'gewone' K-serie vullen we de bak in de 2e versnelling hiermee hebben we net voldoende trekkracht om geen wielslip te krijgen en toch kunnen we zo een goede 9 á 9,5 ton pakken in één bak.

Cat zelf weet ook dat de XE niet in alle omstandigheden beter/efficiënter zal functioneren, daarom behouden ze naast de XE ook de versie met de 'Powershift' reductiebak.

Wat verbruik betreft, de H-serie deed in onze omstandigheden 33liter/uur, de gewone K-serie 27,6liter/uur en de XE 29,5 liter/uur

karel kras
Starter
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30

Re: Caterpillar 966 K XE

Bericht door karel kras »

w-tec450 schreef:@ Karel kras, het grote probleem in onze ondergrond(zilverzand) is, zodra je wielen ook maar het geringste doorslippen is de structuur kapot waardoor je niet meer uit de berg komt. Toen de XE bij ons op proef geweest is, kwam ook meteen een instructeur van PON mee. Hij heeft het koppel aan de wielen gereduceerd tot 60 % (70% en meer resulteerde in slip) hiermee was het in veel gevallen onmogelijk om de bak volledig te vullen. Bij onze huidige 'gewone' K-serie vullen we de bak in de 2e versnelling hiermee hebben we net voldoende trekkracht om geen wielslip te krijgen en toch kunnen we zo een goede 9 á 9,5 ton pakken in één bak.

Cat zelf weet ook dat de XE niet in alle omstandigheden beter/efficiënter zal functioneren, daarom behouden ze naast de XE ook de versie met de 'Powershift' reductiebak.

Wat verbruik betreft, de H-serie deed in onze omstandigheden 33liter/uur, de gewone K-serie 27,6liter/uur en de XE 29,5 liter/uur
wat is dat toch voor gelul met je wielslip,ze hebben bij jullie toch geen machinisten met een houten been?
je kan toch je gaspedaal los laten? en wat die structuur betreft laat dan die banden aflopen,maar ach neem vooral van niemand iets aan.

Plaats reactie

Terug naar “Laadschoppen”