Hulpconstructies in de sloop

Post hier de algemene zaken over sloopwerken en de sloopbedrijven.

Moderator: André

Advertentie post before
Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Hulpconstructies in de sloop

Bericht door geertyke »

Edit Bouwmachinestaf:
Na aanleiding van de discussie over hulpconstructies deze (tijdelijk) in appart hoofdstuk ondergebracht. Denk eraan blijf netjes. Discussie mag, maar hou het leuk. Leg uit waarom je iets vind.



Dan moet het daghospitaal beschermt worden. En hier dan de situatie met de hulpconstructie. Kijk, dat is tenminste een goede en superveilige constructie. Op de steigers liggen stalen balken met daarover draglineschotten.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

en dan de hulpconstructie

Gebruikersavatar
volvogek
Starter
Berichten: 986
Lid geworden op: di 14 dec, 2004 20:48
Locatie: Sambeek
Contacteer:

Bericht door volvogek »

Het LIJKT het alsof er een degelijke steiger gebouwt is, maar als er een blok van boven valt, weet ik niet of de steiger het wel uithoudt, die kunnen over het algemeen niet veel hebben.

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Bericht door kapteinron »

wachten kost geld dus direckt beginnen

dat steiger vroeg ik mij ook al af
dat is niet bepaald sterk
goed en korrel of wat kan het wel hebben
maar en blok beton dat van 30 meter naar benden klapt heeft echt geen moeite met dat steigertje lijkt mij
ze hadden beter en stalen portaal kunnen lassen en daar oude beton platen op leggen met en materiaal als demper er weer boven op
ik ben gek maar niet achterlijk

Jokus
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 21 apr, 2006 14:09
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jokus »

constructie steunt niet alleen op het stijger, ook op stalen staanders op het te handhaven bouwdeel.

Gebruikersavatar
geertyke
Forumlid
Berichten: 7867
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 11:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door geertyke »

De stalen constructie steunt inderdaad ook nog op stalen kolommen. Dus met de constructie is niets mis

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Bericht door kapteinron »

ik weet het niet geertyke maar als daar plots en te zware belasting op komt klapt het hele steiger naar binnen.

noem mij dan kinderachtig of en slapjanus maar deze constructie is gewoon veel te krap echt op het randje

dat steiger had en stalen portaal moeten wezen net zo als gevels worden gestut plus nog diagonale schoren naar het gebouw om er zeker van te zijn dat de constructie niet zo maar naar binnen kan klappen

dit lijkt sterk maar dat valt vies tegen er zijn al vaker van dit type steigers in elkaar geklapt door te zware belastingen

maar ja het zal wel weer net goed gaan en dan lopen ze te pronken hoe goed ze alles doen
maar owee als het fout gaat
en ik beloof je dan wil jij niet op die bouwplaats zijn helemaal niet als er ook nog mensen moeten werken
ik ben gek maar niet achterlijk

Gebruikersavatar
Speedy
Forumlid
Berichten: 2442
Lid geworden op: ma 7 feb, 2005 20:13
Locatie: Ten-Esschen
Contacteer:

Bericht door Speedy »

geertyke schreef:Zucht...... Heb je met eigen ogen wel eens die constructie in het echt gezien. Doe dat eerst maar eens en neem meteen eens een cursus slooptechniek.

Bovendien, als de sloopgiek komt zal er toch ook nog een kraan moeten komen om een springmat vast te houden?

De beste stuurlui staan altijd aan wal :?
Geertyke ,ik zit zelf al 16 jaar in de staal constructie wij hebben dit ook eens gehad toen was die steiger uit den boze moest H balken zijn met schoren
zijdelings kracht kunnen opnemen er moesten toen kolomen uit van 15 ton per stuk werd allemaal berekend door een firma..
Zal bij Beelen ook wel gebeurt zijn maar laten we eerlijk zijn zo,n steiger ziet er wel een beetje iel uit.
Ze weten toch wat ze doen
Groet Vico,
Mijn huwelijk is net een sprookje, de heks zit thuis op de bank.

kapteinron
Starter
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 19:17
Locatie: Deventer Overijssel

Bericht door kapteinron »

cursus sloop techniek?????????
wat heeft dat met veilig steiger bouwen te maken??

nee geertyke voor steigers moet je niet in de sloop zijn
voor dikke steigers moet je in de bouw zijn
de betonbouw

ik heb genoeg foto's gezien van zwaardere steigers die finaal aan puin lagen door te veel gewicht of te grote druk verschillen

ook heb ik zelf genoeg steigers in elkaar gezet dus van steigers weet ik wel wat
een ding wat ik weet is dat het constructies zijn die je niet zwaar genoeg kunt maken
ik ben gek maar niet achterlijk

Gebruikersavatar
J.B235
Forumlid
Berichten: 2597
Lid geworden op: za 16 jul, 2005 19:20
Locatie: @Home in de kop van N-H

Bericht door J.B235 »

De tijd zal het leren................

en hopelijk zonder letsel :cry:
Verbaas U niet,Verwonder U slechts!!!

Caterpillar 966Mxe

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”