Caterpillar 966 K XE
Advertentie post before
Caterpillar 966 K XE
Afgelopen week is er bij Van de Noort Dongen de nieuwe 966K XE geleverd.
Machine is voorzien van split-power traploze transmissie waarmee een extra brandstofbesparing volgt t.o.v. de 966K standaard.
De machine is gekomen ter vervanging van de 966G II.
Machine is voorzien van split-power traploze transmissie waarmee een extra brandstofbesparing volgt t.o.v. de 966K standaard.
De machine is gekomen ter vervanging van de 966G II.
- Bijlagen
-
- Foto 1.
- Van de Noort Dongen (1).jpg (86.32 KiB) 4934 keer bekeken
Re: 966K XE
Zo te zien zal de XE het op deze relatief harde ondergrond goed doen. Echter niet in elk geval zal de XE de betere keus zijn, bij onze test was de 'gewone' 966k zuiniger. Dit komt hoofdzakelijk omdat de wielen van de XE te snel doorslippen op zachte ondergrond en zo te veel vermogen word weg-geknepen, wat weer resulteert in het niet volledig kunnen vullen van de bak.
-
- Starter
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30
Re: 966K XE
doorslippen? dan moet je je banden af laten lopen! probleem opgelost.w-tec450 schreef:Zo te zien zal de XE het op deze relatief harde ondergrond goed doen. Echter niet in elk geval zal de XE de betere keus zijn, bij onze test was de 'gewone' 966k zuiniger. Dit komt hoofdzakelijk omdat de wielen van de XE te snel doorslippen op zachte ondergrond en zo te veel vermogen word weg-geknepen, wat weer resulteert in het niet volledig kunnen vullen van de bak.
klagen over teveel trekkracht heel apart!
-
- Forumlid
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: za 31 mar, 2007 17:55
- Locatie: dalfsen
- Contacteer:
Re: Caterpillar 966 K XE
Heb je het gemidelde brandstof verbruik ook al gemeten??,
Only a cat understand my!
Re: Caterpillar 966 K XE
Gemiddelde verbruik staat momenteel op 12,3 liter/uur.
-
- Starter
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30
Re: Caterpillar 966 K XE
wat doe je er dan mee?uit je neus vreten zeker ik had met die 928H al dik 25 liter nodig in het natte zand.cat-king schreef:Gemiddelde verbruik staat momenteel op 12,3 liter/uur.
had ik hem wel toen hij net nieuw was op laten schroeven en toen trok hij ook,daarvoor was hij nog geen kwartje waard maar dan verbruikt hij ook niks.
Re: Caterpillar 966 K XE
@ Karel kras, het grote probleem in onze ondergrond(zilverzand) is, zodra je wielen ook maar het geringste doorslippen is de structuur kapot waardoor je niet meer uit de berg komt. Toen de XE bij ons op proef geweest is, kwam ook meteen een instructeur van PON mee. Hij heeft het koppel aan de wielen gereduceerd tot 60 % (70% en meer resulteerde in slip) hiermee was het in veel gevallen onmogelijk om de bak volledig te vullen. Bij onze huidige 'gewone' K-serie vullen we de bak in de 2e versnelling hiermee hebben we net voldoende trekkracht om geen wielslip te krijgen en toch kunnen we zo een goede 9 á 9,5 ton pakken in één bak.
Cat zelf weet ook dat de XE niet in alle omstandigheden beter/efficiënter zal functioneren, daarom behouden ze naast de XE ook de versie met de 'Powershift' reductiebak.
Wat verbruik betreft, de H-serie deed in onze omstandigheden 33liter/uur, de gewone K-serie 27,6liter/uur en de XE 29,5 liter/uur
Cat zelf weet ook dat de XE niet in alle omstandigheden beter/efficiënter zal functioneren, daarom behouden ze naast de XE ook de versie met de 'Powershift' reductiebak.
Wat verbruik betreft, de H-serie deed in onze omstandigheden 33liter/uur, de gewone K-serie 27,6liter/uur en de XE 29,5 liter/uur
-
- Starter
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2010 19:30
Re: Caterpillar 966 K XE
wat is dat toch voor gelul met je wielslip,ze hebben bij jullie toch geen machinisten met een houten been?w-tec450 schreef:@ Karel kras, het grote probleem in onze ondergrond(zilverzand) is, zodra je wielen ook maar het geringste doorslippen is de structuur kapot waardoor je niet meer uit de berg komt. Toen de XE bij ons op proef geweest is, kwam ook meteen een instructeur van PON mee. Hij heeft het koppel aan de wielen gereduceerd tot 60 % (70% en meer resulteerde in slip) hiermee was het in veel gevallen onmogelijk om de bak volledig te vullen. Bij onze huidige 'gewone' K-serie vullen we de bak in de 2e versnelling hiermee hebben we net voldoende trekkracht om geen wielslip te krijgen en toch kunnen we zo een goede 9 á 9,5 ton pakken in één bak.
Cat zelf weet ook dat de XE niet in alle omstandigheden beter/efficiënter zal functioneren, daarom behouden ze naast de XE ook de versie met de 'Powershift' reductiebak.
Wat verbruik betreft, de H-serie deed in onze omstandigheden 33liter/uur, de gewone K-serie 27,6liter/uur en de XE 29,5 liter/uur
je kan toch je gaspedaal los laten? en wat die structuur betreft laat dan die banden aflopen,maar ach neem vooral van niemand iets aan.