Ongelijkdraaiende rijmotoren
Moderator: Paul
Advertentie post before
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Ongelijkdraaiende rijmotoren
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met een minigraver die ik pas heb gekocht. het gaat om een New Holland E18SR van 2007 met 1395uren op de teller. Had hem ongezien gekocht en toen ik hem ging ophalen merkte ik dat de rupsen niet met dezelfde snelheid draaien. Machine trekt dus naar 1 kant. Zowel met vooruit als met achteruit rijden.
Heb de rijmotor al laten testen van de kant die slecht/traag draait en die is gewoon goed.
Ook met de rupsen van de grond of zie je duidelijk het verschil in snelheid tussen links en rechts.
Heb ondertussen ook al de slangen onder aan de bedieningshendels omgedraaid omdat ik dacht dat het misschien aan dat bedieningsblokje lag maar dat is dus ook uitgesloten.
Wat zou het probleem hiervan kunnen zijn want weet het zelf even niet meer...
Ik heb een probleem met een minigraver die ik pas heb gekocht. het gaat om een New Holland E18SR van 2007 met 1395uren op de teller. Had hem ongezien gekocht en toen ik hem ging ophalen merkte ik dat de rupsen niet met dezelfde snelheid draaien. Machine trekt dus naar 1 kant. Zowel met vooruit als met achteruit rijden.
Heb de rijmotor al laten testen van de kant die slecht/traag draait en die is gewoon goed.
Ook met de rupsen van de grond of zie je duidelijk het verschil in snelheid tussen links en rechts.
Heb ondertussen ook al de slangen onder aan de bedieningshendels omgedraaid omdat ik dacht dat het misschien aan dat bedieningsblokje lag maar dat is dus ook uitgesloten.
Wat zou het probleem hiervan kunnen zijn want weet het zelf even niet meer...
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
En hier is een foto van het ventielenblok.
Heb van de linker rijmotor al het kapje (waar de slang dus opzit) van het ventielenblok gedraaid maar zag niks vreemds aan de binnenkant of aan de schuif wat erin zit.
Op het ventiel van de giekcilinder zit aan de bovenkant een imbusbout die je kan regelen en zo meer of minder druk geeft aan de cilinder maar dat hebben die ventielen van de rijmotoren helaas niet. Of is er een andere manier om de druk te verhogen naar 1 van de rijmotoren?
Heb van de linker rijmotor al het kapje (waar de slang dus opzit) van het ventielenblok gedraaid maar zag niks vreemds aan de binnenkant of aan de schuif wat erin zit.
Op het ventiel van de giekcilinder zit aan de bovenkant een imbusbout die je kan regelen en zo meer of minder druk geeft aan de cilinder maar dat hebben die ventielen van de rijmotoren helaas niet. Of is er een andere manier om de druk te verhogen naar 1 van de rijmotoren?
- kleintje75
- Forumlid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: do 15 feb, 2007 19:40
- Locatie: doorwerth
- Contacteer:
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Staan de rupsen niet te strak, dat kan veel invloed hebben.
Gr alexander
Gr alexander
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Nee rupsen staan niet te strak. Zal kijken of ik morgen een filmpje ervan kan posten dan zie je hoeveel verschil er is. Met draaien/keren op de grond blijft hij ook gewoon stilstaan. Net of hij geen kracht heeft om rond te draaien/keren.
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Even slangen omwisselen op ventielenblok, kijken of het probleem mee verplaatst van de ene naar de andere kant
Handigheid kent geen tijd!
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Hallo als je de slangen omgedraaid heb en hij doet het zelfde dan kan de rem niet goed vrijkomen.
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Waar zit dan ergens een rem op? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord dat er een rem op de rijmotoren zit..
-
- Starter
- Berichten: 696
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2008 19:59
- Locatie: giessenburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
niet in de motor maar in de eindvertraging zit een rempakket
wirtgen w 150
-
- Starter
- Berichten: 32
- Lid geworden op: za 17 jan, 2009 11:51
- Locatie: Riemst - Belgisch Limburg
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Maar ik heb deze al laten nakijken door een bedrijf dat niks anders doet dan testen en reviseren van hydraulische onderdelen en die vertelden mij dat er niks mis was met de eindaandrijving.
Heb ondertussen ook de slangen omgewisseld op de ventielen maar het probleem blijft hetzelfde aan dezelfde kant.
Kan het misschien ook zijn dat er een pakking of o-ring in de centrale doorvoer tussen boven en onderwagen lek is? Dit is het enigste wat ik nog niet heb open gehad maar zie er wat tegenop omdat dit nogal veel werk is lijkt me.
Stel dat ik dit moet openhalen moet ik dan alleen de bouten onderaan de bovenwagen lossen en zo de bovenwagen eraf tillen of moet ik ook de slangen die bovenop de centrale doorvoer zitten losmaken. Weet niet hoe zoiets precies in elkaar zit
Heb ondertussen ook de slangen omgewisseld op de ventielen maar het probleem blijft hetzelfde aan dezelfde kant.
Kan het misschien ook zijn dat er een pakking of o-ring in de centrale doorvoer tussen boven en onderwagen lek is? Dit is het enigste wat ik nog niet heb open gehad maar zie er wat tegenop omdat dit nogal veel werk is lijkt me.
Stel dat ik dit moet openhalen moet ik dan alleen de bouten onderaan de bovenwagen lossen en zo de bovenwagen eraf tillen of moet ik ook de slangen die bovenop de centrale doorvoer zitten losmaken. Weet niet hoe zoiets precies in elkaar zit
- martin 520
- Forumlid
- Berichten: 2296
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
- Locatie: Vlak bij Harlingen..
- Contacteer:
Re: Ongelijkdraaiende rijmotoren
Het probleem heb je dus niet op kunnen lossen door de slangen te wisselen, want zoals je al zegt, het probleem blijft aan dezelfde kant van de onderwagen.Caster schreef:Maar ik heb deze al laten nakijken door een bedrijf dat niks anders doet dan testen en reviseren van hydraulische onderdelen en die vertelden mij dat er niks mis was met de eindaandrijving.
Heb ondertussen ook de slangen omgewisseld op de ventielen maar het probleem blijft hetzelfde aan dezelfde kant.
Het beste is toch om het te zoeken in de hydromotor, grote kans dat daar een probleem zit.
Nee, de centrale doorvoer hoeft echt niet los, en dit doe je ook niet door de bovenwagen te demonteren van de onderwagen.Caster schreef:Kan het misschien ook zijn dat er een pakking of o-ring in de centrale doorvoer tussen boven en onderwagen lek is? Dit is het enigste wat ik nog niet heb open gehad maar zie er wat tegenop omdat dit nogal veel werk is lijkt me.
Stel dat ik dit moet openhalen moet ik dan alleen de bouten onderaan de bovenwagen lossen en zo de bovenwagen eraf tillen of moet ik ook de slangen die bovenop de centrale doorvoer zitten losmaken. Weet niet hoe zoiets precies in elkaar zit
Midden onder de onderwagen heb je een bodemplaat zitten, zodra je deze demonteerd zie je de onderzijde van de centrale doorvoer.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!