Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Post hier alles over de techniek van bouwmachines.

Moderator: Paul

Advertentie post before
Gebruikersavatar
Sleaze
Forumlid
Berichten: 5914
Lid geworden op: vr 3 mar, 2006 23:29
Locatie: Makkum
Contacteer:

Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Sleaze »

Wat heb jij voor werklampen op je machine / truck en wat is je ervaring hiermee?

Voor hijskranen is er een apart topic dat vind je hier:
viewtopic.php?f=190&t=20113

Gebruikersavatar
fabian 954
Forumlid
Berichten: 9065
Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 11:16
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door fabian 954 »

heb 6 enkele lampen op me giek 2 dubbel werkende lampen op me cabine enkele onder de cabine en links onder 1 en dubbelwerkende achter op de cabine .
genoeg zicht , heb liever teveel dan teweinig licht erop ,
foto is niet heel duidelijk , teslecht verwijder dan maar
Bijlagen
werkverlichting.jpg
werkverlichting.jpg (109.43 KiB) 9553 keer bekeken
het is pas crisis als het bier op is

Gebruikersavatar
Case CX 80sr
Starter
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 14 jun, 2009 16:07
Locatie: Eerde

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Case CX 80sr »

Ik heb 1 dubbelpits werklamp op de giek, 2 enkelpits op de cabine. 1 onder de deur, 1 achter op de cabine.
Kumt Goed!


Gr. Bjorn

Gebruikersavatar
hitachi koning
Forumlid
Berichten: 1728
Lid geworden op: wo 22 jun, 2005 15:29
Locatie: Jacksonville, NC
Contacteer:

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door hitachi koning »

op de kraan heb ik standaard lampen zitten van Liebherr , in het donker red ik me der goed mee.. :) waarvan 2 op de bovenwagen, 2 op de boom en 2 op de stick, vooral op de stick is nogal makkelijk in het donker.. (Y) :)

en bij me ouwe baas hadden ze een cat 345DL met Exenon verlichting maar dat is een heel verschil dan die standaard lichten. vooral in de mist om 6uur s' ochtends.... ;) ( Heb ik nog wel ergens een foto van.. Ik zal wel eens zoeken eerdaags :) )
'' Its Always On The Edge....''

RRRRR_Ramon
Starter
Berichten: 45
Lid geworden op: do 14 feb, 2008 21:47
Locatie: Muiderberg

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door RRRRR_Ramon »

Ik heb op mijn Volvo L60F aan de bovenzijde van de cabine 4 stuks werklampen en boven de standaard koplampen nog 2 stuks werklampen. Aan de achterzijde bovenaan de cabine 4 stuks en in de kont nog 2 stuks. Van de lampen aan de voorzijde kan ik de 2 buitenste als eerste inschakelen met stand 1 van de schakelaar en op stand 2 komen de binnenste en de 2 boven de koplampen erbij. Achterop gaat alles tegelijk aan of kan ik schakelen als automatische achteruitrijlampen bij inschakelen van de achteruitversnelling. De normale koplampen gebruik ik zelden. Alle werklampen zijn origineel Volvo werklampen.

In deze donkere dagen heb je echt schik van zoveel licht. Vanmorgen nog tijdens puinbaan profileren (bij -5 graden... (ch)) van de Swifterringweg tussen Lelystad en Swifterbant.
Volvo L60F Hjullastare - Volvo V70 Herrgårdsvagn

Gebruikersavatar
Paul
Forumondersteuning
Berichten: 3458
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 23:02
Locatie: someren

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Paul »

De werklampen bij mij op de kraan zijn allemaal van hetzelfde type:

http://www.kramp.com/shop/action/itemgr ... 6011+Hella__

Ik heb er twee op de giek twee op het cabinedak en een achter op het cabinedak. Op de kont heb ik er nu ook twee bijgezet dit is zo zie je dichterbij wat meer, zeker in de spiegels bij krappe ruimtes.

Hier kan ik me goed me redden. Misschen dat ik er ooit nog een bij zet aan de binnenkant van de lepelsteel.
Bier, patat en Rock N Roll

Gebruikersavatar
Erwin
Forumondersteuning
Berichten: 2000
Lid geworden op: zo 3 dec, 2006 22:38
Locatie: Sinderen
Contacteer:

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Erwin »

Ik heb bij mij bovenaan de cabine dubbele werklampen gemaakt, dat werkt goed. Zie hier (1e foto). De buitenste werklampen heb ik naar buiten gedraaid, dat is het mooie van de Volvo werklampen. Aan die giek heb ik geen werklampen zitten, vergeten te bestellen bij aankoop van de kraan. Ik moet zeggen dat ik dat ook niet mis. De werklamp achterop de cabine heb ik verplaatst naar het contragewicht omdat ik dubbele zwaailampen aan de cabine heb gemonteerd. Kwam er wel achter dat ik bij het tanken weinig verlichting heb.. De werklampen op het contragewicht werkt wel mooi in combinatie met de camera. (Y)
Weet wat kan en mag op BMF.
Lees de
Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
man power
Starter
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 11 feb, 2008 20:47
Locatie: woensdrecht

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door man power »

hoihoi, ik heb op mijn M.A.N voor 8 extra lampen is heel mooi maar in het donker zeker niet overbodig als je op een groot plein naar machines moet zoeken :D :D
verder heb ik net achter de cabine werklichten die net achter mijn voorwielen schijnen dan nog 2 als achteruit rij licht die ik ook met een schakelaar kan aan zetten,dan op de dieplader 2 werklichten voor op het kopschot en ook weer 2 voor achteruit te rijden dus totaal 8 werklampen en 8 verstralers.
Bijlagen
Herschaalde kopie van 27032009327.jpg
Herschaalde kopie van 27032009327.jpg (148.67 KiB) 8848 keer bekeken

Gebruikersavatar
boertje
Forumlid
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 3 apr, 2008 15:48
Locatie: purmerend

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door boertje »

wij hebben overal dubbele 2 pits werklampen(2 bovenop de cabine,2 op de giek,en 1 op de lepelsteel) een enkele rechts achter op de cabine,met deze kan je op de motor schijnen.en nog een dubbele op de kont voor de camera.de dubbele worden we erg heet vindt ik,we hebben al problemen gehad met gesmolten bedrading.en als er 1 lampje stuk is vervang ik ze alle 2,anders kan je 2dgn later de ander vervangen...

Gebruikersavatar
william brooymans
Forumlid
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 3 mei, 2005 19:22
Locatie: Nieuw-vossemeer

Re: Werkverlichting: wat voor soort en wat zijn de ervaringen?

Bericht door william brooymans »

2 werklampen bovenin de cabinerand en 2 werklampen op de hoeken voor aan de bovenwagen. voor de sier nog 5 oranje lampjes onder de werklampen aan de cabine en 3 breedtelichtjes links en rechts voor tegen de kont aan.
't komt goed

www.nelen-bv.nl

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”