Verdichtingswiel

Post hier alle bijzonderheden over aanbouwdelen aan bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Verdichtingswiel

Bericht door Roger van Nispen »

Op de opendag bij Luyckx zag ik dit Rammax verdichtingswiel voor de aanbouw aan graafmachines.
Leveranciers van zo'n verdichtingswielen zijn oa. Rammax en Stehr. Op de Rammax- & Ammann-site is echter niks te vinden van deze verdichtingswielen. Op de Stehr-site en zijn Belgisch/Nederlandse-importeur Verhaeghe echter wel.
Wie van jullie heeft er ervaring met dit soort verdichtingswielen aan graafmachines? Ik kan me voorstellen dat je in klei-houdende grond wel een bepaalde verdichting krijgt, maar in zanderige grond of zand zelf is de verdichting toch laag, of vergis ik me hier mee ?
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
Wopper
Forumlid
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 16:15
Locatie: Posterholt
Contacteer:

Bericht door Wopper »

Een dik jaar geleden was een verkoper van Stehr bij ons op de zaak die kwam kijken of de frees(SBF 22) nog naar wens was,hij moest in Limburg bij 2 gemeente's de rioolput deksel frees demostreren.
Hij had toen ook folders bijzich van het verdichtingwiel.
Dus mijn vraag was toen gelijk hoe en wat over het wiel......
Nou hij zei toen dat het eigenlijk bedoelt was om sleuven te verdichten,en om taluut's waar je niet met een wals of trilplaat bij kunt komen te verdichten.
Dus mijn vraag hoe is de ervaring van de klanten....en hij zei diegene wat hem hebben willem hem niet meer missen.
Maar is al net wat je zegt Roger is echt iets voor kleiachtige grond/zand.


Gr.Wopper 8)
Gr. Wim



Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Re: Verdichtingswiel

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

The-Cat-Man schreef:Op de opendag bij Luyckx zag ik dit Rammax verdichtingswiel voor de aanbouw aan graafmachines.
Leveranciers van zo'n verdichtingswielen zijn oa. Rammax en Stehr. Op de Rammax- & Ammann-site is echter niks te vinden van deze verdichtingswielen. Op de Stehr-site en zijn Belgisch/Nederlandse-importeur Verhaeghe echter wel.
Wie van jullie heeft er ervaring met dit soort verdichtingswielen aan graafmachines? Ik kan me voorstellen dat je in klei-houdende grond wel een bepaalde verdichting krijgt, maar in zanderige grond of zand zelf is de verdichting toch laag, of vergis ik me hier mee ?

ik werk met een wiel van stehr en ben daar zeer tevreden mee is een goede investering je haalt er zeer goede proeven mee en ja kan bovendien de hele tijd verder werken je moet nooit wachten achter iemand met een stamper om dicht te smijten van de sleuven
Bijlagen
56456456.JPG
56456456.JPG (82.69 KiB) 9846 keer bekeken
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Verdichtingswiel

Bericht door Roger van Nispen »

zaxis-hitachi 135 us schreef: ik werk met een wiel van stehr en ben daar zeer tevreden mee is een
goede investering je haalt er zeer goede proeven mee en ja kan bovendien de hele tijd verder werken je moet nooit wachten achter iemand met een stamper om dicht te smijten van de sleuven
Hoe is de verdichting bij droge zand ?

En heb je misschien nog meer foto's er van ?

Alvast bedankt ! :Y
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

alles gaat heel goed behalve klei dat meng ik dan met de helft met zand en dan kan je dat ook terug verdichten we hebben hem nu al 1 jaar en ik heb nog niet tegengekomen dat niet goed verdicht
Bijlagen
P8210028.JPG
P8210028.JPG (69.28 KiB) 9812 keer bekeken
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

nog ee nandere foto


(Y)
Bijlagen
P8210022.JPG
P8210022.JPG (89.37 KiB) 9809 keer bekeken
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
zaxis-hitachi 135 us
Forumlid
Berichten: 1482
Lid geworden op: di 15 aug, 2006 9:40
Locatie: brugge

Re: Verdichtingswiel

Bericht door zaxis-hitachi 135 us »

The-Cat-Man schreef:Op de opendag bij Luyckx zag ik dit Rammax verdichtingswiel voor de aanbouw aan graafmachines.
Leveranciers van zo'n verdichtingswielen zijn oa. Rammax en Stehr. Op de Rammax- & Ammann-site is echter niks te vinden van deze verdichtingswielen. Op de Stehr-site en zijn Belgisch/Nederlandse-importeur Verhaeghe echter wel.
Wie van jullie heeft er ervaring met dit soort verdichtingswielen aan graafmachines? Ik kan me voorstellen dat je in klei-houdende grond wel een bepaalde verdichting krijgt, maar in zanderige grond of zand zelf is de verdichting toch laag, of vergis ik me hier mee ?

de man die deze wielen en andere producten verdeelt voor dit merk ken ik persoonlijk zeer goed hij was vroeger ook een aanemer in wegeniswerken maar is dan failiet gegaan en ook door een arbeidsongeval is die man dan verdeler geworden van stehr in frankrijk,nederland en belgie en in belgie hebben veel grote aanemers dit wiel al maar ik den k dat dit in nederland dit product nog niet veel ziet

(ch)
dit ter informatie
Breaking new ground: HITACHI

Gebruikersavatar
Roger van Nispen
Forumlid
Berichten: 6842
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 15:49
Locatie: Geleen
Contacteer:

Bericht door Roger van Nispen »

Dank je voor de schitterende foto's en de uitleg ! :Y
Roger

Kijk ook eens op: BouwmachineWeb.com

Gebruikersavatar
acdokter
Starter
Berichten: 46
Lid geworden op: di 25 apr, 2006 19:31
Locatie: Made

Verdichtingswiel

Bericht door acdokter »

Hierbij nog enkele foto's van een verdichtingswiel in gebruik bij de mannen van Heijmans welke de geluidschermen plaatsen nabij Swalmen.
Foto 1
Bijlagen
Heijmansl900b.JPG
Heijmansl900b.JPG (62.85 KiB) 9450 keer bekeken

Gebruikersavatar
acdokter
Starter
Berichten: 46
Lid geworden op: di 25 apr, 2006 19:31
Locatie: Made

Bericht door acdokter »

Foto 2
Bijlagen
Heijmansl900b1.JPG
Heijmansl900b1.JPG (89.96 KiB) 9446 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Aanbouwdelen”