Hulpconstructies in de sloop

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Jokus
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 21 apr, 2006 14:09
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jokus »

Ik weet niet hoor kapiteinron, maar steiger en constructie zijn door mensen berekend die wellicht er meer verstand als jou van hebben.

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bericht door Speedy »

Jokus schreef:Ik weet niet hoor kapiteinron, maar steiger en constructie zijn door mensen berekend die wellicht er meer verstand als jou van hebben.
Hoe gaat het spreekwoord; Waar gewerkt wordt vallen spaanders :)
Iedereen maakt wel eens fouten ook de geleerden maar dat komt gelukkig zelden voor
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

Gebruikersavatar
HvanBrest
Forumlid
Berichten: 1899
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 21:42
Locatie: Heemskerk

Steiger

Bericht door HvanBrest »

Speedy schreef:
Jokus schreef:Ik weet niet hoor kapiteinron, maar steiger en constructie zijn door mensen berekend die wellicht er meer verstand als jou van hebben.
Hoe gaat het spreekwoord; Waar gewerkt wordt vallen spaanders :)
Iedereen maakt wel eens fouten ook de geleerden maar dat komt gelukkig zelden voor

Sorry hoor,maar volgens mij moeten we naar elkaar geen verwijten toe spelen.... Maar ook ik vind de steiger twijfelachtig.Misschien was het beter om deze te maken van containers?? En ja laten we de "Amer"centrale in Geertruidenberg niet vergeten!!! (ch)
Twee voor de prijs van een!

Gebruikersavatar
hitachi koning
Forumlid
Berichten: 1728
Lid geworden op: wo 22 jun, 2005 15:29
Locatie: Jacksonville, NC
Contacteer:

Re: Steiger

Bericht door hitachi koning »

HvanBrest schreef:
Speedy schreef:
Jokus schreef:Ik weet niet hoor kapiteinron, maar steiger en constructie zijn door mensen berekend die wellicht er meer verstand als jou van hebben.
Hoe gaat het spreekwoord; Waar gewerkt wordt vallen spaanders :)
Iedereen maakt wel eens fouten ook de geleerden maar dat komt gelukkig zelden voor

Sorry hoor,maar volgens mij moeten we naar elkaar geen verwijten toe spelen.... Maar ook ik vind de steiger twijfelachtig.Misschien was het beter om deze te maken van containers?? En ja laten we de "Amer"centrale in Geertruidenberg niet vergeten!!! (ch)
de manier van containers heb ik ook in England gezien bij de voorbereiding van de sloop van een gebouw en dat lijkt mij wel steviger dan een steiger want net zoals Dhr van Brest zegt dat containers makkelijker is want die kan je nog zwaarder maken door met eem bobcat te vullen met zand :Y
'' Its Always On The Edge....''

peter
Starter
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 17:09
Locatie: zuidholland
Contacteer:

Bericht door peter »

wat zijn we allemaal aan het blazen hier over een steiger het gaat niet zoals in utrecht bij de rabobank dat alles in een keer in elkaar stort!!volgens mij zijn er zeer goede constructeurs die dit kunnen uitrekenen.
als je normaal alles naar binnen haalt, of helemaal kort knipt is er geen probleem wellicht dat er wat kleine steentjes op vallen.dus no problem!!!!

dikkertjedap
Starter
Berichten: 628
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 21:11
Locatie: hazerswoude-rijndijk

Bericht door dikkertjedap »

ik denk dat die steiger nils hooeft te dragen als het goed deze staat alleen voor het geval er een brokje naar beneden valt,als het goed gebeurt zal er niks op komen ,zit er voor de rest netjes uit niks mis mee
liever stof in mijn haren, dan zand in mijn schoenen

jan
Starter
Berichten: 40
Lid geworden op: do 27 jan, 2005 22:10
Locatie: houten

Bericht door jan »

dikkertjedap schreef:ik denk dat die steiger nils hooeft te dragen als het goed deze staat alleen voor het geval er een brokje naar beneden valt,als het goed gebeurt zal er niks op komen ,zit er voor de rest netjes uit niks mis mee
He He er zijn er toch nog een paar wakker!!!!!! En een paar andere stumpers moeten eerst maar eens hersen cellen gaan kweken voor dat ze lopen te schreeuwen!!!!!!!!!!!!!! Komt nog bij dat het allemaal berekent is en ook nog meer dan 500 ton kan hebben

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

Nogmaals zo´n stevige en dikke hulpconstructie heb ik nog niet gezien ooit in de sloop. Petje af voor de mannen die het opgebouwd hebben. Is wel zeker 5 weken werk.

Was er al iemand die foto's van de kraan op het dak heeft?

Gebruikersavatar
Bart
Beheer van forum & site
Berichten: 18897
Lid geworden op: do 20 jan, 2005 11:43
Locatie: Heeten
Contacteer:

Bericht door Bart »

En nou is het afgelopen met dat gebekvecht over de steigerbouw bij het Spaarne Ziekenhuis.

1 - Fa. Beelen zal heus wel z'n reden hebben om zo'n constructie neer te zetten. Het wordt tegenwoordig wel goed uitgerekend, zeker na het in elkaar storten van de steiger in de Amercentrale.

2 - Iedereen mag commentaar geven, maar doe het redelijk en ga nu niet bekvechten en laat je niet uitlokken.
Weet wat kan en niet mag op BMF.
Lees de Forumregels eens door.

Gebruikersavatar
HvanBrest
Forumlid
Berichten: 1899
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 21:42
Locatie: Heemskerk

Bericht door HvanBrest »

Foto 2

Ik moet zeggen hij ziet er piekfijn uit hoor :Y :Y :Y
Bijlagen
Beelen 4  11.JPG
Beelen 4 11.JPG (139.69 KiB) 4820 keer bekeken
Twee voor de prijs van een!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”