Verdichtingswiel

Post hier alle bijzonderheden over aanbouwdelen aan bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
etec smurf
Forumlid
Berichten: 1054
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
Locatie: alblasserdam

Re: Verdichtingswiel

Bericht door etec smurf »

Persoonlijk heb ik geen idee van de prijzen van een trilplaat, of dat wiel of welk verdichtings apparaat dan ook.
Maar een trilplaat heb je al een mannetje nodig, gasolie + onderhoud.
Maar als ik dan weer naar het wiel kijk, dat zal ook gesmeerd moeten worden( niet dat dat zo'n ramp is) en ik heb af en toe al moeite om mijn bakken mee te nemen, hoe wil ik dan dat ding er nog eens bij nemen?

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Re: Verdichtingswiel

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

etec smurf schreef:Persoonlijk heb ik geen idee van de prijzen van een trilplaat, of dat wiel of welk verdichtings apparaat dan ook.
Maar een trilplaat heb je al een mannetje nodig, gasolie + onderhoud.
Maar als ik dan weer naar het wiel kijk, dat zal ook gesmeerd moeten worden( niet dat dat zo'n ramp is) en ik heb af en toe al moeite om mijn bakken mee te nemen, hoe wil ik dan dat ding er nog eens bij nemen?

Een verdichtingswiel van STEHR is onderhoudsvrij!!
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
etec smurf
Forumlid
Berichten: 1054
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
Locatie: alblasserdam

Re: Verdichtingswiel

Bericht door etec smurf »

Oke, maar dan nog het probleem, hoe neem ik hem overal mee naartoe?

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Verdichtingswiel

Bericht door Bart »

etec smurf schreef:Oke, maar dan nog het probleem, hoe neem ik hem overal mee naartoe?
Etec-smurf, wees creatief! :) Als je met een trekker + wagen rijdt, is er dan nog ruimte voor op de wagen of op de dissel? Zo ja, even een bokje/houder in elkaar lassen waar dit wiel op kan staan. Geen ruimte? Geen nood, dan mee tussen de rupsen van de kraan en deze met een ketting eraf takelen voor je van de wagen gaat. (Y)
Ben je het wiel een lange tijd niet nodig? Dan kun je deze aan de zaak liggen, in geval van nood moet je werkgever dan maar met de aanhangwagen op pad om het wiel te brengen.

Etcetera, etcetera. Wij hoeven hier echt niet álles te verzinnen, een beetje machinist kan dat heus wel zelf. :) Het komt goed!
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
oxbow
Starter
Berichten: 650
Lid geworden op: ma 1 mei, 2006 17:20
Locatie: geel

Re: Verdichtingswiel

Bericht door oxbow »

Bart schreef:
etec smurf schreef:Oke, maar dan nog het probleem, hoe neem ik hem overal mee naartoe?
ik rij vrijwel het hele jaar rond met een aanhanger achter de bus, en daar ligt altijd wel een crusher of puinriek of sorteergrijper of trilblok op, als je veel varierend werk heb ontkom je er moeilijk aan, en de diepladers zijn zonder 5 ton werktools meestal al genoeg geladen. en eenmaal klaar ermee heb ik al die zooi ook niet graag in de weg liggen op de werf ,of zitten ze op een andere werf er al op te wachten.

Gebruikersavatar
etec smurf
Forumlid
Berichten: 1054
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
Locatie: alblasserdam

Re: Verdichtingswiel

Bericht door etec smurf »

Bart schreef:
etec smurf schreef:Oke, maar dan nog het probleem, hoe neem ik hem overal mee naartoe?
Etec-smurf, wees creatief! :) Als je met een trekker + wagen rijdt, is er dan nog ruimte voor op de wagen of op de dissel? Zo ja, even een bokje/houder in elkaar lassen waar dit wiel op kan staan. Geen ruimte? Geen nood, dan mee tussen de rupsen van de kraan en deze met een ketting eraf takelen voor je van de wagen gaat. (Y)
Ben je het wiel een lange tijd niet nodig? Dan kun je deze aan de zaak liggen, in geval van nood moet je werkgever dan maar met de aanhangwagen op pad om het wiel te brengen.

Etcetera, etcetera. Wij hoeven hier echt niet álles te verzinnen, een beetje machinist kan dat heus wel zelf. :) Het komt goed!

Bart, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel op het werk zelf.
Ik zet mijn kraan altijd bij de keet neer tegen vandalisme, ik bedoel dus, hoe neem ik hem mee van de plek waar ik het start, naar de plek waar ik graven,verdichten enzovoorts.
Natuurlijk zal er heus wel een oplossing zijn, maar ik was benieuwd hoe {zaxis-hitachi 135 us} dat doet (Y)

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Verdichtingswiel

Bericht door Bart »

Had dat dan gezegd man, dat je op het werk bedoelde i.p.v. werk naar werk. :D Scheelde mij weer een stuk schrijven. :D
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Re: Verdichtingswiel

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

Wel wij gebruiken het verdichtingswiel alleen maar bij het aanvullen van nieuw te leggen rioleringen of het dempen van grachten. Dus dan heb ik alleen mijn retrobak(voor het opkuisen als ik aangevuld heb), een bak van 80cm of 100cm(afhankelijk van de sleuf, om dicht te gooien) en het verdichtingswiel bij me. En de machine blijft bij ons toch altijd staan waar we eindigen savonds dus moet ik mij niet verplaatsen s'morgens of s'avonds. Maar in mijn geval als ik mij zou moeten verplaatsen s'morgens en s'avonds dan hang ik mijn retrobak aan de kraan en het verdichtingswiel en de bak van 80 of 100 gewoon aan het mes van de bak en rij je naar de plaats waar je moet zijn.

Als op een werk bezig bent neem je toch niet al je bakken die je hebt bij die kraan overal mee naartoe, alleen deze die je nodig hebt en de andere laat je op een centraal punt op de werf liggen. :)
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
etec smurf
Forumlid
Berichten: 1054
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
Locatie: alblasserdam

Re: Verdichtingswiel

Bericht door etec smurf »

Oke op die manier. Dan snap ik het. Ik neem 9 van de 10 keer 2 bakken mee aan de oren, mijn 30 cm bak laat ik meestal liggen. Maar als ik bijv. kolkleidingen moet leggen, heb ik al mijn bakken bij.

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Verdichtingswiel

Bericht door Roger van Nispen »

Vandaag heb ik eens zelf ons eigen Stehr 900 kg wegende verdichtingswiel gebruikt voor het verdichten van grond achter keerwanden. Ik moet zeggen als de grond niet te nat is, gaat dit perfect, als de grond echter te nat is, schuif je met het wiel erover ipv dat het draait, dus dat heb je snel genoeg in de gaten.
In combinatie met een tiltrotator werkt het helemaal mooi, en hoef je niet in lijn te staan van het te verdichten materiaal (Y)

De opdrachtgever was ook onder de indruk van het resulaat, dus wie weet......word vervolgd misschien :mrgreen:
Bijlagen
100_2525.JPG
100_2525.JPG (142.54 KiB) 3516 keer bekeken
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Plaats reactie

Terug naar “Aanbouwdelen”