Rototilt, Powertilt of rotator...
Moderator: Paul
Advertentie post before
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
De kranen staan in de verhuur, dus alle voorkomende werkzaamheden die je maar kunt bedenken. Gaande van koffer trekken, puin zeven, lichte opbraakwerkzaamheden, grondverzet, etc...
De problemen die zich voordoen zijn overmatige slijtage (van voornamelijk het rotatiegedeelte) als breuk. Denk hierbij dan aan wormwielen die kapot gaan, maar ook de snelkoppeling die ineens afbreekt van de tiltrotator, een gebroken cilinder en diverse lekkages.
Het komt bij verschillende tiltrotators voor, dus geen uitzonderlijke gevallen.
De problemen die zich voordoen zijn overmatige slijtage (van voornamelijk het rotatiegedeelte) als breuk. Denk hierbij dan aan wormwielen die kapot gaan, maar ook de snelkoppeling die ineens afbreekt van de tiltrotator, een gebroken cilinder en diverse lekkages.
Het komt bij verschillende tiltrotators voor, dus geen uitzonderlijke gevallen.
L'enfer, c'est les autres
- Henk Wijnholds
- Starter
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 1 feb, 2014 22:17
- Locatie: Het leukste dorp van Drenthe, Annen!
- Contacteer:
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
De RT40 is vaak verkocht aan te zware machines omdat hij wat lichter en goedkoper is dan een RT60. Denk niet dat de 40 slecht is maar je zou 'm niet aan een kraan zwaarder dan 12 of 13 ton moeten hangen.
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Dat argument had ik natuurlijk wel een beetje verwacht. Als je al producent aangeeft dat jouw product geschikt is voor kranen tot en met 15 ton dan moet je dat ook gewoon kunnen waar maken en niet achteraf vertellen dat je eigenlijk toch maar een type zwaarder had moeten nemen. Nu kun je van een Hitachi veel zeggen maar krachtpatsers zijn het niet, dus ik vraag me dan wel een beetje af wat er zou gebeuren als je de rt40 aan, bijvoorbeeld, een 14 tons Liebherr hangt. Daarbij hebben we de rt60 ook maar die hangt dan aan de Hitachi 170. Het verschil is behoorlijk. Een 170 kan hem hebben maar voor een 140 is dat dus echt niet geschikt wegens te groot, te zwaar en te lomp.
L'enfer, c'est les autres
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Al nagedacht over een andere snelwissel zoals een S60 wig/wig?
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had...
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Ik snap niet echt wat je bedoeld, leg eens uit?
L'enfer, c'est les autres
- Roger van Nispen
- Forumlid
- Berichten: 6842
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
- Locatie: Geleen
- Contacteer:
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Met S60 bedoelt hij de 'Zweedse' snelwissel, die met dubbele ophanging net zo hoog is als een DKS met vaste ophanging boven en wig aan de onderzijde (zoals jullie nu hebben). In Nederland zijn er bedrijven die langzaam overgaan naar de S-snelwissel, omdat deze lichter, lager en korter is. Ook is de ophanging op de bakken eenvoudiger.
Jullie Indexator RT40's van Eurosteel, zijn nu vervangen door de R4/R5. Deze zijn op een aantal punten veranderd, dus deze kun je niet 1 op 1 vergelijken. Zelf heb ik goede ervaringen met Engcon, maar uit de markt hoor ik ook goede ervaringen met Steelwrist.
Daarnaast is er nog altijd de vraag: hoe word er mee omgegaan? Want ook met 'licht werk' kan ik iets kapot maken als ik goed mee om ga. Vaak gaat iets kapot uit een combinatie van factoren, en daarom is het moeilijk te beoordelen waardoor iets gebeurt!
Jullie Indexator RT40's van Eurosteel, zijn nu vervangen door de R4/R5. Deze zijn op een aantal punten veranderd, dus deze kun je niet 1 op 1 vergelijken. Zelf heb ik goede ervaringen met Engcon, maar uit de markt hoor ik ook goede ervaringen met Steelwrist.
Daarnaast is er nog altijd de vraag: hoe word er mee omgegaan? Want ook met 'licht werk' kan ik iets kapot maken als ik goed mee om ga. Vaak gaat iets kapot uit een combinatie van factoren, en daarom is het moeilijk te beoordelen waardoor iets gebeurt!
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Klinkt interessant, maar ik heb er niet echt een beeld van. Iemand foto's?
L'enfer, c'est les autres
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Foto's zijn van elm Bleiswijk gemaakt door Olivier van Det.
Deze Engcon EC219 is uitgevoerd met grijper, als je zonder hebt dan is de opbouwhoogte met een los draaikantelstuk en met dubbele s60 snelwissel net zo hoog als een vast draaikantelstuk met cw snelwissel.
Voordeel hier van is dat hij er makkelijk afgehaald kan worden bij sloopwerk of dergelijke. Het gewicht van de van de s60 snelwissel is iets meer als 100 kg lichter als een cw.
Deze Engcon EC219 is uitgevoerd met grijper, als je zonder hebt dan is de opbouwhoogte met een los draaikantelstuk en met dubbele s60 snelwissel net zo hoog als een vast draaikantelstuk met cw snelwissel.
Voordeel hier van is dat hij er makkelijk afgehaald kan worden bij sloopwerk of dergelijke. Het gewicht van de van de s60 snelwissel is iets meer als 100 kg lichter als een cw.
- Bijlagen
-
- IMG_0462.JPG (394.26 KiB) 2773 keer bekeken
`t is zeker weer ff niet anders
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Foto 2
- Bijlagen
-
- IMG_0461.JPG (647.4 KiB) 2773 keer bekeken
`t is zeker weer ff niet anders
Re: Rototilt, Powertilt of rotator...
Foto 3
- Bijlagen
-
- IMG_0463.JPG (607.3 KiB) 2774 keer bekeken
`t is zeker weer ff niet anders