Opbergkisten graafmachines

Post hier alles over de techniek van bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
caterpillar6060
Forumlid
Berichten: 2019
Lid geworden op: wo 4 mei, 2005 20:26
Locatie: Wingene

Bericht door caterpillar6060 »

dit was :? die op mijn kraan. mooie kist , klapt naar beneden open , afgeschuind.
maar door het feit dat ik altijd op beton- en ander puin sta aan de breker, ik reed eens wat achteruit zonder om te zwenken om te kijken , een stuk betonbuis krulde zich omhoog onder mijn rups en tegen de kist , een ferme deuk erin (D) toen heb ik hem der maar afgehaald , nu berg ik mijn kettingen , banden en sikkels op in mijn batterijkast , plaats genoeg, en netjes op te bergen :)
Bijlagen
070309110248.JPG
070309110248.JPG (136.52 KiB) 5196 keer bekeken

Gebruikersavatar
etec smurf
Forumlid
Berichten: 1054
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
Locatie: alblasserdam

Bericht door etec smurf »

ziet er mooi uit zo (Y) jammer dat er een deuk in kwam.

maar even een vraagje. mss een domme vraag maar tog : waar heb je kettingen en hijsbanden enz. voor nodig als je altijd bij de breker sta?

Gebruikersavatar
caterpillar6060
Forumlid
Berichten: 2019
Lid geworden op: wo 4 mei, 2005 20:26
Locatie: Wingene

Bericht door caterpillar6060 »

de slaglijsten van de breker draaien , of vervangen , met ketting en een ingedraaid oog eruit trekken vanop zijkant geopende breker , en om nieuw of gedraaide lijst er terug in te brengen met een hijsband , net in de uitsparing , dan indrukken met topje snelwissel.
ook om slijtplaten uit en in te plaatsen , ook met hijsband als er een stuk knelzit in de breker , breker openen , band errond en omhoog ermee...
ook om , als de breker op transport moet de zeefzandband eraf hijsen en op de transportplaats leggen , plus wat andere te zware delen die dan los moeten , in de bunker te leggen...om de dieseltank bij de breker en weer weg te zetten....dus werkjes genoeg voor kettingen en banden :)

Gebruikersavatar
Cat Diesel Power
Forumlid
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 20:56
Locatie: Oostduinkerke

Bericht door Cat Diesel Power »

Dit is de kettingkist op onze Kobelco 135SRLC. Gemonteerd op het blad. Heel handig, gewoon de ketting aan je kraan en je kan hem zo uit de kist trekken.
Bijlagen
DSC00238.JPG
DSC00238.JPG (78.56 KiB) 4667 keer bekeken
Volvo ECR48C

Gebruikersavatar
etec smurf
Forumlid
Berichten: 1054
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
Locatie: alblasserdam

Bericht door etec smurf »

Is wel netjes, maar heb je geen last van grond en zand?

Wij hadden ook de kist op het blad bij een 8 tonner, maar die schanieren gingen niet erg makkelijk meer door het vele zand dat er steeds op kwam :?
Laatst gewijzigd door etec smurf op ma 4 feb, 2008 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Piet Schep
Starter
Berichten: 188
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 21:03
Locatie: Burum
Contacteer:

Bericht door Piet Schep »

Altijd heb ik de kettingbak tussen de rupsen gehad. Waarbij op elke hoek in de bak een gaatje, om vocht af te voeren. Enkel het probleem is af en toe komt door die gaatjes modder/water naar binnen. Dit is op te lossen door regelmatig ééns schoon te maken. Mij voldoet dit het beste omdat je dan niet met je hijsgereedschap op de machine hoeft te klimmen. (Y)

Groet van,

collega
Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft.

Gebruikersavatar
Cat Diesel Power
Forumlid
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 20:56
Locatie: Oostduinkerke

Bericht door Cat Diesel Power »

nee, last met grond hebben we niet. En de scharnieren zijn gewoon twee bouten dus veel problemen geeft dat niet met zand.
Volvo ECR48C

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Kettingkist aan voorzijde mobiele graafmachine

Bericht door Bart »

Een klant bestelde een machine met grijperbeugel. Hij wilde een kettingkist met rooster tussen de onderwagen en de beugel hebben. Dus dat hebben ze gemaakt en zie hier het resultaat.
Bijlagen
EW_kettingkist001.jpg
EW_kettingkist001.jpg (90.49 KiB) 4536 keer bekeken
EW_kettingkist002.jpg
EW_kettingkist002.jpg (92.18 KiB) 4536 keer bekeken
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
martin 520
Forumlid
Berichten: 2296
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 9:22
Locatie: Vlak bij Harlingen..
Contacteer:

Re: Kettingkist aan voorzijde mobiele graafmachine

Bericht door martin 520 »

En om te voorkomen dat deze machinist zich moet bukken tot onder de kist om het scharnier van de vooras te smeren ook gelijk deze smeernippel verplaats naar buiten? (Y)
Bart schreef:Een klant bestelde een machine met grijperbeugel. Hij wilde een kettingkist met rooster tussen de onderwagen en de beugel hebben. Dus dat hebben ze gemaakt en zie hier het resultaat.
Eerbied voor het oude......open oog voor het nieuwe..!!!

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Re: Kettingkist aan voorzijde mobiele graafmachine

Bericht door Bart »

Ja, maar dat is standaard voor de nippel die aan de achterzijde zit.
Voorzijde kon je als het goed is net bij, die zit voorop de pen.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”