Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
Moderator: Paul
Advertentie post before
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
Bobcatspecialist schreef:jcb220 schreef:
Laat je dan tussentijds ook nog een keer de bussen van de rupskettingen een halve slag draaien?
Is dat eigenlijk nog wel van deze tijd? want dan ben je uiteindelijk een hoop werk aan het doen om x aantal uren te winnen.
Wij plaatsen wel altijd halverwege het rijwerk (4000-5000uur) andere sprockets erop. (de ketting doen we niet eens open en op 2-3 uurtjes zijn ze allebei vervangen)
Wij hebben nu ook wat ITR rijwerk lopen, maar kan ook na 1000-1500 uur er weinig nuttig over vertellen.
Het verschil tussen gewoon rijwerk 20-22tonner en een 28tonner met zwaar rijwerk is dat de zware versie veel meer uren haalt uit 1 rijwerk, zeker als je de sprocket tussendoor eens vervangt. (haal 10 000uur met een zx280 terwijl een zx210 bij ons deze uren nooit zal halen)
- timajanssen31
- Forumlid
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 17:59
- Locatie: Heteren
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
Ook ik heb de eerste ketting nog op me Volvo 210c liggen. Kraan heeft ruim 10.000 uur. Kosten tussen een itr of Berco rijwerk is bijna gelijk.
P u't komt goed
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
Gerben wij hadden bij Temmink een keer loopwerk van ITR en na een paar maanden stonden de schakels allemaal onder diverse hoeken en was er niet meer mee te rijden.Alles stond knettervast.
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
dat probleem hebben er meer komt bij Volvo/liebher/ cat ook voor ..
komt ook nog bij dat er wereld wijd maar een handje fabrieken zij die rups werk maken ,
komt ook nog bij dat er wereld wijd maar een handje fabrieken zij die rups werk maken ,
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
Bussen laten keren hebben we nog nooit gedaan.
In het verleden hebben we wel kettingen laten verpennen en verbussen, maar hier zijn we ook vanaf gestapt om dezelfde reden die oxbow ook al aangaf (veel werk voor relatief weinig uren).
Een nieuwe ketting loopt gewoonweg langer.
Het mooiste is dat je met een keer het rijwerk vervangen naar het aantal uren kunt, dat je de machine gaat vervangen.
Zal binnenkort eens offertes op vragen voor rijwerk, als er weinig prijsverschil inzit weet ik al wel wat het word.
Heinand (fh330)heeft een ITR rijwerk meegemaakt met vastzittende schakels, Volvo heeft soms last met vastzittende schakels, onze Doosan 255 heeft er een vastzitten en ITR is Koreaans, misschien komt het allemaal wel uit het zelfde fabriek.
Gr. Gerben
In het verleden hebben we wel kettingen laten verpennen en verbussen, maar hier zijn we ook vanaf gestapt om dezelfde reden die oxbow ook al aangaf (veel werk voor relatief weinig uren).
Een nieuwe ketting loopt gewoonweg langer.
Het mooiste is dat je met een keer het rijwerk vervangen naar het aantal uren kunt, dat je de machine gaat vervangen.
Zal binnenkort eens offertes op vragen voor rijwerk, als er weinig prijsverschil inzit weet ik al wel wat het word.
Heinand (fh330)heeft een ITR rijwerk meegemaakt met vastzittende schakels, Volvo heeft soms last met vastzittende schakels, onze Doosan 255 heeft er een vastzitten en ITR is Koreaans, misschien komt het allemaal wel uit het zelfde fabriek.
Gr. Gerben
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
ik denk dat je er niet ver naast zit Gerben
volgens mij komt het meeste uit één en de zelfde fabriek . je kan er elk logo op krijgen wat je maar wilt
volgens mij komt het meeste uit één en de zelfde fabriek . je kan er elk logo op krijgen wat je maar wilt
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
we gaan weer verder dit maal een Hyundai 210-9
- Bijlagen
-
- tn_DSC_0037.JPG (126.39 KiB) 3518 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
omdat één boven rol naar onze menig af hing naar buiten . ook maar nieuwe rollen gemonteerd .
maar ook deze stond met de kop naar beneden .
dus ja ?? dan de bevesting van de rol maar los gesneden en recht gezet
maar ook deze stond met de kop naar beneden .
dus ja ?? dan de bevesting van de rol maar los gesneden en recht gezet
- Bijlagen
-
- tn_DSC_0038.JPG (128.08 KiB) 3517 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
- service man
- Gewaardeerd lid, meer dan 10000 posts
- Berichten: 11829
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 15:54
- Locatie: Heerde
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
het loop wiel even voor zien van nieuwe dichtset en vet zuiger , kan de boel er weer op
- Bijlagen
-
- tn_IMG-20150703-WA0000.jpeg (125.47 KiB) 3516 keer bekeken
Als u een goedkope monteur zoekt ? verder zoeken
Re: Rijwerkrevisie en rijwerkslijtage bij rupsmachines.
Inmiddels een paar offertes opgevraagd.
Prijsverschil was dermate klein (nog geen 5%), dat we voor het vertrouwde Berco gaan.
Neemt niet weg dat ik wel geïnteresseerd blijf in hoe het ITR rijwerk het op langere termijn doet.
Gr. Gerben
Prijsverschil was dermate klein (nog geen 5%), dat we voor het vertrouwde Berco gaan.
Neemt niet weg dat ik wel geïnteresseerd blijf in hoe het ITR rijwerk het op langere termijn doet.
Gr. Gerben