Verdichtingswiel

Post hier alle bijzonderheden over aanbouwdelen aan bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
acdokter
Starter
Berichten: 46
Lid geworden op: di 25 apr, 2006 19:31
Locatie: Made

Bericht door acdokter »

Foto 3
Bijlagen
Heijmansl900b2.JPG
Heijmansl900b2.JPG (89.07 KiB) 5077 keer bekeken

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

Ik heb van de firma Verhaege een offerte gekregen voor dit verdichtingswiel, maar schrok wel van de prijs. Je moet veel werk voor dit wiel hebben anders loont het zich zeker niet!
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

maar de andere optie,een trilblok is ook wat.Slangen los en vast maken en dr kan vanalles aan kapot of lek.

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

ex455 schreef:maar de andere optie,een trilblok is ook wat.Slangen los en vast maken en dr kan vanalles aan kapot of lek.
Als je het wiel met een trilblok gaat vergelijken denk ik dat het wiel wint. Maar als je het wiel met een trilplaat gaat vergelijken dan wint de trilplaat, want deze is toch op het werk en de man die er achter moet lopen ook. Maar dit is alleen als je weinig (sleuf-) verdichtingswerk heb op jaarbasis.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
ex455
Forumlid
Berichten: 3531
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 12:51
Locatie: oud-gastel

Bericht door ex455 »

En dan zouden ze bij ons zeggen dan kan er een losse man wegblijven.Dan word het alweer anders.Zo'n wiel is trouws ook niet onderhoudsintensief en dr kan toch nie veel aan kapot.Denk niet dat je naar de prijs van het wiel moet kijken maar naar de kosten van de andere optie's.

Gebruikersavatar
Zandstorm
Starter
Berichten: 397
Lid geworden op: do 30 jun, 2005 20:44
Locatie: West-Friesland
Contacteer:

Bericht door Zandstorm »

Iemand wel eens geprobeerd om grond te verdichten met een trilplaat ?
Of zand met een klein beetje grond erin ?

Mij lijkt dit wiel dan ook een perfecte oplossing,alleen in zand zal een trilplaat in het voordeel zijn.

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

The-Cat-Man schreef:
ex455 schreef:maar de andere optie,een trilblok is ook wat.Slangen los en vast maken en dr kan vanalles aan kapot of lek.
Als je het wiel met een trilblok gaat vergelijken denk ik dat het wiel wint. Maar als je het wiel met een trilplaat gaat vergelijken dan wint de trilplaat, want deze is toch op het werk en de man die er achter moet lopen ook. Maar dit is alleen als je weinig (sleuf-) verdichtingswerk heb op jaarbasis.
wat je daar zegt dat kan niet hooor, een trilplaat kost ook veel geld en als je met dat verdichtingswiel werkt moet er niet niemand achterkomen met een trilplaat. En dit wiel is onderhoudsvrij dus kan vele jaren werken zonder problemen wij leggen buizen met 4 man 2 in en kraan 1 in de put en 1 iemand die de buizen aanlegt en de gaten boort voor de huisaansluitingen. en bovendien haal je veel betere proeven me dit wiel of met een trilplaat en bovendien is het ook een gesukkkel met een trilplaat in een sleuf van ongeveer 3m diep. :)
Laatst gewijzigd door zaxis-hitachi 135 us op za 21 okt, 2006 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
Wilco
Beheer van forum & site
Berichten: 5373
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 22:10
Locatie: Brakel
Contacteer:

Bericht door Wilco »

zaxis-hitachi 135 us schreef:wat je daar zegt dat kan niet hooor een trilplaat kost ook veel geld en als met dat verdichtingswiel werkt moet er niet niemand achterkomen met een trilplaat en dit wiel is onderhoudsvrij dus kan vele jaren werken zonder problemen wij leggen buizen met 4 man 2 in en kraan 1 in de put en 1 iemand die de buizen aanlegt en de gaten boort voor de huisaansluitingen en bovendien haal je veel betere proeven me dit wiel of met een trilplaat en boven die nis het ook een gesukkkel met een trilplaat in een sleuf van ongeveer 3m diep :)
Leestekens gebruiken, zou je verhaal al 200% duidelijker maken, probeer het nog eens!

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

Klopt, als je sleuven met grond dicht gooit, ben je met het wiel in het voordeel, dat zeer zeker.
Maar je moet gaan kijk hoe vaak je dit wiel op jaarbasis in kunt zetten. En als ik dan zie dat we maar een aantal weken per jaar een werk hebben met veel riolering dan word het anders. Als er in de sleuf veel huisaansluitingen zitten moet er sowieso iemand met een trilstamper lopen, want met dit wiel krijg je dit ook niet verdicht. Ik kan me voorstellen dat bepaalde bedrijven veel voordeel er aan hebben, maar bij ons helaas niet.
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

The-Cat-Man schreef:Klopt, als je sleuven met grond dicht gooit, ben je met het wiel in het voordeel, dat zeer zeker.
Maar je moet gaan kijk hoe vaak je dit wiel op jaarbasis in kunt zetten. En als ik dan zie dat we maar een aantal weken per jaar een werk hebben met veel riolering dan word het anders. Als er in de sleuf veel huisaansluitingen zitten moet er sowieso iemand met een trilstamper lopen, want met dit wiel krijg je dit ook niet verdicht. Ik kan me voorstellen dat bepaalde bedrijven veel voordeel er aan hebben, maar bij ons helaas niet.
waar wij doen onze huisaansluitingen anders wij boren het gat en steken een een stuk op van 45 graden en een rechte buis naar boven . en doen het toe en kan dan zo mooi over die buis rijden met men onderstel van men machine en dan kan je wel naast die buis en nadien delven wij dan een sleuf naar het huis en sluiten wij die aan. Als wij buizen leggen doen we dat alleen, en huisaansluitingen volgen dan wel later :)

Maar eigenlijk kan dat wel renderen er is niets van onderhoud aan doen, er hangen geen leidingen aan je kan maar zo gemakkelijk zijn. buiten een trilplaat je moet de man betalen die er mee werkt en de trilplaat de benzine en zo een wiel heeft niets nodig als je hem nodig hebt smijt je hem op je kamion en als je gedaan hebt smijt je hem der terug op en ligt thuis op de koer :Y
Breaking new ground: HITACHI

Plaats reactie

Terug naar “Aanbouwdelen”