Schienenhobel
Moderator: Paul
Advertentie post before
Schienenhobel
Dit aanbouwdeel ben ik afgelopen week tegen gekomen. Kruising tussen een ripper en een bak. Deze wordt gebruikt om (tram)rails uit de straat te slopen. De achterkant van de bak is open zodat de bak onder de rails doorgetrokken kan worden. Zodra men bij een volgende las komt wordt de bak opgetild zodat de rail letterlijk gebroken wordt. Dit gaat met aardig wat geweld gepaard, en het puin springt dan ook in het rond.
Wat dat betreft zou dit filmpje ook wel in de categorie "Hoe het niet moet" kunnen.
Weet iemand de Nederlandse naam voor dit aanbouwdeel? Of wordt deze hier niet gebruikt?
Filmpje: http://www.eberhardfilmpool.ch/player_m ... ?film_id=9
Bron foto's: http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... 000&st=125
Wat dat betreft zou dit filmpje ook wel in de categorie "Hoe het niet moet" kunnen.
Weet iemand de Nederlandse naam voor dit aanbouwdeel? Of wordt deze hier niet gebruikt?
Filmpje: http://www.eberhardfilmpool.ch/player_m ... ?film_id=9
Bron foto's: http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... 000&st=125
Laatst gewijzigd door Remko op zo 3 mei, 2015 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schienenhobel
Tweede foto inclusief drager. Een Caterpillar 385B L in sloop uitvoering van Eberhard.
- Bijlagen
-
- DSCF3136_resize_20150503_221225.jpg (129.55 KiB) 5100 keer bekeken
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Schienenhobel
ik zou zeggen een meganische rails breker
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
Re: Schienenhobel
Dat zou inderdaad een goede benaming zijn. Is wel wat het eigenlijk is natuurlijk.service man schreef:ik zou zeggen een meganische rails breker
Hier nog een filmpje van een zelfde soort aanbouwdeel, maar iets ander type. Ditmaal bevestigd aan de Hitachi ZX 870 van Kibag. Hier zie je goed het geweld wat ermee gepaard gaat...
- geertyke
- Forumlid
- Berichten: 7867
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Schienenhobel
Ze noemen het daar ook een: tramrails opbreekbak.
Re: Schienenhobel
Worden deze ook in Nederland gebruikt? Of doen we het hier heel netjes?
Je ziet in Duitsland ook veel 80+ ton machines die gebruikt worden voor het gewone straatwerk. In Nederland totaal niet. Daar is een 50 tonner wel echt het max. Meestal maar een 30 of 40 tonner als grootste machine.
Je ziet in Duitsland ook veel 80+ ton machines die gebruikt worden voor het gewone straatwerk. In Nederland totaal niet. Daar is een 50 tonner wel echt het max. Meestal maar een 30 of 40 tonner als grootste machine.
- Peter_S
- Forumlid
- Berichten: 8005
- Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 11:40
- Locatie: Remmerden (gemeente Rhenen)
Re: Schienenhobel
Nope, bij mijn weten wordt er in Nederland niet met zoveel geweld een oud stuk tram, of spoor, baan opgebroken. Komt denkelijk ook omdat het bij tramsporen vaak vernieuwing betreft en dit was sloop want de bovenleiding was pleite zo te zien.Remko schreef:Worden deze ook in Nederland gebruikt? Of doen we het hier heel netjes?
Je ziet in Duitsland ook veel 80+ ton machines die gebruikt worden voor het gewone straatwerk. In Nederland totaal niet. Daar is een 50 tonner wel echt het max. Meestal maar een 30 of 40 tonner als grootste machine.
Re: Schienenhobel
In de laatste jaren heb ik wel eens projecten gehad met HTM en GVB. Beide zijn echt ambtelijke partijen. Dit soort instanties denken niet in kansen maar in problemen. Een innovatieve methode zoals Eberhart (zij zijn hier mee begonnen) en Kibag doen past niet in de denkwereld van dit soort instellingen. Ik denk dat het verwijderen van de rails en de bovenbaan best kan op deze wijze. Eberhart doet dit ook onder de (uitgeschakelde) bovenleiding. Kijk maar op het filmpje in de eerste post van Remko. De onderbaan eruit haken met een 345 en een olifantenvoet levert te veel trillingen op. Op de meeste plaatsen in Nederland (onze ondergrond is anders) zal dit met een paar kleinere machines moeten gebeuren.
Naast de starheid van de Nederlandse trambedrijven zit je ook met de Nederlandse bevolking in de grote steden. Een aantal nachten 24u per dag doorgaan pikken veel van de bewoners niet. Zelfs niet als dit maar een keer in de 10 jaar is. Nederland heeft de bewoners (in de grote steden) wat dat betreft veel te veel verwend. Het hele BLVC-verhaal (bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie) in grote steden leid alleen maar tot vertraging en kostenverhoging. De “b”, “v” en de "c" zijn noodzakelijk. Maar de “L” wordt veel en veel te ver doorgevoerd. Zelf heb ik met sloopwerk al mee gemaakt dat wij rekening moesten houden met hakken van een betonfundering omdat er twee baby’s in de directe omgeving lagen te slapen! Zelfs toen ik aangaf dat het veel sneller (dus korter en minder overlast) was om drie dagen 8uur achter elkaar door te hakken in plaats van 1,5 week op deze wijze door te prutsen was dit onbespreekbaar. De gemeente (opdrachtgever in deze) koos ook voor 1,5 week prutsen en namen de kosten voor de loze uren zonder probleem voor hun rekening!
Naast de starheid van de Nederlandse trambedrijven zit je ook met de Nederlandse bevolking in de grote steden. Een aantal nachten 24u per dag doorgaan pikken veel van de bewoners niet. Zelfs niet als dit maar een keer in de 10 jaar is. Nederland heeft de bewoners (in de grote steden) wat dat betreft veel te veel verwend. Het hele BLVC-verhaal (bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie) in grote steden leid alleen maar tot vertraging en kostenverhoging. De “b”, “v” en de "c" zijn noodzakelijk. Maar de “L” wordt veel en veel te ver doorgevoerd. Zelf heb ik met sloopwerk al mee gemaakt dat wij rekening moesten houden met hakken van een betonfundering omdat er twee baby’s in de directe omgeving lagen te slapen! Zelfs toen ik aangaf dat het veel sneller (dus korter en minder overlast) was om drie dagen 8uur achter elkaar door te hakken in plaats van 1,5 week op deze wijze door te prutsen was dit onbespreekbaar. De gemeente (opdrachtgever in deze) koos ook voor 1,5 week prutsen en namen de kosten voor de loze uren zonder probleem voor hun rekening!
Land Rovers lekken geen olie. Ze markeren hun territorium!
Re: Schienenhobel
dit is ondenkbaar in nederland.hier wordt de rails uitgehakt,in stukken gebrand,en afgevoerd.wij hebben veel vernieuwing,s werk gedaan in den haag.dan wordt er overdag tussen de tramloop geprikt en uitgegraven.in de nacht komt er dan een ploeg om stukken van 10-12 meter eruit te halen,en meteen de nieuwe erin en afstellen.dit werkt netter,met zo,n bak gaat het wel sneller maar het is ook een chaos om het op te ruimen..........