Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
Moderator: André
Advertentie post before
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
sloop industriehal Leverkuzen - Laarakkers.
Op een of andere manier kan ik geen nieuw onderwerp maken, dus zet ik het maar hier neer (1 van de heren kandat misschien wel?)
Sloop van een zware hal. In de hal hingen 2 bovenloopkranen, die per stuk 90 TON konder tillen.ze hadden een eigen gewicht van ca. 65 ton, en liggen nu op de grond.Dan kun je wel na gaan hoe zwaar de constructie van de hal moet zijn.
inzet ec 700b HRD, die het hoge gedeelte eraf haalt, en de Hitachi 870 met sloopgrijper die de rest van de constructie sloopt.
Op een of andere manier kan ik geen nieuw onderwerp maken, dus zet ik het maar hier neer (1 van de heren kandat misschien wel?)
Sloop van een zware hal. In de hal hingen 2 bovenloopkranen, die per stuk 90 TON konder tillen.ze hadden een eigen gewicht van ca. 65 ton, en liggen nu op de grond.Dan kun je wel na gaan hoe zwaar de constructie van de hal moet zijn.
inzet ec 700b HRD, die het hoge gedeelte eraf haalt, en de Hitachi 870 met sloopgrijper die de rest van de constructie sloopt.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van werk ktober 201`0 039.jpg (139.96 KiB) 6883 keer bekeken
Demolition Squad
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
volgende.
Volgens de oude eigenaren, zijn de machinefunderingen wel tot 3m dik. Maar die foto's volgen .
De ec 700b HRD gaat erg goed.
Hierna volgt er weer een grote klus voor de lange giek, daar zal hij enkele maanden staan.
Volgens de oude eigenaren, zijn de machinefunderingen wel tot 3m dik. Maar die foto's volgen .
De ec 700b HRD gaat erg goed.
Hierna volgt er weer een grote klus voor de lange giek, daar zal hij enkele maanden staan.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van werk ktober 201`0 040.jpg (136.94 KiB) 6879 keer bekeken
Demolition Squad
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
voor nu even de laatste foto.
De weg om de hal moet vrij blijven, want dat is de aan-en afvoer route van de langsgelegen fabriek.de kortere hal ernaast gaat ook nog weg.
Als we die funderingen eruit hebben, maken we daar een weg voor de fabriek, en kunnen we de rest van de funderingen eruit halen.
Gr Marcel
De weg om de hal moet vrij blijven, want dat is de aan-en afvoer route van de langsgelegen fabriek.de kortere hal ernaast gaat ook nog weg.
Als we die funderingen eruit hebben, maken we daar een weg voor de fabriek, en kunnen we de rest van de funderingen eruit halen.
Gr Marcel
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van werk ktober 201`0 038.jpg (111.86 KiB) 6876 keer bekeken
Demolition Squad
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
Mooie machine die ec700 hrd.volvogek schreef:volgende.
Volgens de oude eigenaren, zijn de machinefunderingen wel tot 3m dik. Maar die foto's volgen .
De ec 700b HRD gaat erg goed.
Hierna volgt er weer een grote klus voor de lange giek, daar zal hij enkele maanden staan.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
Afgelopen nacht is het oostelijke deel van de autobaan-brug Aachener Kreuz gesloopt. De klus moet binnen 24 uur geklaart zijn, dus dat vraagd om een extreme aanpak, maar liefst 8 '35' tons machines worden er inzet om dit dan ook te laten slagen.
Kwam deze mooie foto reportage tegen en kon het niet laten om deze met jullie te delen.
Link naar de foto pagina. (73 mooie fotos.)
http://www.aachener-zeitung.de/bilder/1 ... C01864.jpg
Hier nog wat meer informatie over het project. (Bron: bauforum24.biz.)
Mit dem Abbruch des östlichen Teils der knapp 50 Jahre alten Autobahnbrücke beginnt die heiße Phase des Umbaus des Aachener Autobahnkreuzes. Der Verkehr der A44 in beide Richtungen ist bereits auf die westliche Brückenhälfte verlegt. Die Fundamente der Brücke werden zur Zeit freigelegt und dann der Abriss vorbereitet. Am Samstag (19.2.2011) wird ab 20 Uhr eine Kiesschicht von einem Meter Dicke zum Schutz der unteren Fahrbahnen vor herunterstürzenden Betonteilen aufgebracht. Acht große Bagger werden dann zuerst die Fahrbahndecke von oben mit Hydraulikhämmern entfernen und im Anschluss die Betonträger von unten mit Betonscheren abbrechen. Der Schutzkies und der später zerkleinerte Stahlbeton werden übrigens als Frostschutzschicht beim Bau von neuen Fahrbahnen wieder verwendet. Der Abriss der 1.500 Kubikmeter großen ersten Brückenhälfte wird etwa 400.000 Euro kosten. Die Abrucharbeiten und die Sperrungen werden bis Sonntag (20.2.2011) 20 Uhr andauern. Der Neubau der ersten Brückenhälfte soll bis zum Herbst diesen Jahres abgeschlossen sein. Die aktuelle Verkehrsführung auf der A44 bleibt solange bestehen. Danach folgt der Abbruch und knapp einjährige Neubau der westlichen Brückenhälfte, während der Verkehr auf der A44 dann bereits über die neue Brücke fließt.
Um die Entstehung lebensgefährlicher Situationen zu verhindern, weist der Landesbetrieb darauf hin, dass jegliches Betreten der Autobahn und Baustelle verboten ist. Aus diesem Grund wird die Polizei vor Ort sein."
MVG,
Ronald.
Kwam deze mooie foto reportage tegen en kon het niet laten om deze met jullie te delen.
Link naar de foto pagina. (73 mooie fotos.)
http://www.aachener-zeitung.de/bilder/1 ... C01864.jpg
Hier nog wat meer informatie over het project. (Bron: bauforum24.biz.)
Mit dem Abbruch des östlichen Teils der knapp 50 Jahre alten Autobahnbrücke beginnt die heiße Phase des Umbaus des Aachener Autobahnkreuzes. Der Verkehr der A44 in beide Richtungen ist bereits auf die westliche Brückenhälfte verlegt. Die Fundamente der Brücke werden zur Zeit freigelegt und dann der Abriss vorbereitet. Am Samstag (19.2.2011) wird ab 20 Uhr eine Kiesschicht von einem Meter Dicke zum Schutz der unteren Fahrbahnen vor herunterstürzenden Betonteilen aufgebracht. Acht große Bagger werden dann zuerst die Fahrbahndecke von oben mit Hydraulikhämmern entfernen und im Anschluss die Betonträger von unten mit Betonscheren abbrechen. Der Schutzkies und der später zerkleinerte Stahlbeton werden übrigens als Frostschutzschicht beim Bau von neuen Fahrbahnen wieder verwendet. Der Abriss der 1.500 Kubikmeter großen ersten Brückenhälfte wird etwa 400.000 Euro kosten. Die Abrucharbeiten und die Sperrungen werden bis Sonntag (20.2.2011) 20 Uhr andauern. Der Neubau der ersten Brückenhälfte soll bis zum Herbst diesen Jahres abgeschlossen sein. Die aktuelle Verkehrsführung auf der A44 bleibt solange bestehen. Danach folgt der Abbruch und knapp einjährige Neubau der westlichen Brückenhälfte, während der Verkehr auf der A44 dann bereits über die neue Brücke fließt.
Um die Entstehung lebensgefährlicher Situationen zu verhindern, weist der Landesbetrieb darauf hin, dass jegliches Betreten der Autobahn und Baustelle verboten ist. Aus diesem Grund wird die Polizei vor Ort sein."
MVG,
Ronald.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
Kwam deze video tegen op you-tube, Het is een 3 minuten video van de sloop van het oostelijke deel van het autobaan-viaduct Aachener Kreuz 19./20.2.2011
http://www.youtube.com/watch?v=cGMrbWs8MaU
Mvg,
Ronald.
http://www.youtube.com/watch?v=cGMrbWs8MaU
Mvg,
Ronald.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!
- etec smurf
- Forumlid
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 16:26
- Locatie: alblasserdam
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
Pfff, net een mieren nest daar, maar wel mooie foto'sRonald82x schreef:Afgelopen nacht is het oostelijke deel van de autobaan-brug Aachener Kreuz gesloopt. De klus moet binnen 24 uur geklaart zijn, dus dat vraagd om een extreme aanpak, maar liefst 8 '35' tons machines worden er inzet om dit dan ook te laten slagen.
Kwam deze mooie foto reportage tegen en kon het niet laten om deze met jullie te delen.
Link naar de foto pagina. (73 mooie fotos.)
http://www.aachener-zeitung.de/bilder/1 ... C01864.jpg
Hier nog wat meer informatie over het project. (Bron: bauforum24.biz.)
Mit dem Abbruch des östlichen Teils der knapp 50 Jahre alten Autobahnbrücke beginnt die heiße Phase des Umbaus des Aachener Autobahnkreuzes. Der Verkehr der A44 in beide Richtungen ist bereits auf die westliche Brückenhälfte verlegt. Die Fundamente der Brücke werden zur Zeit freigelegt und dann der Abriss vorbereitet. Am Samstag (19.2.2011) wird ab 20 Uhr eine Kiesschicht von einem Meter Dicke zum Schutz der unteren Fahrbahnen vor herunterstürzenden Betonteilen aufgebracht. Acht große Bagger werden dann zuerst die Fahrbahndecke von oben mit Hydraulikhämmern entfernen und im Anschluss die Betonträger von unten mit Betonscheren abbrechen. Der Schutzkies und der später zerkleinerte Stahlbeton werden übrigens als Frostschutzschicht beim Bau von neuen Fahrbahnen wieder verwendet. Der Abriss der 1.500 Kubikmeter großen ersten Brückenhälfte wird etwa 400.000 Euro kosten. Die Abrucharbeiten und die Sperrungen werden bis Sonntag (20.2.2011) 20 Uhr andauern. Der Neubau der ersten Brückenhälfte soll bis zum Herbst diesen Jahres abgeschlossen sein. Die aktuelle Verkehrsführung auf der A44 bleibt solange bestehen. Danach folgt der Abbruch und knapp einjährige Neubau der westlichen Brückenhälfte, während der Verkehr auf der A44 dann bereits über die neue Brücke fließt.
Um die Entstehung lebensgefährlicher Situationen zu verhindern, weist der Landesbetrieb darauf hin, dass jegliches Betreten der Autobahn und Baustelle verboten ist. Aus diesem Grund wird die Polizei vor Ort sein."
MVG,
Ronald.
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
weet misschien iemand iest van een sloop in hamburg sagro zouw hier bezig zijn en zou een redelijk/grote klus tezijn
bij vlagen ben ik geniaal alleen is het nu windstil
- liebherr diesel power
- Starter
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo 22 jan, 2006 21:12
- Locatie: bredevoort
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
Laarakkers is momenteel bezig aan een sloop grondwerk klus in Gelsenkirchen , hier maakt een opel garage plaats voor een nieuwe winkel
De bovenbouw is gesloopt en een groot deel van de funderingen en verhardingen is gerooid , wat rest laatste rooien ontgraven van de winkel circa1000 m2 , breken circa3000 m3 puin en inbouwen in de winkel ,en de vrijgekomen grond weer in de voormailig kelder inbouwen en het toekomstig parkeerplaats egaliseren .... ingezet ec 240 en hitachi 460 een linkje naar de foto site
http://www.gelsenkirchener-geschichten. ... c&start=15
De bovenbouw is gesloopt en een groot deel van de funderingen en verhardingen is gerooid , wat rest laatste rooien ontgraven van de winkel circa1000 m2 , breken circa3000 m3 puin en inbouwen in de winkel ,en de vrijgekomen grond weer in de voormailig kelder inbouwen en het toekomstig parkeerplaats egaliseren .... ingezet ec 240 en hitachi 460 een linkje naar de foto site
http://www.gelsenkirchener-geschichten. ... c&start=15
- Bijlagen
-
- opel voigt.jpg (180.54 KiB) 5479 keer bekeken
t hoeft need snel te goan at moar opschut
- Ronald82x
- Forumlid
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: ma 23 nov, 2009 3:41
- Locatie: Landgraaf (Zuid Limburg.)
Re: Actuele sloopwerkzaamheden in Duitsland
Kwam dit stukje tegen in de krant van maandag 2 Feb. 2014.
Op het duitse Bauforum.24 staat er een mooie reportage over:
http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... opic=59488
Mvg,
Ronald.
Op het duitse Bauforum.24 staat er een mooie reportage over:
http://forum.bauforum24.biz/forum/index ... opic=59488
Mvg,
Ronald.
HARDCORE A WAY OF LIFE !!!